NCIS och datorer

Medlem
NCIS och datorer

Jag tittade på ett avsnitt av NCIS LA igår och såg när agent Callan (el vad han nu heter) skulle stoppa en dataöverföring med militära hemligheter. Han ser överföringen på en dator, och ska stoppa den. Det sticker ut ett USB-minne som har datan, men han väljer i stället att skjuta datorn med sitt tjänstevapen. Ett par skott och den börjar ryka, och för att verkligen döda överföringen sätter han även ett skott genom datorskärmen. Det sista måste verkligen varit the killshot...

Det här är en agent från samma team som har touch-skärmar överallt i kontoret och verkar ha fått datorutrustning från framtiden. Men det är så han stoppar överföringen. Och slutligen konstaterar de att de eventuellt har stoppat överföringen, de kan inte vara säkra.

Original NCIS som jag anser är mkt bättre, de som håller till i Washington. Deras anläggning har inte fått så mkt av de framtida datorerna. Där sitter Tony och hans glada kollegor med CRT-skärmar som är typ 15/17". Det känns trovärdigt.

Aaron Sorkin har en ny tv-serie på gång, den heter Newsroom och nedan kan ni kika på en trailer från den. Kan bli kanon, han är bra på det här med tv den gode Sorkin.

#blogg


signatur
Medlem
NCIS och datorer

Även jag ser NCIS och NCIS:LA. Håller med fullständigt. Du har dessutom gjort samma iakttagelse som jag avseende teknikbiten haha.

Tack för tips om Sorkins nya! Stormdiggade "West Wing" när den gick.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

West Wing var kanon! Och jag gillade "Studio 60 on the Sunset Strip" med Amanda Peet och Matthew Perry. Den lades tyvärr ner rätt snabbt.


signatur
Medlem

håller med det ni sa om NCIS, gillar orginalet bättre.
från det ena till det andra, trailern, såg lovande ut, bästa var när dom frågar vad han tycker det är som gör america bästa landet i välden.. önskar nästan det var på riktigt..

Medlem
Skrivet av Natrium:

håller med det ni sa om NCIS, gillar orginalet bättre.
från det ena till det andra, trailern, såg lovande ut, bästa var när dom frågar vad han tycker det är som gör america bästa landet i välden.. önskar nästan det var på riktigt..

Instämmer.

Den nya verkar riktigt lovande!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar