Silent Hill: Downpour

Robot
Silent Hill: Downpour

Världens mest hyllade skräckserie skickades till Staterna och blev världens mest misshandlade. Kan en tjeckisk nystart rädda Silent Hills rykte?

#silent-hill-4-the-room, #konami, #silent-hill-origins, #silent-hill-shattered-memories, #silent-hill-homecoming, #vatra-games, #silent-hill-downpour, #silent-hill-hd-collection


Inaktiv
Silent Hill: Downpour

Intressant, gametrailers sågade spelet. Själv är jag sjukt sugen på ett nytt Silen Hill och måste väl säga att för min del har striderna oftast varit spelet svagaste sida, och kass kameravinkel därtill, men det har också varit en del av stämningen. Någon annan som lirat?

Medlem

Känns som en ärlig recension, skriven av en person med ungefär samma relation till serien som jag har. Det var länge sedan jag förlorade hoppet på Silent Hill-serien (och inte ens HD-"boxen" verkar lovande) men det här känns väl iaf. som ett steg i rätt riktning (även om jag tycker att de kunde lagt ner för flera år sedan). Dock så tror jag inte att jag kommer ta mig tiden att spela det här heller. En flera timmar lång transportsträcka innan spelet känns värt tiden är inte något jag behöver. Det skulle i så fall vara på att låna en sparfil av någon.

Vilket för mig in på min fråga till Fredrik:
Efter dessa timmar av "introduktion" i form av stela animationer och värdelösa dialoger, är det DÅ ett "riktigt" Silent Hill-spel (dvs. inte nödvändigtvis i klass med 1:an och 2:an, men 3:an kanske)?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inget för mig, även om jag hoppades på att det skulle vara riktigt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

En positiv recension, känns som de flesta inte gillar spelet.
Jag vågar i alla fall inte köpa det.

Medlem

Jag har själv fått spelet idag och jag blir mera optimistisk när jag får veta att inledningen före man kommit till stan är segast. Själv har jag just kommit till själva Silent Hill i spelet så det betyder ju att det måste bli bättre, hittills har det varit relativt trevligt så. Ps3 versionen i alla fall har lite tekniska problem när man försöker springa och sånt, men annars helt ok.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Jag är nöjd med spelet i alla fall, början är segt men mycket bättre än Homecoming. Sen blir det ännu bättre.

Inte bästa Silent Hill spelet, men det är på plats tre för mig efter 1an och 2an.

Inaktiv

Grymt spel. Förstår inte vad alla har emot inledningen????

Tekniska buggar..ja.

Men kan man förbise dom så är det faktiskt riktigt bra. Helt klart ett bra köp

Redaktör
Ponny
Skrivet av bjosarn:

Vilket för mig in på min fråga till Fredrik:
Efter dessa timmar av "introduktion" i form av stela animationer och värdelösa dialoger, är det DÅ ett "riktigt" Silent Hill-spel (dvs. inte nödvändigtvis i klass med 1:an och 2:an, men 3:an kanske)?

Exakt så känner jag. Trean är ett bra Silent Hill, men inte alls lika omvälvande som originalduon. Om Downpour kan sägas ungefär samma sak. Och ja, i mina ögon är det ett riktigt Silent Hill. En mening som var riktigt länge sedan jag yttrade.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Exakt så känner jag. Trean är ett bra Silent Hill, men inte alls lika omvälvande som originalduon. Om Downpour kan sägas ungefär samma sak. Och ja, i mina ögon är det ett riktigt Silent Hill. En mening som var riktigt länge sedan jag yttrade.

Precis det svaret jag fiskade efter, det tackar jag för!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Konsolexklusivt gtf0000

Synd, då jag gillar Silent Hill serien, men får aldrig möjlighet att spela den!

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Konsolexklusivt gtf0000

Synd, då jag gillar Silent Hill serien, men får aldrig möjlighet att spela den!

Silent hill 1 finns till pc. Inte officiellt men det finns emulatorer och färdig "haxxade" (PS1 grafik dock så varning för permanenta ögonskador, provade själv och lira det häromdagen men blev fan illamående)

2,3,4 och Homecoming finns ute officiellt till PC.

Origins finns dock endast till PSP och PS2 men det är inget och ha ändå. (gillade inte alls det)

Shattered memories är en remake på ettan, finns dock bara till Wii och PS2 men om man vill så kan man tanka hem Dolphin och lira wii spelet på PC. Just shattered memories ska tydligen funka väldigt bra med den...

Downpour lär säkert komma om ett tag...

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av raefzm88:

Konsolexklusivt gtf0000

Synd, då jag gillar Silent Hill serien, men får aldrig möjlighet att spela den!

Silent hill 1 finns till pc. Inte officiellt men det finns emulatorer och färdig "haxxade" (PS1 grafik dock så varning för permanenta ögonskador, provade själv och lira det häromdagen men blev fan illamående)

2,3,4 och Homecoming finns ute officiellt till PC.

Origins finns dock endast till PSP och PS2 men det är inget och ha ändå. (gillade inte alls det)

Shattered memories är en remake på ettan, finns dock bara till Wii och PS2 men om man vill så kan man tanka hem Dolphin och lira wii spelet på PC. Just shattered memories ska tydligen funka väldigt bra med den...

Downpour lär säkert komma om ett tag...

Jag har silent hill 1 till pc! Precis den emulatorn du talar om också. Även om grafiken är skitig så kan jag leva med det, dock krashar spelet alltid på samma ställe ( När man är på ett kafé och en flygande varelse anfaller genom fönstret)

Origins har jag dock hört skall vara bra, fick aldrig chansen att testa det. Shattered Memories kanske man skall ta och prova. Drygt dock att man skall använda sig av dessa emulatorer som fungerar semi- bra.

Medlem

Raindrops keep falling on my head.... *visslar*

Medlem

Fredrik Eriksson skrev: "Det är beundransvärt att Vatra vågar låta storyn vara abstrakt och vi slipper oftast den idiotförklarande övertydligheten."

...Wat? Jag tyckte storyn var FÖR TYDLIG och otroligt förutsägbar. De ville leda en på villospår men man kunde lista ut vad som hade hänt väldigt tidigt. Jag t.o.m gissade rätt svar redan i början..

Men iaf, jag tyckte det var ett kul, bra och ibland läskigt spel. Det var utan tvekan bättre än Homecoming. De behöver slipa på monsterdesignen och kanske vara lite mer originella med sina storys, sen är Silent Hill tillbaka på sina fötter igen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Inget för mig, även om jag hoppades på att det skulle vara riktigt bra.

Om du jämför med vad som släppts nästan 10år senare så är detta ett bra spel. Testa det

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Exakt så känner jag. Trean är ett bra Silent Hill, men inte alls lika omvälvande som originalduon. Om Downpour kan sägas ungefär samma sak. Och ja, i mina ögon är det ett riktigt Silent Hill. En mening som var riktigt länge sedan jag yttrade.

Ja och det är väldigt bra. 4/5 från mig men håller med om mycket i recensionen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar