Bilduppladdningen

Medlem
Bilduppladdningen

Hej

Varför blir bilderna jag laddar upp i bildarkivet upp-och-ned? De gick iofs att rotera rätt efteråt, men ändå konstigt.

mvh


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hej

Varför blir bilderna jag laddar upp i bildarkivet upp-och-ned? De gick iofs att rotera rätt efteråt, men ändå konstigt.

mvh

Är det bara idag du har haft problem? På första april?

Medlem

Länge sedan jag testade, men fungerade förra gången jag laddade upp. Fast det var strax efter lanseringen av den nya layouten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Bilder brukar hamna åt rätt håll. Kanske har med din kameras mjukvara att göra? Testa att lägga upp bilder tagna med olika kameror och se om problemet gäller alla eller bara en specifik.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Bilder brukar hamna åt rätt håll. Kanske har med din kameras mjukvara att göra? Testa att lägga upp bilder tagna med olika kameror och se om problemet gäller alla eller bara en specifik.

Jag kollade bilderna i ett bildprogram innan jag laddade upp dom och de var på rätt håll, men jag kan testa igen när jag kommer hem. Kanske var det bildprogrammet som auto-roterade dom, även om det är osannolikt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det blev rätt när jag tog en mindre bild, testade med FZas logotype. Men när jag tog en större bild, som denna: http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=525769 så blev den upp-och-ned. Är det ngt med autoskalningen i skriptet eller ngt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av conthox:

Det blev rätt när jag tog en mindre bild, testade med FZas logotype. Men när jag tog en större bild, som denna: http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=525769 så blev den upp-och-ned. Är det ngt med autoskalningen i skriptet eller ngt?

Märkligt. Jag ber kodarna kolla rotationen funkar.


signatur

Hej,

Jag har nu testat att ladda upp bilder i alla möjliga storlekar och kan inte återskapa ditt problem. Jag laddade även ner din bild, vände på den och ladda upp den igen och det fungerade fint.

Kan du återskapa det nu?

//

Julia Olderius


signatur

Webbsupport på Egmont Tidskrifter

Medlem

Hmm. Jag ser nu att det kan vara hos mig problemet/fenomenet låg i alla fall. Det verkar som att ACDSee Photo Manager auto-roterar bilden rätt när jag kollade på den. Öppnade jag den i "Windows fotovisaren" så vart dom upp-och-ned där med. *pinsamt*

Jag ber om ursäkt för att jag tog er tid i onödan och får även tacka för att ni kollade på det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Äh, bara bra att du håller kodarna vakna.


signatur

Ingen fara! Det är som Tomas säger, ibland behöver vi bli lite uppskrämda för att inte slumra till!


signatur

Webbsupport på Egmont Tidskrifter

1
Skriv svar