Ny information om Mass Effect 3 ska få fans att häpna

Robot
Ny information om Mass Effect 3 ska få fans att häpna

Enligt en forumanvändare på det officiella Bioware-forumet ska häpnadsväckande information om slutet röjas på PAX i helgen.

#bioware, #mass-effect-3


Medlem
Ny information om Mass Effect 3 ska få fans att häpna

Jag tror att Bioware kommer att avslöja deras största storymässiga twist någonsin – indoktrineringen av Shepard.

Titta inte på denna video om du inte har spelat ut spelet:
http://angryjoeshow.com/2012/03/indoctrination-theory-proof-o...

Medlem

Bioware har aldrig svikit mej förut och jag har full tillit till att dom har något fantastiskt planerat till dom sista 5 minuterna. (som förövrigt är det enda i spelserien som inte vart 100% top notch).

Medlem

Ett avslut med Harbinger och en "final showdown" och jag är nöjd.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Mass Effect for life, bästa spelet jag någonssin spelat.

Ser fram emot detta DLC mer än Half-Life 3 nästan.

Obvious troll is obvious...

Medlem

Sa dom sist med. Har fått se mer hat än nöjda fans änsålänge.
Hoppas detta blir bättre... är en av de som blev besviken med ME3, vilket jag verkligen inte trodde jag skulle bli. :\ Försökte t.om att fanboy:a mig!

Medlem

Jag satsar inte mina kort på indoktrineringsteorin, jag var nära på ett tag, men när folk börjar förvränga alla tecken mot sin tro "bara för att" blir det lika löjligt som vilken konspirationsteori som helst. Men visst, det finns 2 delar jag ser som märkligast: ungen och andetaget i slutet.
Men att man hör reaper-buzzandet i slutet kan och förmodligen är det bara att de försöker ha kontroll över illusive, det är när han ilsknar till det framkommer.
Att ingen bryr sig om ungen är inte helt totalt konstigt, han var nästan påväg mot skeppet och folk var upptagna med annat, men visst nån bör ju ha vänt sig om och hjälpt han typ men det kan lika gärna vara lite kladdigt gjort av bioware. Att Anderson inte hör ungen i ventilationen tycker jag är minst märkligt.
Sen många delar av det jag sett är rent skitsnack. "Det finns träd vid beaconen i london som i drömmarna, de fanns inte där innan" tyckte jag var högst intressant tills jag tog en blick på detta:
http://loudmouthedgamers.com/blog/wp-content/uploads/2012/03/...
så man ska inte tro allt man hör heller, så klart:)

Ja jag skulle kunna hålla på i all evighet nästan, men jag bottnar i varje fall till slut i att det troligen är en enda stor fuck-up av bioware som skulle hålla sin deadline, eller så var det ett medvetet beslut så de kunde tjäna mer pengar på kommande DLC.

KoP
Medlem

Mass effect 4?

Nä men ärligt.. gör dom sig besväret att släppa ett nytt slut kan dom behålla det. Förstår inte ståhejet kring det hela då jag inte hade några som helst problem med slutet. Tycker det är lite löjligt när filmmakare eller spelmakare tvångsmatar publiken med förklaringar kring "hur, varför och när".

Ibland kan det faktiskt vara intressant om något avslutas höjt i lite mystik. Då kan man själv spinna iväg i tankarna och bilda sig en egen uppfattning eller teori.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Mass Effect for life, bästa spelet jag någonssin spelat.

Ser fram emot detta DLC mer än Half-Life 3 nästan.

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/131/351/eb6.jpg?1307463786

Medlem

Mass Effect 3-2


signatur
Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av zhrooms:

Mass Effect for life, bästa spelet jag någonssin spelat.

Ser fram emot detta DLC mer än Half-Life 3 nästan.

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/131/351/eb6.jpg?1307463786

It's a difficult one innit? xD

Medlem
Skrivet av Sebtrex:
Skrivet av zhrooms:

Mass Effect for life, bästa spelet jag någonssin spelat.

Ser fram emot detta DLC mer än Half-Life 3 nästan.

Obvious troll is obvious...

vilket är ditt favoritspel då?

.....


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

CFW
Medlem

C'mon Bioware, don't fail me now. Kan leva med slutet, kanke, men, men, men vill ha mer, mer, mer!!!

Medlem

Om det riktiga slutet kräver betal dlc blir jag förbannad!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag tror att Bioware kommer att avslöja deras största storymässiga twist någonsin – indoktrineringen av Shepard.

Titta inte på denna video om du inte har spelat ut spelet:
http://angryjoeshow.com/2012/03/indoctrination-theory-proof-o...

Tror mycket på den teorin och hoppas att den är sann.

Medlem
Skrivet av Sebtrex:
Skrivet av zhrooms:

Mass Effect for life, bästa spelet jag någonssin spelat.

Ser fram emot detta DLC mer än Half-Life 3 nästan.

Obvious troll is obvious...

Obvious personal opinion is obvious?

Medlem

Det tror jag när jag häpnar!
Helt enkelt.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sebtrex:
Skrivet av zhrooms:

Mass Effect for life, bästa spelet jag någonssin spelat.

Ser fram emot detta DLC mer än Half-Life 3 nästan.

Obvious troll is obvious...

vilket är ditt favoritspel då?

.....

Baldur's Gate 2

Medlem

Haha vad har hänt med er Bioware, har ni fått fans som inte gillar det ni gör eller är det verkligen så illa som dessa säger. Får väl helt enkelt ta och spela den här serien för att bedöma detta själv när tid finnes.

Inaktiv

Dom kommer lägga till helt nya färger till slutet så det bildar en galaktisk regnbåge!

Medlem

Jag gissar lite drömmande på att det är en expansion, spelet är uppdelat i 2 delar

Medlem
Skrivet av Sebtrex:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sebtrex:
Skrivet av zhrooms:

Mass Effect for life, bästa spelet jag någonssin spelat.

Ser fram emot detta DLC mer än Half-Life 3 nästan.

Obvious troll is obvious...

vilket är ditt favoritspel då?

.....

Baldur's Gate 2

Hua, vilken pretentiös elitist.

Det är ju själklart att tidernas bästa spel stavas Dragon Age 2.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Ni som faktiskt har spelet lär nog inte bli så himla glada ändå, kommer säkert bli en 20 dollar DLC med det rätta slutet

Tur att man bojkottar skiten

CFW
Medlem
Citat:

Ni som faktiskt har spelet lär nog inte bli så himla glada ändå, kommer säkert bli en 20 dollar DLC med det rätta slutet

Tur att man bojkottar skiten

Tyvärr så har man drogat för länge på Bioware-knarket, måste skämmas och säga att jag skulle nog betala upp till 1000 kr omgående för DLC som fortsätter storyn (tror iofs att det blir gratis ending-DLC men ändå).

Så: Shut up and take my money!

Inaktiv

Fast, de slut som fanns var ju de enda logiska alternativ som fanns inom spelvärlden, det finns inga andra.

Oavsett indoktrinering eller inte är cykelproblemet fortfarande det samma.

Jag hoppas på ME4 eller att de gör något med universat. Min "respekt" för serien skulle blåsa ur om de vände kappan efter vinden och anpassade slutet efter fansen. Gärna att det handlar om någorlunda ny besättning men att man tar med folk som överlevt från tidigare.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Oavsett indoktrinering eller inte är cykelproblemet fortfarande det samma.

Nej? Problemet borde ha varit borta sedan länge sedan då Javik säger i en konversation att dom hade problemet med synthetics men att hans folk"löste" det. Det är ett av många plot holes som både Javik själv och slutet lämnar.

Medlem

"we will release proper endings as DLC, Good/Bad/Neutral, får 6 $ each, or a bundle pack for 14.99$"

hade inte förvånat mig ^^

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Sebtrex:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sebtrex:
Skrivet av zhrooms:

Mass Effect for life, bästa spelet jag någonssin spelat.

Ser fram emot detta DLC mer än Half-Life 3 nästan.

Obvious troll is obvious...

vilket är ditt favoritspel då?

.....

Baldur's Gate 2

Hua, vilken pretentiös elitist.

Det är ju själklart att tidernas bästa spel stavas Dragon Age 2.

Just så var det ja! Blandar alltid ihop Baldur's Gate 2 med Dragon Age 2, slående lika kan de ibland vara, inte så konstigt att det blir så då...

Inaktiv

Blir säkert, Mass Effect 4 "utvecklingstid 12månader" Ec dragon age 3 kvalite!


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av voicu:

Jag gissar lite drömmande på att det är en expansion, spelet är uppdelat i 2 delar

har varit inne i de tankebanorna också, hade varit riktigt jävla gött faktiskt. Men det känns som om det händer för mycket i trean för att det ska vara sant. Men drömma går ju. Biowares twittrare har ett par gånger svarat folk att det ska komma nåt tillägg på slutet. Sen om det är en expansion, dlc, 2 min film, ett blogginlägg eller ett helt nytt spel återstår att se.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

123
Skriv svar