Över 20 miljarder spelade Halo-matcher

Robot
Över 20 miljarder spelade Halo-matcher

Bungie säger hej då med hjälp av binär kärlek. Statistik från spelserien für alle!

#bungie, #microsoft, #halo-combat-evolved, #halo-2


Medlem
Över 20 miljarder spelade Halo-matcher

Vad är Halo?

Inaktiv

Helt underbart Bungie! Otroliga siffror för Halo. Ett av få spel man verkligen har kul på.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Vad är Halo?

Halo är det engelska ordet för "Gloria"
Gloria (nimbus) är i konsten en markering av personers helighet, ofta i form av en skiva eller strålglans som symboliserar gudomligt ljus.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Hannu:

Vad är Halo?

Halo är det engelska ordet för "Gloria"
Gloria (nimbus) är i konsten en markering av personers helighet, ofta i form av en skiva eller strålglans som symboliserar gudomligt ljus.

denna gav mig ett gott nattskratt!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Hannu:

Vad är Halo?

Halo är det engelska ordet för "Gloria"
Gloria (nimbus) är i konsten en markering av personers helighet, ofta i form av en skiva eller strålglans som symboliserar gudomligt ljus.

Ah nice, nått religöst då.

Medlem

Sjukt ointresserad av sån här random-statistik som shots fired och matcher spelade. Does anyone actually care? Det spelar ju ändå ingen roll för vi har ju ingen frame of reference för sånna här saker och det finns ingen anledning att skaffa. Värdelös statistik kan utvecklarna få behålla, imo.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Sjukt ointresserad av sån här random-statistik som shots fired och matcher spelade. Does anyone actually care? Det spelar ju ändå ingen roll för vi har ju ingen frame of reference för sånna här saker och det finns ingen anledning att skaffa. Värdelös statistik kan utvecklarna få behålla, imo.

Eller så slutar man läsa artiklar vars syfte är att visa sådana "ointressanta" statistiker - om man är ointresserad dvs.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Hannu:

Vad är Halo?

Halo är det engelska ordet för "Gloria"
Gloria (nimbus) är i konsten en markering av personers helighet, ofta i form av en skiva eller strålglans som symboliserar gudomligt ljus.

Ah nice, nått religöst då.

Kanske en glorifierad spelserie? ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Hannu:

Vad är Halo?

Halo är det engelska ordet för "Gloria"
Gloria (nimbus) är i konsten en markering av personers helighet, ofta i form av en skiva eller strålglans som symboliserar gudomligt ljus.

Ah nice, nått religöst då.

Kanske en glorifierad spelserie? ^^

Tsk tsk tsk - det är ju en låt av Beyoncé!

Medlem

Halo alltid varit dåligt spel för mig tråkit men bra music har de haft :P. rätt populärt där borta i staterna här i sverige tror jag inte så himla


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Jag minns när jag var en liten knatte och stannade förbi en spelstation med första Xbox-lådan och Halo. Magi!

Medlem

Aldrig själv hajat charmen med Halo. Visst, det har erbjudit lulz i coop men thats it.
Det satte dock sina spår och var tydligen älskat av många. Heja Bungie.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Finns det något bättre fps en halo? Isf vilket ??????

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Preed:

Sjukt ointresserad av sån här random-statistik som shots fired och matcher spelade. Does anyone actually care? Det spelar ju ändå ingen roll för vi har ju ingen frame of reference för sånna här saker och det finns ingen anledning att skaffa. Värdelös statistik kan utvecklarna få behålla, imo.

Eller så slutar man läsa artiklar vars syfte är att visa sådana "ointressanta" statistiker - om man är ointresserad dvs.

Sure och FZ skall klara sig utan att jag håller koll på dom med min ovärdeliga feedback då eller? Troligt!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Finns det något bättre fps en halo? Isf vilket ??????

Medlem

Aldrig spelat något Halo och aldrig förstått hypen över serien.

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Aldrig spelat något Halo och aldrig förstått hypen över serien.

Ja det ser inte speciellt kul ut. Kanske det är någon historia som gör att folk gillar det? Å andra sidan så spelas angry birds hejvilt också.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om man inte hade grabbarna samlade framför krysslådan med en flod av diverse onyttigheter och cola under 2001 har man tyvär mist magin bakom denna serien. Har otroligt många bra minnen med detta spel och placerar det tillsammans med Quake och UT. Visst tusan är det otroligt mer casual med det förstörde inte spelglädjen. Jag har varit en PC spelare sedans jag föddes, har bara inköpt 3 konsoler i hela mitt liv, SNES, N64 och Xbox och Halo 1 och 2 är den enda konsol FPS jag har tolererat.

Tack för tiderna och minnen Bungie. Lycka till med framtida projekt.

Medlem

"Bungie har dragit sitt pick och pack och flyttat från Microsofts territorium men kanske än viktigare är de är att de lämnar Halo-serien bakom sig."

Nu förstod jag inte riktigt hur ni menade. Bungie var ett fint företag innan Microsoft kom och sabbade alltihopa med sin förbannade konsoll. Ser fram emot en uppföljare på Marathon, vilket jag antar att väldigt många andra gör också?

Medlem
Skrivet av Hannu:

Vad är Halo?

Jag tror bestämt att det rör sig om något gammalt lir till gameboy? :

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Palpatine666:

Finns det något bättre fps en halo? Isf vilket ??????

http://s3.amazonaws.com/ragefaces/966412cc1838c13ee0349b4a05a...

ok Half life är väl i samma klass och kanske några till kommer inte på just nu bara

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Hannu:

Vad är Halo?

Halo är det engelska ordet för "Gloria"
Gloria (nimbus) är i konsten en markering av personers helighet, ofta i form av en skiva eller strålglans som symboliserar gudomligt ljus.

Ah nice, nått religöst då.

Jupp, eller kanske en heliumfylld höghöjdsballong med lite lattjo fjärrstyrd teleteknik, aka High ALtitude Object.

1
Skriv svar