Småflickor som dansar som vuxna

Medlem
Småflickor som dansar som vuxna

http://www.youtube.com/watch?v=jsE9lYimFrc

Typiskt USA och deras talanghets. Barn ska sorteras ut i tidig ålder som bra eller dåliga.

Men rent moraliskt - är det OK att småflickor dansar som vuxna för att visa talang eller går det över gränsen för vad som är moraliskt försvarbart?

"Moraliskt försvarbart"? Det är väl upp till flickornas föräldrar att avgöra om de anser att det är lämpligt eller ej, tycker inte någon annan har någon rätt att lägga sig i. Hade jag själv haft en dotter hade jag antagligen tyckt att det hade funnits lämpligare saker för henne att pyssla med vid den åldern, men samtidigt har jag inga problem med att andra människor tänker/prioriterar annorlunda.

Medlem

En sak är säker, det är överdrivet och kan väl klassas som typisk elitism och utnyttjande av barn.

Visst, dessa barn känner säkert en stor glädje inför att få uppträda inför stor publik och ta emot jubel. Men så länge de inte är underbarn till dansöser så förmodar jag att det krävs en rejält omfattande träning för att kunna ta sig till den här nivån av dans.

Då kan man fråga sig, är det hälsosamt för ett ungt växande barn att träna så frekvent och intensivt? Nja.. personligen ställer jag mig tveksam till den frågan.

Vidare, sker allt på frivillig basis eller har vi föräldrar som står bakom med kanske en anings för mycket pushande? Jag menar, det är inte Pelle/Lisa 10 bast som ska på fotbollsträning 1 gång i veckan utan snarare ett barn som får spendera x antal timmar/vecka för att träna?

Jag är inte enkelspårig huruvida föräldrar väljer att aktivera sina barn, men faller det rimligt att överträna kidsen och dessutom då i en form som influeras av en väldigt vuxen miljö?

Min åsikt om detta? Lika föräldraskapmässigt perverst som att klä ut och sminka småflickor till något dockliknande uncanny valley och ställa ut på Little Miss-tävlingar.
Punkt.

/LupX - Din moralgubbjävel i etern.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Vilken peddo video!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skrivet av Kouhei:

http://www.youtube.com/watch?v=jsE9lYimFrc

Typiskt USA och deras talanghets. Barn ska sorteras ut i tidig ålder som bra eller dåliga.

Men rent moraliskt - är det OK att småflickor dansar som vuxna för att visa talang eller går det över gränsen för vad som är moraliskt försvarbart?

Ja såna klipp snubblar man ju bara över. Fy fan vilka vidriga vibbar jag får ifrån dig...

Medlem

Mysig video, får gissa att hela publiken består av manliga (och kvinliga, mammorna?) pedofiler som behöver lite nytt lagligt material?
Låt barn vara barn, de växer upp så snabbt nu för tiden och lär sig dansa i bara underkläderna för 5 sekunder i rampljuset och kanske lite pengar. Vad som händer bakom kulisserna, ja det vore ett fall för myndigheterna

Vad kommer här näst?
NAMBLA scoutkår?

KoP
Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Kouhei:

http://www.youtube.com/watch?v=jsE9lYimFrc

Typiskt USA och deras talanghets. Barn ska sorteras ut i tidig ålder som bra eller dåliga.

Men rent moraliskt - är det OK att småflickor dansar som vuxna för att visa talang eller går det över gränsen för vad som är moraliskt försvarbart?

Ja såna klipp snubblar man ju bara över. Fy fan vilka vidriga vibbar jag får ifrån dig...

Nu ville han väl bara utan att behöva skriva en halv A4 belysa vad det är han tycker är fel och moraliskt förkastligt. Dessutom kommer ju klippet ifrån youtube där all form av explicit material är förbjudet.

Så varför attackera trådens författare då det är uppenbart att han är emot detta? Slappna av lite..

OT: Tycker personligen inte föräldrar ska hålla på och anmäla sina småbarn till beauty contests och liknande skit. Som någon sa: Låt barn vara barn istället för att hålla på och sätta press på dem, det oommer dom få nog av senare i livet ändå.

Lika bedrövligt är det med en del föräldrar som står och skriker när kidsen spelar fotboll eller hockey. Sansa er för bövelen och låt barnen leka.

Medlem

Dom dansar ju bra för den ålden, men det är väl egentligen inte så passande.. För många pedofiler i vårat samhälle idag!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Skrivet av KoP:

Nu ville han väl bara utan att behöva skriva en halv A4 belysa vad det är han tycker är fel och moraliskt förkastligt. Dessutom kommer ju klippet ifrån youtube där all form av explicit material är förbjudet.

Så varför attackera trådens författare då det är uppenbart att han är emot detta? Slappna av lite..

Det du säger är förnuftigt, jag håller generellt med dig & skulle i detta fall i stort sett resonera likadant ifall tidigare omständigheter sett annorlunda ut.

För det första så fann jag klippet stötande & ser ingen plats för denna typ av diskussioner på ett spelforum, någon gräns borde finnas även för allmänt snack. Jag vill helt enkelt inte behöva se trådens namn över huvud taget när jag surfar på ett spelforum som FZ. Precis som jag inte behöver se avrättningstråden på flashback utan att självmant klicka in till Gore delen...

Sedan har jag aldrig stött på liknande klipp på tuben, sneglar man på relaterade klipp så får man en bild av vägen som lett till lite väl unga flickor som dansar sexuellt & minns man hebefili-tråden & övriga objektifierande inlägg så uppenbarar sig ett mönster som äcklar mig.

Jag ville bara säga ifrån & det har jag gjort, nu lovar jag mig själv att sluta kommentera eller ens besöka allmänt snack igen.

Medlem

Nej det är INTE moraliskt försvarbart. Detsamma gäller modell-tävlingar för sexåringar... Sjukt är bara förnamnet.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Nej det är INTE moraliskt försvarbart. Detsamma gäller modell-tävlingar för sexåringar... Sjukt är bara förnamnet.

Vad är efternamnet?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Fargo:

Nej det är INTE moraliskt försvarbart. Detsamma gäller modell-tävlingar för sexåringar... Sjukt är bara förnamnet.

Vad är efternamnet?

Det är ett talesätt.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Fargo:

Nej det är INTE moraliskt försvarbart. Detsamma gäller modell-tävlingar för sexåringar... Sjukt är bara förnamnet.

Vad är efternamnet?

Det är ett talesätt.

Min torra humor gör sig inte bra i skrift, note to self.

Medlem

Haha :D. Jag visste inte vad jag annars skulle svara.

Frilansare

Som sagt tidigare, sånt här får ni diskutera på Flashback.
Låst.

1
Skriv svar