Spelutvecklare: Wii U-grafiken sämre än Xbox 360 & PS3

Robot
Spelutvecklare: Wii U-grafiken sämre än Xbox 360 & PS3

Två oberoende källor avslöjar att Nintendos nya konsol inte ens kan hålla jämna steg med dagens Xbox 360 och Playstation 3.

#nintendo


Medlem
Spelutvecklare: Wii U-grafiken sämre än Xbox 360 & PS3

Hahaha! Wii Undergången


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler


signatur

Nämen!

Medlem

Wii U kommer nog bli en stor hit. Nintendo har alltid haft bra spelutbud, supermario forever <3

Medlem
Skrivet av Struggle:

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler

Varför skulle det göra det?

So what? Dom gör i alla fall något eget. Playstation 4 och Xbox 720 blir om man ska gå efter den informationen som finns rätt dåliga datorer och har identiskt spelutbud. Dom kommer säkert att sälja hemskt bra men den hårdvaran man får när man köper konsol är i vilket fall undermålig som bäst så det känns bara trevligt att Nintendo försöker nischa in sig och göra sin egen grej som vanligt. Bra för dom!

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Struggle:

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler

Varför skulle det göra det?

Dom är förbannat duktiga på att göra spel, inget snack om saken. Det uppstår ett litet problem med det bara, då de enda spelen som jag tyckte var värda på Wii var Zelda, Mario, Super Smash. Inga andra företag gjorde några direkt "vettiga" spel (med ett par få undantag). Det har dom väl delvist verkat löst till Wii U, men det återstår att se när den kommer hur bra dom lyckats.

Wii låg efter, och nu om dom gör ytterligare en konsol som fortfarande ligger efter dagens konsoler, när nästa generation kikar runt hörnet?

Jag tror inte riktigt på Wii U, den bjuder på för lite nyheter, och handkontrollen känns bara som ytterligare en gimmick. De måste kunna utnyttja den ordentligt ifrån start om de ska ha någon chans. Wiimoten nådde sin absoluta glans med Zelda Skyward Sword, i slutet av konsolens liv.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Struggle:

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler

Varför skulle det göra det?

Dom är förbannat duktiga på att göra spel, inget snack om saken. Det uppstår ett litet problem med det bara, då de enda spelen som jag tyckte var värda på Wii var Zelda, Mario, Super Smash. Inga andra företag gjorde några direkt "vettiga" spel (med ett par få undantag). Det har dom väl delvist verkat löst till Wii U, men det återstår att se när den kommer hur bra dom lyckats.

Wii låg efter, och nu om dom gör ytterligare en konsol som fortfarande ligger efter dagens konsoler, när nästa generation kikar runt hörnet?

Jag tror inte riktigt på Wii U, den bjuder på för lite nyheter, och handkontrollen känns bara som ytterligare en gimmick. De måste kunna utnyttja den ordentligt ifrån start om de ska ha någon chans. Wiimoten nådde sin absoluta glans med Zelda Skyward Sword, i slutet av konsolens liv.

Nintendo har aldrig behövt bättre hårdvara. Och de satsar inte på spel som Halo eller gears of War utan helt andra typer av spel som inte har de grafikkraven. Xbox 720 och ps4 kommer knappast ha några nyheter heller förutom ny hårdvara.

Medlem

Oacceptabelt.

Medlem

Ansiktsuttrycket på bilden LOL.. Tänker typ South Park och BP-chefen... We're sorry

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Struggle:

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler

Varför skulle det göra det?

Dom är förbannat duktiga på att göra spel, inget snack om saken. Det uppstår ett litet problem med det bara, då de enda spelen som jag tyckte var värda på Wii var Zelda, Mario, Super Smash. Inga andra företag gjorde några direkt "vettiga" spel (med ett par få undantag). Det har dom väl delvist verkat löst till Wii U, men det återstår att se när den kommer hur bra dom lyckats.

Wii låg efter, och nu om dom gör ytterligare en konsol som fortfarande ligger efter dagens konsoler, när nästa generation kikar runt hörnet?

Jag tror inte riktigt på Wii U, den bjuder på för lite nyheter, och handkontrollen känns bara som ytterligare en gimmick. De måste kunna utnyttja den ordentligt ifrån start om de ska ha någon chans. Wiimoten nådde sin absoluta glans med Zelda Skyward Sword, i slutet av konsolens liv.

Nintendo har aldrig behövt bättre hårdvara. Och de satsar inte på spel som Halo eller gears of War utan helt andra typer av spel som inte har de grafikkraven. Xbox 720 och ps4 kommer knappast ha några nyheter heller förutom ny hårdvara.

Haha, där tror jag du har helt fel ^^
Online gaming till konsol har vi tack vare just xbox, och bara denna generation har vi fått videouthyrning, youtube, indie games, live arcade/PSN spel och liknande som i stor utsträckning helst saknas till Nintendos konsoler. Lägg till rejäla patchar och DLC, varför skulle MS/Sony inte komma med ännu mer nästa generation?
Nintendo å sin sida säljer sina konsole rpå lågt pris och en kul gimmic, konsolen ska vara billigast så casual-föräldrar köper den, och en gimmic som locka/tingar folk att byta hårdvara för att kunna spela. Sen mjölkar de ut ständiga remakes på tidigare storspel, aka Mario m.fl samt kompletterar med div. skitspel i Mario-förpackning (olympics, tennis, matlagning, diskning etc)

Tror nog Nintendo kommer sälja bra nästa generation också, då Mario i sig är ett så bra grundkoncept att den IPn själv räcker för att hålla dem flytande, och göra "new" mario spel i all oändlighet fungerar bra, eller slänga in Mario i valfritt annat spel, skiten säljer ju ^^
Gears of War är ju däremot en helt ny IP fr denna generation, ska vi hårddra det har nog MS/Sony erbjudit oss långt fler unika, nysapade IPs denna generation och klart mest varierat gameplay, från skräck till FPS, racing, RTS, i princip varje genre har fått minst ett ntt tillskott, medan Ninendo fortsätter mjölka Mrio.
Å andra sidan, Ms och Sony måste utvecklas för att överleva, Nintendo kan ju sälja samma sak om igen med fördel, så jag förstår att de fortsätter. Men personligen känns det ganska poänglöst att lira nästan samma spel som jag lirat sen NES-tiden med små förändringar och rejält sänkt svårighetsgrad, Nintendo är perfekt för barn men väldigt lite för gamers tyvärr :/

Medlem

Nu blir jag sur. Är grafikmotorn bra eller dålig? Nu får folk bestämma sig seriöst för detta går bara fram och tillbaka. Jag kommer köpa konsolhelvetet ändå.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Gears of War.... det nya IPt, jag slutade spela 1a efter ett par timmar eftersom egentligen så hände det inget speciellt i spelet alls. Kräver inte mycket tankar men så klart så såg det tufft och snyggt ut. Men ändå så är Zelda ett vuxnare spel på många sätt, och det har faktiskt en hel del geniala idéer i leveldesign och man får ibland faktiskt tänka till hur man ska ta sig vidare. Skyrim är också ett spel som är vuxnare än många Nintendo spel men själva gameplay har egentligen mycket enkel koncept. Ha bra level och gå dit pilen pekar så löser det sig i stort sett.

Inaktiv

Nähä är grafiken skit säger dom? tycker den var rätt pissig i vanliga wii med. Var ju ingen nyhet precis -.-'

Inaktiv

Nu hänger jag inte med längre. Läste förut att Wii U bara skulle vara en aning starkare än ps3 och nu kommer två "anonyma spelutvecklare" ut och säger att grafiken kommer vara sämre. Hmmm. Aja, den som lever får se. Sådana rykten ska man inte ta på allvar alls.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Samma strategi som med Wii. Spara pengar på hårdvara som ligger en generation efter. De går mista om många multiplatformsspel men de tjänar ju minst sagt tillräckligt på sina egna spel så det gör nog inte så mycket.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Struggle:

Trist, jag tror tyvärr det börjar närma sig döden för nintendos konsoler

håller verkligen inte med, nintendo överlevde dom dåliga släppen med nintendo 64 och gamecube, så om detta inte skulle bli en hit, varför skulle det sänka nintendo? särskilt med tanke på hur många wii`s dom sålt och hur det har fyllt deras kassor,

Medlem
Skrivet av zhrooms:

"FZ vill påminna om att detta bara är ett rykte, så TA DET LUGNT. Om det får dig att må bättre så kan du intala dig själv att dessa anonyma källor är förklädda Sony- och Microsoft-ninjor som trollar runt."

Känns som varannan nyhet läser man skräp, vad har hänt med FZ's skribenter? Känns osm det är ett par barn på andra sidan skärmen.

Morgonhumor på hög nivå alltså, samt kaffe med kakor
Viking-nipple-inspector.

Inaktiv

Kan det stämma? Mja mjo, kanske det då Nintendo inte tävlar med grafiken som insats men det låter ju onekligen problematiskt då konsolens livstid blir avsevärt kortare ifall tekniken upplevs daterad på ett så tidigt stadium.

Medlem

Nintendo, dom har tappat allt sedan nintendo 64 för min del, tack och hej!

Medlem

Dom gör ju ändå barnspel till 90% så varför behövs det gen grafik? haha...

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

Nintendo, dom har tappat allt sedan nintendo 64 för min del, tack och hej!

nintendo 64 var ett misslyckande för nintendo,men du minns kanske inte det
det det är först nu med nintendo wii som dom har reparerat det, så vinden har vänt för dom, hoppas det fortsätter blåsa åt rätt håll, wii-u är ett väldigt viktigt släpp för dom så jag har svårt att tro att dom skulle släppa ngt som har sämre hårdvara än xbox360 och ps3
,
nintendo har ju kommit med många nyheter andra har apat efter och jag hoppas det kommer fortsätta så i många år till,,,
utan nintendo vore sig inte spelvärlden lik..

Medlem

Att ligga en generation efter i grafiken kan ni komma undan med Nintendo, men inte två.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Nintendo har aldrig behövt bra grafik för att göra bra spel

Inaktiv

My body is ready.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av elmackonr1:

Nintendo, dom har tappat allt sedan nintendo 64 för min del, tack och hej!

nintendo 64 var ett misslyckande för nintendo,men du minns kanske inte det
det det är först nu med nintendo wii som dom har reparerat det, så vinden har vänt för dom, hoppas det fortsätter blåsa åt rätt håll, wii-u är ett väldigt viktigt släpp för dom så jag har svårt att tro att dom skulle släppa ngt som har sämre hårdvara än xbox360 och ps3
,
nintendo har ju kommit med många nyheter andra har apat efter och jag hoppas det kommer fortsätta så i många år till,,,
utan nintendo vore sig inte spelvärlden lik..

Jag skrev att det var så för mig inte för spelindustrin eller nintendo i sig men du kanske inte såg det... Fucking fanboys -_-

Medlem

Nintendo har väl inte varit kända för att ge oss grafiskt överlägsna tekniker hos deras konsoler? Min uppfattning är att nintendo satsat på spelglädje i första hand (iaf sedan nintendo 64).

Nintendo har dock varit i "krig" med sega under 90-talet. Minns när man jobbat en hel sommar för att få ihop till sitt super nintendo 16 bit och grafiken var riktigt imponerande.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

när ska man få se snygga nintendospel igen?

Skrivet av zhrooms:

"FZ vill påminna om att detta bara är ett rykte, så TA DET LUGNT. Om det får dig att må bättre så kan du intala dig själv att dessa anonyma källor är förklädda Sony- och Microsoft-ninjor som trollar runt."

Känns som varannan nyhet läser man skräp, vad har hänt med FZ's skribenter? Känns osm det är ett par barn på andra sidan skärmen.

Haha, nae, barnarbete går inte för sig på FZ! Jag ser att du kommenterat ungefär samma sak i flera av mina senaste nyheter. Jag svarade dig nyss i kommentarerna till artikeln om det brittiska lärarfacket.

Medlem

Hur mycke jag än älskar Nintendo så tror jag att Wii U kommer floppa. Men dock Inte pga av dessa rykten. Och för mej spelar de ingen roll hur bra eller dålig grafiken är på ett spel eller hos en konsol, det är underhållningen i helhet som är viktigast.

123
Skriv svar