115 miljoner gamers i Kina betalar för spel varje månad

Robot
115 miljoner gamers i Kina betalar för spel varje månad

Niko Partners har i en undersökning tagit reda på att av landets beräknade 180 miljoner gamers, är det hela 64 procent av dem som betalar månatligen för spel.

#niko-partners


Inaktiv
115 miljoner gamers i Kina betalar för spel varje månad

HERROW!

Medlem

wows nästa expansion ter sig inte vara så barnslig längre

Medlem

"Spännande är exempelvis att den något äldre skaran gamers på 40+ är över 10 procent av spelarna."
Det är väl som här i Europa: "den betalande skaran" Vi som har deg så vi inte behöver ful ladda spelen.
Tack inget gnäll nu för sanningen svider kidd's
OJ det här kommer man att få fan för...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Kina är en sovande jätte. Zzzz

Medlem
Skrivet av chopper:

"Spännande är exempelvis att den något äldre skaran gamers på 40+ är över 10 procent av spelarna."
Det är väl som här i Europa: "den betalande skaran" Vi som har deg så vi inte behöver ful ladda spelen.
Tack inget gnäll nu för sanningen svider kidd's
OJ det här kommer man att få fan för...

ej att förglömma att det är gamers i våran ålder skala som håller kickstarter projektet uppe

Medlem

går bra för spel industrin med andra ord

Medlem

Och 100 miljoner av accounten är bottar som farmar guld och powerlevling till sälja....

Medlem
Skrivet av kyostize:

Och 100 miljoner av accounten är bottar som farmar guld och powerlevling till sälja....

Fortfarande betalande konton, kan vara därför det bara görs lite små patetiska försök som ser bra ut utåt för att åtgärda det men inga riktiga försök att få bort det.
Pengar är ju allt dagens generation av spel utvecklare känner av tyvärr.

Medlem
Skrivet av chopper:

"Spännande är exempelvis att den något äldre skaran gamers på 40+ är över 10 procent av spelarna."
Det är väl som här i Europa: "den betalande skaran" Vi som har deg så vi inte behöver ful ladda spelen.
Tack inget gnäll nu för sanningen svider kidd's
OJ det här kommer man att få fan för...

Stämmer bra överens med ens personliga erfarenhet, så fort folk växer upp får de mer pengar (jobb) och större respekt för andras arbete, oavsett om det gäller spel eller annat. När man var ung så hade man mindre resurser, och brydde sig inte om spelutvecklare då man bara såg "stora elaka företag", inte personerna vars framtid hängde på spelen...
Till och med till sin PC köper man mjukvara trots att det är minst lika lätt och gratis att låta bli, det känns bättre att stödja företag som gör bra produkter helt enkelt

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av kyostize:

Och 100 miljoner av accounten är bottar som farmar guld och powerlevling till sälja....

Fortfarande betalande konton, kan vara därför det bara görs lite små patetiska försök som ser bra ut utåt för att åtgärda det men inga riktiga försök att få bort det.
Pengar är ju allt dagens generation av spel utvecklare känner av tyvärr.

Ja. Varför ska företag tjäna pengar? Det är ju helt sjukt.

Dom ska ju göra spel som tilltalar en liten del av gamerpopulationen, såklart. För det är ju bäst.

Derp.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av kyostize:

Och 100 miljoner av accounten är bottar som farmar guld och powerlevling till sälja....

Fortfarande betalande konton, kan vara därför det bara görs lite små patetiska försök som ser bra ut utåt för att åtgärda det men inga riktiga försök att få bort det.
Pengar är ju allt dagens generation av spel utvecklare känner av tyvärr.

Ja. Varför ska företag tjäna pengar? Det är ju helt sjukt.

Dom ska ju göra spel som tilltalar en liten del av gamerpopulationen, såklart. För det är ju bäst.

Derp.

Varför inte? Det finns musik som tilltalar en liten del av lyssnare. Samma gäller för spel.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av kyostize:

Och 100 miljoner av accounten är bottar som farmar guld och powerlevling till sälja....

Fortfarande betalande konton, kan vara därför det bara görs lite små patetiska försök som ser bra ut utåt för att åtgärda det men inga riktiga försök att få bort det.
Pengar är ju allt dagens generation av spel utvecklare känner av tyvärr.

Ja. Varför ska företag tjäna pengar? Det är ju helt sjukt.

Dom ska ju göra spel som tilltalar en liten del av gamerpopulationen, såklart. För det är ju bäst.

Derp.

kickstarter
Vad derp. betyder vet jag inte, men jag antager att det betyder att du inte var så påläst innan du svarade

Medlem

Detta är ju nästan som att gå ut i Sundsvalls stad och fråga 20 människor eller något och sedan göra en slutsats för hela svenska folket.. Man hade lika gärna kunna sagt ett Random nummer utan att frågat några människor

Medlem
Medlem
Skrivet av Petrik:

wows nästa expansion ter sig inte vara så barnslig längre

haha faktiskt jo


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

om de verkligen baserar undersökningen på 500 personer finns det ju ingen möjlighet till någon slags säkerhet i datan. och varför har de endast gamers med i undersökningen? jag förstår inte hur detta är uträknat.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av chopper:

"Spännande är exempelvis att den något äldre skaran gamers på 40+ är över 10 procent av spelarna."
Det är väl som här i Europa: "den betalande skaran" Vi som har deg så vi inte behöver ful ladda spelen.
Tack inget gnäll nu för sanningen svider kidd's
OJ det här kommer man att få fan för...

Stämmer bra överens med ens personliga erfarenhet, så fort folk växer upp får de mer pengar (jobb) och större respekt för andras arbete, oavsett om det gäller spel eller annat. När man var ung så hade man mindre resurser, och brydde sig inte om spelutvecklare då man bara såg "stora elaka företag", inte personerna vars framtid hängde på spelen...
Till och med till sin PC köper man mjukvara trots att det är minst lika lätt och gratis att låta bli, det känns bättre att stödja företag som gör bra produkter helt enkelt

Håller med, men främst är det som sagt ekonomin det handlar om. Visserligen får man större respekt för andras arbete när man växer upp (eftersom man själv börjar förvänta sig att andra ska respektera ens eget arbete), men redan när jag var cirka tio-elva så började jag inse att det finns bra och dåliga företag inom spelvärlden. Det kan i och för sig ha att göra med att jag började hänga på FZ vid den tiden Tack FZ !

Medlem

Hade varit kul att se en lista av spelen dom spelar mest.
Om det är WoW eller något annat spel som dom bara har där.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Hade varit kul att se en lista av spelen dom spelar mest.
Om det är WoW eller något annat spel som dom bara har där.

Kan tänka mig att det är till stor del de där asiatiska mmo spelen. De har enormt mycket spelare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hm... så bara 500 personer var med i undersökningen. Det där med statistik är magiskt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av chopper:

"Spännande är exempelvis att den något äldre skaran gamers på 40+ är över 10 procent av spelarna."
Det är väl som här i Europa: "den betalande skaran" Vi som har deg så vi inte behöver ful ladda spelen.
Tack inget gnäll nu för sanningen svider kidd's
OJ det här kommer man att få fan för...

Stämmer bra överens med ens personliga erfarenhet, så fort folk växer upp får de mer pengar (jobb) och större respekt för andras arbete, oavsett om det gäller spel eller annat. När man var ung så hade man mindre resurser, och brydde sig inte om spelutvecklare då man bara såg "stora elaka företag", inte personerna vars framtid hängde på spelen...
Till och med till sin PC köper man mjukvara trots att det är minst lika lätt och gratis att låta bli, det känns bättre att stödja företag som gör bra produkter helt enkelt

Kan bara hålla med texten till 100% för köp innebär att man har suport om något skulle strula.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

500 personer var med i undersökningen, och ur dem kunde de få fram att 18 miljoner människor spelar spel i Kina? wat.

Vilken jävla idiot som helst som tagit 7,5hp inom ett examensarbete vet att det här är ungefär som att säga att "Jag gillar att stoppa snoppen i kokande vatten, ergo gör alla människor det".

FFS men all jäkla succensationsjournalistik.

Medlem

Det är menat att stå 115 miljoner istället för 18. Mitt vrede hittade egna number. JUST LIKE THIS RESEARCH. HEYOOO...

...

Jag går nu.

Medlem

Spelat Diablo 2 lod i 11 år. Betalat ca 200-300 Kr. Som de borde va.

Medlem
Skrivet av PaLi:

500 personer var med i undersökningen, och ur dem kunde de få fram att 18 miljoner människor spelar spel i Kina? wat.

Vilken jävla idiot som helst som tagit 7,5hp inom ett examensarbete vet att det här är ungefär som att säga att "Jag gillar att stoppa snoppen i kokande vatten, ergo gör alla människor det".

FFS men all jäkla succensationsjournalistik.

Skrivet av PaLi:

Det är menat att stå 115 miljoner istället för 18. Mitt vrede hittade egna number. JUST LIKE THIS RESEARCH. HEYOOO...

...

Jag går nu.

snyggt jobbat

jävligt stöddig för att veta så lite, du kanske skulle försöka ha någon slags kunskap om det här (som dom som undersökte har) innan du kommenterar

Skrivet av Msiden:

Detta är ju nästan som att gå ut i Sundsvalls stad och fråga 20 människor eller något och sedan göra en slutsats för hela svenska folket.. Man hade lika gärna kunna sagt ett Random nummer utan att frågat några människor

Skrivet av moberg:

om de verkligen baserar undersökningen på 500 personer finns det ju ingen möjlighet till någon slags säkerhet i datan. och varför har de endast gamers med i undersökningen? jag förstår inte hur detta är uträknat.

1
Skriv svar