Brittiska lärarförbundet lackar ur och får spelet

Robot
Brittiska lärarförbundet lackar ur och får spelet

Våldsamma spel gör barnen tjocka, ensamma och socialt efterblivna, enligt det brittiska lärarförbundet. Värst av allt är kanske att barnen "kommer till skolan alldeles utmattade".


Medlem
Brittiska lärarförbundet lackar ur och får spelet

Trololololoololololol ?
säkert ett gäng 60åriga gubbar som sagt det

Medlem

Anar en viss mängd satir här likväl som i din artikel om Battlefield 3-unlocksen, underbart

Nåja, sånt här har vi ju sett många gånger. men lite flummiga mönster-fel har de ju faktiskt fått till.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=kNRWvabBRDc Han förklarar väldigt bra hur det ser ut idag. Äldre generationen är rädda för ny teknologi. Precis som det var med Radio, Film och även böcker i början.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Tycker jag ofta kommer färskare till jobbet efter ett riktigt roligt gibb faktiskt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

jag såg det här på Twitter: http://i.imgur.com/vfmxS.jpg
Relaterat?

Medlem

Felet ligger hos föräldrarna som inte tar ansvar.

Medlem

Sen när har grundeskolelärare blivit troll?!

Medlem

"Bilden: spelar DU spel med dina barn? Då kan DU vara en del av problemet!"
Haha.

Seriöst, den konservativa synen som frodas i världen är knappast något som man ska ta med en klackspark. Det kommer bara bli värre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hmm.. Det är ju ansvaret i föräldrarna som inte engagerar sig i sitt barns intresse. Istället för att förbjuda och nedlåta, så visa och försök själv att se det roliga med att spela tillsammans. Att göra saker tillsammans är ju det roliga. Det kan göras utan dataspel eller videospel. Det finns mycket mer aktiviteter. Bräd och annat (ja, jag själv är lite grottad ner i spel världen) men det gäller att försöka visa din avkomma att det finns roliga stunder i allt här i världen. Jag själv fick testa på det mesta jag ville, i slut ändan ville jag ändå grotta ner mig i spelens värld. Att kids vill spela datorspel, bara, så kan du försöka lite försiktigt att visa alla de andra roligheterna.

Um.. Ja, lite off track.. Iaf, sluta tracka ner på datorspel och ta ansvar! (Gäller föräldrar i alla åldrar!)

Medlem

Så, det stora problemet är att barnen skaffat sig en fritidsaktivitet som de gillar?
Problemet är inte spelandet i sig, utan att de spelar för mycket eftersom de gillar det, får väl föräldrarna sätta en gräns efter 8h gaming på en dag
Samma "problem" kan du ju få av valfri aktivitet, till och med vissa sporter

Medlem

Såg en film på wimp där det var en dam på 98år som spelade nintendo 3ds, så åldern har ingen bertydelse...

Inaktiv

snacka om okunniga britter

Medlem

Jag spelar mycket (kanske lite för mycket? ) men jag är ändå vältränad, har bra betyg och många kompisar.

Medlem

Låt barnen spela, när peak oil har kommit så är det slut på det roliga och de måste ut o sparka boll ;P

Medlem

Känns som att det är oväsentligt om spelen är våldsamma eller inte? Hur som helst ligger det väl ändå på föräldrarnas ansvar att se till att ungarna går och lägger sig i tid och inte sitter inne och spelar hela dagarna.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Spelens fel? Är det inte snarare föräldrarnas fel som låter sina ungar lira sent på kvällen, spela för mycket och spela våldsamma spel de inte är mogna för? Kritisera dåligt föräldraskap istället för för det är där problemet ligger. Vi som är lite äldre kommer ihåg hur det varit och vad man genom de olika årtionena beskyllt ungdomarnas våldsamhet och vanartighet på

Musik(50-60-talet)---->Serier(60-70-talet) -----> Videovåld(80-talet) -------Spel(90-00-talet)

Stofilerna har nog själva glömt bort och förträngt vad deras egna föräldrageneration trackade ner på och ville begränsa för dem när de själva var unga.

Program om videovåld 1980
http://www.youtube.com/watch?v=Lgj6gR-Kbt0


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Inaktiv

Föräldrarnas fel och köper man bara fish and chips o dricker cola till det så är det fan inte spelens fel.

laaaaaaaaame

Medlem

Jag trodde det var föräldrarnas ansvar att barnen kom i säng i tid inte spelbranschens?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Medlem

Småfail att två skribenter skrev samma nyhet, och sen raderade den översta... men rätt kul ändå xD

Medlem
Skrivet av Thumba:

Jag trodde det var föräldrarnas ansvar att barnen kom i säng i tid inte spelbranschens?

Exakt. Lägg förbud på olämpliga föräldrar istället.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

He he, gillar det nya satirspåret!

"Det är oklart varför det bara är de "våldsamma" spelen som orsakar utmaning, medan Super Mario inte gör det."

Det är frågan!

Medlem

Lite sjukt att man kommer till en punkt där (en del tycker att man) måste reglera in i minsta detalj vad som folk får och inte får göra, samt när folk bör och inte bör göra något... (Kina någon?)

Det borde ligga i föräldrarnas intresse att se till att sina barn mår bra. Om dom inte vill det, ja, visst är det synd, men det är ändå inget som pappa staten skall lägga sig i med strängare åldersmärkning och förbud mot spel/filer hit och dit.

Dom där lärarna med fler som förespråkar detta verkar vilja uppfostra andras barn också, vad/vem fanken har gett dom rätten till att göra det?

// edit

Skrivet av savox:

Vi som är lite äldre kommer ihåg hur det varit och vad man genom de olika årtionena beskyllt ungdomarnas våldsamhet och vanartighet på

Musik(50-60-talet)---->Serier(60-70-talet) -----> Videovåld(80-talet) -------Spel(90-00-talet)

Program om videovåld 1980
http://www.youtube.com/watch?v=Lgj6gR-Kbt0

Precis.

Som jag sagt i en tidigare tråd om ämnet: Det är precis som om dom vill göra det lätt för sig och skylla på datorspelen istället för att ta itu med de svårare problemen som egentligen är orsaken till ökat våld på gatorna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av zhrooms:

"FZ vill härmed ta tillfället i akt att varna alla föräldrar som eventuellt läser det här – låt INTE ditt barn sitta uppe och gibba Quake hela natten. Det KAN gå ut över betygen, och din unge kan bli tjock och utmattad."

Varför är du tvungen att skriva sånt där Sebastian? Jag kommer till FZ för att läsa om spelnyheter och recensioner, jag vill inte bli påtvingad att läsa en massa onödigt text med dålig humor när jag sitter och läser en spelnyhet om mitt favoritspel.

FZ har varit min startsida i säkert 7-8 år, och jag minns inte att det var så här mycket skräptexter i era spelnyheter förr i tiden, snälla sluta skriv onödig text i varje nyhet så upplevs hela mitt besöket mycket mer professionellt.

Tjena Zhrooms!

Jag lyssnar och värdesätter din feedback, tack! Personligen sätter jag inga likhetstecken mellan snustorrt och professionalitet. Eftersom många läsare snarare verkar uppskatta lite mer humoristiskt skrivna nyheter så är det inget jag kommer att sluta med, även om just den här nyheten möjligen inbjöd till lite mer "skoj" än normalt. Vad som är roligt eller ej är ju högst subjektivt och jag hoppas att du kan tycka att mina nyhetsartiklar är läsvärda fastän de (i dina ögon) ibland kanske innehåller lite extra text som är "onödig".

Ish
Medlem

Visste inte att spela dator per automatik gjorde en fet. Många kalorier i tv-ljuset?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

har spelat väldigt mycket efter 8an "gått ur gymnasium nu" och jag har problem med att vara en socker beroende sak, men fan är jag inte tjock och utmattad när jag kom till skolan "även om man bara sov 4 timmar".
Att bli tjock av att spela spel har inget med saken att göra, det är biologiskt jag käkar alldeles för mycket socker och chipps men väger fortfarande 70 kg och är 1.83 hög och rör inte på mig.
Så att säga att spela gör dig tjock har fan inget med det att göra till viss del.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag är den den största gamern i klassen men inte är jag den tjockaste. Jag räknas fortfarande som smal, jag klarar skolan, jag kan komma trött till skolan men oftast av andra anledningar än spel.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Många skyller på föräldrarna, men hur många tonåringar tycker att föräldrarna har rätt om de säger att de sitter för mycket framför datorn? Just när det gäller tonåringar så ska de ju kunna ta eget ansvar och klara sig utan att föräldrarna ska påpeka när de ska göra si eller så.

Inaktiv

är tröt på det här jävla pratande om datorspelande

12
Skriv svar