FZ-guiden: så låser du upp allt på nolltid i Battlefield 3

Medlem

Mycket bra alternativ för de som kanske bara kan spela en halvtimme i veckan.

Medlem

Givet köp!
Blir 100 gånger roligare nu när jag slipper springa runt med ärtbössan och försöka lvla till att få ett vettigt vapen å dräpa folk med. Spelar kanske 1-3 timmar per vecka och det är sjukt omotiverande att logga på och gibba en timme när man VET att fan och hans moster sitter på alla unlocks och vapen utan att det finns en sportmössa att få in lite gibs med min ärbössa.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Haha, kul att det kostar mer att låsa upp allt, än vad själva spelet gör för tillfället
Men skitgrej, seriöst. Det är väl som att köpa ett mmorpg och att man kan köpa sig till sista lvlen direkt?
Vart finns det roliga?

Inaktiv

haha bra skrivet! trodde detta skulle kosta typ max en femtiolapp, vafan håller våra svenskar Dice och Starbreeze på med egentligen? Innan var man stolt över de stora svenska utvecklare nu känns dom bara dryga och giriga. Dom var för fan med och byggde upp allt o nu...

Medlem
Skrivet av SchnitzlFritzl:

Själva unlocksen är ju tjusningen med spelet. Dice har effektivt skjutit sig i foten.

Att skriva så är som att skulle skriva att man spelar BF3 enbart för att låsa upp saker... Oh wait.

Men seriöst, finner inget stort problem med paketen nu då det släpps efter spelet har varit ute i sex månader. Det hjälper ju bara folk som just köpt spelet.

Inaktiv

Klart och betalt. Så jävla skönt att slippa sitta och grinda unlocks!

Medlem

Haha, skön läsning som start på dagen

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Exxo:

Trevligt... inte så blodigt dyrt heller väl?

Du inser att du inte får någonting nytt va? Du betalar i stort sett 250 spänn för att slippa spela spelet, om du tycker att det är billigt så förstår jag varför spelmarknaden är så genomrutten som den är idag.

Han får ju allting nytt? Sen vad menar du med att betala 250 för att slippa spela spelet?
Spelet går väl inte ut på att låsa upp alla saker? Det går väl mer ut på att skjuta folk ta flagger o.s.v, eller har jag misstagit mig?

De som inte har 3-5timmar om dagen kanske vill ha vissa vapen att spela med direkt, inte så att man blir bra bara för att man får mer vapen. Noob/pro är alltid noob/pro oavsett vapen

Medlem
Skrivet av SchnitzlFritzl:

Själva unlocksen är ju tjusningen med spelet. Dice har effektivt skjutit sig i foten.

Snarare EA som siktade stora bössan mot DICEs panna och sa till dem att skjuta sig själva i foten för att inte få skallen bortblåst.

Ja, se denna industri...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av andreashal91:

Orkade icke läsa igenom hela denna guide.. verkade vara mycket krånglig och jävlig så tror jag kör på som vanligt!

För bara 19,99 kronor kan du just nu köpa FZ:s nya mobil-app, tillgänglig NU via app store! Den läser upp alla nyheter åt dig så att du ska slippa läsa själv! Det går att skräddarsy ingenting exklusive allting och vi förbehåller oss rätten att du omedelbart tröttnar på FZ-Tompas mässande stämma, men som tur är kan du köpa till DLC-paketet "Singing Fredrik" där du istället kan få lyssna på Fredrik Eriksson som sjunger fram nyheterna på porlande dalmål. Slå till redan idag!

Vill ha appen med Fredrik som sjuger please! Efter hans lucia sånger så är man ju hooked!

Inaktiv

Vilka idiotiska argument det finns i det här tråden mot att köpa alla unlocks. På vissa av er så låter som att hela spelet går ut på att låsa upp saker och när väl sakerna är upplåsta så behöver man inte spela spelet längre. Inte mig emot, spela hur fan ni vill men det är minst lika många som är sjukt less på alla unlocks i FPS-spel idagsläget och som faktiskt har liv utöver spelande och som ändå vill testa alla vapen, kunna ha en chans i luftstrider osv utan att ha behövt spela +100 timmar.

Medlem

Hur kan det vara girigt att erbjuda extra tjänster? Som man dessutom verkligen inte behöver utnyttja om man inte har användning för dem. Alternativet skulle ju vara att erbjuda denna tjänst gratis, men det skulle ju vara ännu konstigare?

Det är en självklar tjänst för alla spel i en värld där gamers faktiskt har jobb och familj att fördela tiden över. De ska väl kunna spela spelet på samma villkor även om de inte har tid att sitta och grinda unlocks.

Medlem

De hade kunnat släppa detta vid release om de var ute efter att tvinga folk att spendera pengar.

Medlem

fy fan... blir äcklad !

Medlem

Massor med extravapen/utrustning, men ingen erfarenhet ^_^

Medlem

Så jävla onödigt. Att låsa upp saker är ju en rolig sak att göra medans man spelar och blir bättre själv


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Förstår inte varför folk har problem med detta. Artikeln känns som den är skriven av någon som måste klanka ner på ett nytt system. Har folk inte spelat CS i år utan unlocks? Kan man inte ha skoj i ett spel där man har låst upp allt? Kan man inte blir bättre? Om man nu ska köra klan matcher så är det ju lätt värt ha maxat sin egen roll och alla har bara inte den tiden eller orken o att låsa upp en ny klass om man ska byta.
Ser bara fördelar med detta, bättre att det är så här att alla kan få allt utan att lägga pengar på det än att det kommer nya saker som bara kan köpas för pengar då är det pay 2 win.

Medlem

Så länge den här typen av upplåsningar inte ger en spelare ett väldigt övertag ser jag inget fel i det (däremot kan jag tycka att priset är skrattretande högt men så är det ju EA och jag är inte förvånad det minsta). Själv skulle jag nog aldrig komma på tanken att betala för sådant här för att slippa lägga ner tid i ett spel, jag vill veta att det är tack vare min egen skicklighet jag uppnått det jag uppnått och inte för att jag betalat för det (även om det verkar ta löjligt lång tid för att låsa upp saker i spelet).

Men för de som inte orkar lägga ner den tid som krävs för att kunna spela på samma premisser som de som spelat sedan spelet kan detta vara ett sätt att iaf få en chans. Om det är gjort på ett rättvist sätt kommer knappast en nybörjare kunna regera ändå, det är en sak att köpa vapen och liknande men erfarenhet av att faktiskt ha spelat spelet går inte att köpa sig till.

Medlem

Underbart skrivet, men tråkig nyhet för bf3..

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Själv skulle jag nog aldrig komma på tanken att betala för sådant här för att slippa lägga ner tid i ett spel, jag vill veta att det är tack vare min egen skicklighet jag uppnått det jag uppnått och inte för att jag betalat för det (även om det verkar ta löjligt lång tid för att låsa upp saker i spelet).

Skicklighet? Det behövs ingen skicklighet för att låsa upp saker och ha högsta leveln. Det har till och med min kära far som allt annat än bra på BF3 med sitt snitt på1000 score varje match och en k/d under 0.5.

Allt som krävs för att låsa upp saker och nå högsta leveln är tid.

Medlem

Inte spelat BF 3 så du vet mer om det än vad jag gör. Men tid ger dig också erfarenhet, ju mer du spelar ett spel ju bättre på det blir du. En som är ny kommer inte ha en chans mot en som spelat sedan spelet släpptes på grund av just detta faktum (såvida inte saker som man kan köpa ger en ett övertag vill säga och att person som är ny på spelet har erfarenhet av andra liknande spel).

Medlem

Någon som är intresserad av mitt battlefield 3?

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av SchnitzlFritzl:

Själva unlocksen är ju tjusningen med spelet. Dice har effektivt skjutit sig i foten.

Precis!

Säger mer om spelindustrin (och spelarna?) kring FPS än "microtransaktioner". Man spelar inte längre spelet för att det är ett balanserat spel, som går ut på skicklighet och samarbete - utan att låsa upp viss utrustning. Sorgligt.

+1

Tycker även att det är löjligt av FZ att vinkla en nyhet så negativt bara för att göra alla gnällspikar nöjda. Oseriöst och barnsligt. Håller helt med kommentar #41 från zhrooms, bra exempel på hur nyheten borde sett ut, opartisk och seriös.
Flera har redan påpekat att den här tjänsten är bra för till exempel de som jobbar och kanske bara spelar 2-3 timmar i veckan, vilket ger alla en chans att spela på samma villkor. Jag ser inget dåligt med det, för att det är ett FPS. Det är läsarnas uppgift att tycka till om nyheten, inte skribentens.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av andreashal91:

Orkade icke läsa igenom hela denna guide.. verkade vara mycket krånglig och jävlig så tror jag kör på som vanligt!

För bara 19,99 kronor kan du just nu köpa FZ:s nya mobil-app, tillgänglig NU via app store! Den läser upp alla nyheter åt dig så att du ska slippa läsa själv! Det går att skräddarsy ingenting exklusive allting och vi förbehåller oss rätten att du omedelbart tröttnar på FZ-Tompas mässande stämma, men som tur är kan du köpa till DLC-paketet "Singing Fredrik" där du istället kan få lyssna på Fredrik Eriksson som sjunger fram nyheterna på porlande dalmål. Slå till redan idag!

Nu har du allt satt foten i pottan. Nu är ju FZ helt enkelt tvungna att tvinga Fredrik till att sjunga en nyhet. Material för nästa Julkalender!

Medlem

Den som köper unlocks borde seriöst bli stämplad med en ikon på Scoreboarden.

Medlem
Skrivet av chopper:

Så efter moget funderande så lägger jag ner dessa patetiska FPS spel som finns i dag o 3-4 år bakåt! Inget jag kommer o sakna!
Kommer väl fortsätta spela men inget av de "nya FPS spelen" bara blivit trams sista årens spel släpp.
O sebastian tack för klock ren satir.

Du är inte ensam, har också tröttnat rejält på dagens FPS spel, ett tag var jag beredd på att enbart köra gamla spel men så är inte längre fallet, det finns hopp och det heter Kickstarter. Om allt går som det ska kommer vi snart få se (nästa år) en ny taktisk shooter som heter Takedown. Spelet lyckades efter en långsam start få den begärda summa som utvecklaren begärt. För mig är Kickstarter det bästa som skett i denna "förpestade" industri på mycket länge.

Jag har alltid gillat Dice, när första BF spelet kom visade de på allvar vilken duktig utvecklare de var och att de vågade tänka i nya banor men efter EA köpet verkar det bara gått utför med även denna utvecklare och de intressanta spelen är som bortblåsta.

Medlem

Nja...varför ens skaffa det om man inte orkar spela spelet.

Tro att man blir bra av att INTE träna och att det finns en "payable win-button", är att bli lurad för den som är ny.
Hade de inte gjort detta av "girighet" hade de lagt till en valfri Unlock-knapp för de som är intresserade.

Medlem

Visst har det börjat bli en trend att man ska låsa upp en himla massa saker innan man fått tillgång till allt men detta är inget nytt. I GT serien är man tvungen att spela en himla massa innan man får tillgång till de mer intressanta bilarna. Allt handlar om hur bra man balanserar denna upplåsning med att fortfarande ha ett spel som folk vill spela. Vidare innebär upplåsningar av den typ som GT och BF 3 har att man blir bättre och bättre på spelet, det kan även fungera som motivering för att få folk att vilja spela mer. Alltså som en belöning.

Låt mig ta ett exempel, Diablo 2 var för mig ett ganska bra spel men hade något som gjorde att jag tröttnade på det mer och mer och det var att fiender spawnade. Utan de fantastiska mellansekvenserna hade jag nog inte brytt mig om att spela klart det. Detta kan jämföras med vapen och upplåsningar, säg att jag spelat ett spel men det har förlorat det där som fick mig att spela det från början, om jag då vet att jag kommer kunna låsa upp något som kan få mig att återigen bli intresserad av spelet så kanske jag då blir motiverad att fortsätta.

Sedan så tycker även jag att detta är rättvist, varför ska en som köper spelet dag ett ha ett försprång mot en som köper det senare?

Medlem

Det handlar om vad man vill lägga tid på. Svårare än så är det inte.
Någon gillar å lägga tid på att spela för att få unlocks, rewards å allt annat trams och tycker det är skitkul.
Någon annan skiter i allt vad sånt heter och vill in å gibba.

Det ena utesluter inte det andra. Det har EA förstått och tar betalt för det. Men det verkar som om forum-spelarna(i vanlig ordning?) inte förstår sånt och tycker att det ena måste utesluta det andra.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Bra skrivet! Betala extra för att slippa spela spelet.


signatur

I drank what?

123
Skriv svar