Ghost Recon: Future Soldier får pc-datum & systemkrav

Robot
Ghost Recon: Future Soldier får pc-datum & systemkrav

Funkar med en processor från 1867, avslöjar Ubisoft.

#ubisoft, #ghost-recon-future-soldier-2


Medlem
Ghost Recon: Future Soldier får pc-datum & systemkrav

"Funkar med en processor från 1867, avslöjar Ubisoft." var det som fick in mig här, haha vad menas!?


signatur

Nämen!

Medlem

Nu är jag helt ute ur loopen här. Slutade läsa om Ghost Recon när jag hörde att det inte kommer till PC längre. Hur kommer det sig att dem ändrade sig?


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Nu är jag helt ute ur loopen här. Slutade läsa om Ghost Recon när jag hörde att det inte kommer till PC längre. Hur kommer det sig att dem ändrade sig?

Börjar väl kanske inse att att det finns de som äger både en pc och en konsol och nu ger de sken av att ha bättrat sig. Men jag köper det inte, samma gamla Ubisoft som inte verkar fatta ett dugg. Nej jag har helt lämnat den här serien, ser enormt mycket mer fram emot Takedown.

Först sa de att det inte längre skulle komma till pc. Sen sa de att det ska komma till pc. Så nu kommer det till pc. Varför de ändrade sig? Bara Herren vet!

Medlem

Hyffsat köttiga rekommenderade krav. Hoppas de har optimerat skiten väl.

Medlem

Blir väl ett PC köp för o testa. Men det känns inte som ett bra spel vad man läst så hoppas testet få mig nöjd.
Skulle egentligen bojkottat men var redan beställt o blir det inga sålda PC spel så får de väl fnatt igen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Idono:

Nu är jag helt ute ur loopen här. Slutade läsa om Ghost Recon när jag hörde att det inte kommer till PC längre. Hur kommer det sig att dem ändrade sig?

Börjar väl kanske inse att att det finns de som äger både en pc och en konsol och nu ger de sken av att ha bättrat sig. Men jag köper det inte, samma gamla Ubisoft som inte verkar fatta ett dugg. Nej jag har helt lämnat den här serien, ser enormt mycket mer fram emot Takedown.

Samma här tyvärr...


signatur

Nämen!

Medlem

Släppte ju vad som iaf är taggat som ett PC screenshot på Ghost Recons facebook sida och om den stämner så är är Future Soldier något av det snyggaste om inte det snyggaste spelet som kommit på bra många år. Men var väl samma med GRAW när det kom. Höll ju tronen som spelet med högst systemkrav rätt länge.

Medlem

"och den innovativa funktionen "customisable keyboard controls"."

Alltså jag dör, knarkar ni på kontoret eller =F

Inaktiv

HURR HURR detta spelet har väl blivit ett "ta cover bakom whateva och skjut"?

Inaktiv

Ni glömde detaljer ang. DRM.
GRFS kräver ett Uplay-konto och måste aktiveras men behöver ingen konstant uppkoppling under spelandets gång.

Medlem
Skrivet av Aresz:

HURR HURR detta spelet har väl blivit ett "ta cover bakom whateva och skjut"?

Glöm ej att Harry Potter tycks ha lånat ut sin osynlighetsmantel till soldaterna. Verkar jättebra och bejakar verkligen Ghost Recons originalutgåva i fråga om taktisk realism.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Släppte ju vad som iaf är taggat som ett PC screenshot på Ghost Recons facebook sida och om den stämner så är är Future Soldier något av det snyggaste om inte det snyggaste spelet som kommit på bra många år. Men var väl samma med GRAW när det kom. Höll ju tronen som spelet med högst systemkrav rätt länge.

Fast GRAW var ett helt okej spel (iaf på pc) detta verkar vara ett förlöjligande av hela serien. Nej Ubisoft har helt fördärvat både denna serie och Rainbow Six (Lockdown var början på slutet) inte i närheten av de spel som Red Storm utvecklade. Som jag skrev ovan, vill man ha en återgång till den här serien så verkar Takedown vara det enda valet.

För mig är grafik sekundärt, bra grafik kan förbättra ett spel men aldrig vara det enda.

Medlem
Skrivet av Mang:
Skrivet av Aresz:

HURR HURR detta spelet har väl blivit ett "ta cover bakom whateva och skjut"?

Glöm ej att Harry Potter tycks ha lånat ut sin osynlighetsmantel till soldaterna. Verkar jättebra och bejakar verkligen Ghost Recons originalutgåva i fråga om taktisk realism.

Aktivt kamouflage är under utveckling precis som allt annat i spelet men är inte färdigt än, därav FUTURE Soldier. Dessutom, om du kollar på videos är det ingen osynlighetsmantel det är frågan om, utan ungefär vad man hoppas att aktivt kamouflage ska ha utvecklats till runt 2020.

Medlem

Bara genom systemkraven ser jag att spelet är DX9 skräp

Vad hände med Direct X 11b/c och DX12 ?

Halllåååååå????? Direct 9 är typ 10 år gammalt D:

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Bara genom systemkraven ser jag att spelet är DX9 skräp

Vad hände med Direct X 11b/c och DX12 ?

Halllåååååå????? Direct 9 är typ 10 år gammalt D:

Eftersom utvecklingen inte gått framåt så mycket och konsolerna ändå bara kör motsvarande DX9 så tycker väl inte Ubi att det är värt att sätta ett team på DX11 för ett spel de inte vill släppa eftersom de tror att så få kommer köpa det på PC ändå.

Medlem

''Väljer du datorversionen får du åtnjuta DirectX 11-stöd''
Förvirrad :S
Ska det finnas DirectX 11 stöd eller inte?

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Eftersom utvecklingen inte gått framåt så mycket och konsolerna ändå bara kör motsvarande DX9 så tycker väl inte Ubi att det är värt att sätta ett team på DX11 för ett spel de inte vill släppa eftersom de tror att så få kommer köpa det på PC ändå.

Fast allt för mycket kan man nog inte klaga ändå, ju sämre konsolerna är , ju billigare blir det att uppgradera sin dator, att maxa grafiken på spel nu för tiden kostar ju knappt ett skit

Medlem

Går man in på deras egna sida så står det att PC versionen kör DX11 med iaf Tessellation, volumetric fog och shader lightning. Samt att alla texturer och shaders blivit förbättrade för PC versionen och så 3d/multiskärm stöd och sånt.

Medlem

@Icewind, har du en källa på just multi-skärmstöd? Jag luktar helmetcams!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det här är ett spel som jag önskar att det skulle bli bra. Tyvärr är inget av det jag sett lovande. Vill jag vara osynlig och ha rönkgensyn spelar jag hellre magiker i ett rollspel. Nåväl, jag hoppas verkligen att jag har fel och att spelet åtminstone blir OK.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tja. gör man ett spel som roterar kring NAS (Natick Solder Centers krocktestdockor, typ), så lär det bli en del hokus pokus och leksake.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Sanazin:

"och den innovativa funktionen "customisable keyboard controls"."

Alltså jag dör, knarkar ni på kontoret eller =F

Absolut inte! FZ tar bestämt avstånd från alla former av knark, det enda undertecknad har ett osunt förhållande till är kombinationen kaffe och té!

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sanazin:

"och den innovativa funktionen "customisable keyboard controls"."

Alltså jag dör, knarkar ni på kontoret eller =F

Absolut inte! FZ tar bestämt avstånd från alla former av knark, det enda undertecknad har ett osunt förhållande till är kombinationen kaffe och té!

Blandmissbruk är aldrig en trevlig syn.

Medlem

Jag ser faktiskt fram emot spelet men eftersom det är Ubisoft som håller i trådarna finns det ju en risk att de smäller på något löjligt DRM, och då är det fetpass på det.
Hoppas kan man...

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Icewind, har du en källa på just multi-skärmstöd? Jag luktar helmetcams!

http://ghost-recon.ubi.com/gr-portal/en-GB/news/news_detail.a...

Medlem

Sedär! Då det finns hjälmkamera-feeds inom ens team kanske man kan göra som i GRAW 2, och köra den feeden på en separat skärm.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Icewind:
Skrivet av r3lev4nt:

@Icewind, har du en källa på just multi-skärmstöd? Jag luktar helmetcams!

http://ghost-recon.ubi.com/gr-portal/en-GB/news/news_detail.a...

Tack för länken!
Fick svar på drm-frågan också :

For those of you wondering about the Digital Rights Management (DRM) system for the game, here is the answer. A temporary broadband connection will be required for one-time product registration at first launch using the player Uplay account. From that point on, no permanent connection is required, except for online modes.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Icewind:
Skrivet av r3lev4nt:

@Icewind, har du en källa på just multi-skärmstöd? Jag luktar helmetcams!

http://ghost-recon.ubi.com/gr-portal/en-GB/news/news_detail.a...

Tack för länken!
Fick svar på drm-frågan också :

For those of you wondering about the Digital Rights Management (DRM) system for the game, here is the answer. A temporary broadband connection will be required for one-time product registration at first launch using the player Uplay account. From that point on, no permanent connection is required, except for online modes.

Låter väldigt bra..

12
Skriv svar