FZ-guiden: så låser du upp allt på nolltid i Battlefield 3

Medlem

LOL


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

tka
Medlem

Nästa grej är att du kan köpa en kill för 1:- styck, och godmode för 2:- per 30 sekunder.

Medlem

Wtf... seriöst ea.. dra åt helvette. Idioter...

Medlem

Jag har heltidsjobb; jag har inte tid att sitta hemma och grinda ihop till utrustning. BC2 var inte kul innan jag hade låst upp allting och det här är inte mycket annorlunda (nu har jag iofs nästan låst upp allting redan dock ).

Om folk inte vill köpa det här så finns det inget tvång men är man av den lite äldre skolan och tycker att unlockables är ett otyg i FPS-spel så är det här bra. Jag förstår inte varför man ska gnälla på att möjligheten att köpa det finns. http://www.youtube.com/watch?v=0la5DBtOVNI

Medlem
Skrivet av tka:

Nästa grej är att du kan köpa en kill för 1:- styck, och godmode för 2:- per 30 sekunder.

Nja, vill man verkligen slå världen med häpnad (och det vill man ju eftersom all reklam är bra reklam) så gå de ut med:

INPUT-LAGG FIX 250kr och så laddar man ner nån förprogrammerad fix som gör spelet spelbart igen

Ha ha fyfan vilket liv det skulle bli. Förresten är jag inte så brydd om att man kan köpa saker för att låsa upp. Det är ju valfritt, men jag förstår ändå irritationen. Fast om man inte hinner låsa upp, har man då ens tid att testa 119 vapen undrar jag?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Var får du prisinformationen ifrån? jag håller nämligen inte med.
3200 points =/= 265 kr
3200 points = 361.6 kr
1 point = 0.113 kr
Iaf enligt Xbox.com, Har jag fel?

Ish
Medlem

Skulle vilja betala för att få SP kampanjen utklarad också, finns detta eller blir det en DLC?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Det roligaste med den här artikeln är det faktum att vissa tydligen spelar Battlefield 3 på Xbox. DET är humor.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Jag blev sjukt arg när Counter-Strike släpptes med defuse kit för alla att köpa i starten. Det verkar som att CS:GO ska göra likadant, usch fy fan att man kunde lägga ner så mycket tid på det.

För er som undrar vad det är för mening att lira spelet nu, så undrar jag hur ni kunde spela spel förr. När man inte behövde en achievementruta för att man fullbordat tutorialen, när man inte behövde RPG-element i varenda spel, satt ni och bara pressade ännu en level i Final Fantasy eller vadå?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av andreashal91:

Orkade icke läsa igenom hela denna guide.. verkade vara mycket krånglig och jävlig så tror jag kör på som vanligt!

För bara 19,99 kronor kan du just nu köpa FZ:s nya mobil-app, tillgänglig NU via app store! Den läser upp alla nyheter åt dig så att du ska slippa läsa själv! Det går att skräddarsy ingenting exklusive allting och vi förbehåller oss rätten att du omedelbart tröttnar på FZ-Tompas mässande stämma, men som tur är kan du köpa till DLC-paketet "Singing Fredrik" där du istället kan få lyssna på Fredrik Eriksson som sjunger fram nyheterna på porlande dalmål. Slå till redan idag!

Nu har du allt satt foten i pottan. Nu är ju FZ helt enkelt tvungen att tvinga Fredrik till att sjunga en nyhet. Material för nästa Julkalender!

Vi vill höra han sjuuuunga!!! Nu blir det till o lägga upp en artikel när han sjunger igenom hela artikeln


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:

Var får du prisinformationen ifrån? jag håller nämligen inte med.
3200 points =/= 265 kr
3200 points = 361.6 kr
1 point = 0.113 kr
Iaf enligt Xbox.com, Har jag fel?

Jag tror att han helt enkelt inte kollade upp svenska priset utan att han direkt saxade ifrån amerikanska sidan och konverterade valuta till valuta med google. För att 3200 points är 40 USD, vilket är 268 kr. Som du säger så är det utav alla points-erbjudanden som man köpa i Sverige 1 point=0.113 kr bästa konverteringsfaktorn(direkt hos microsoft), om du köper pre-paid cards så blir det oerhört dyrare.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Även om jag tycker det finns några få användningsområden för att låsa upp allt (ex turneringsdatorer) så var det här en skön satir

Medlem

Haha! roligaste spelartikeln på länge!

Medlem
Skrivet av Aresz:

haha bra skrivet! trodde detta skulle kosta typ max en femtiolapp, vafan håller våra svenskar Dice och Starbreeze på med egentligen? Innan var man stolt över de stora svenska utvecklare nu känns dom bara dryga och giriga. Dom var för fan med och byggde upp allt o nu...

Jo man undrar vad i h... Men det kan vara Canada dice som styr detta o de blir aldrig lika bra som swed dice. Sedan har man sålt in sig så har man nog inte så mycket talan när räknenissarna sagt sitt. För utdelning är viktigare än hög kvalitet på något konstigt sätt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av bladefinor:

Den som köper unlocks borde seriöst bli stämplad med en ikon på Scoreboarden.

Man undrar ju verkligen om du tänk igenom ditt inlägg?

1. Blir spelet bättre om man märker de som har lite spel tid o vill bara spela på samma vilkor som de som kan lägga enormt mycket tid på BF3.

2. Snudd på "hets mot folk grupp" om man ska hänga ut de som köpte upp låsningarna
.
3. Vänligen förklara varför de ska "icon märkas i spelet.

4. Spelet går inte ut på upp låsningar utan något som du verkar missat. teamwork du vet det där som knappast finns hos dagens fps spelare online i dag..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Orka gråta över att folk som inte vill köra MMO-grind i ett FPS kan låsa upp allting. Det gör dom inte till bättre spelare. Som vanligt, om du inte gillar det; köp det inte.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Robbeboj:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Exxo:

Trevligt... inte så blodigt dyrt heller väl?

Du inser att du inte får någonting nytt va? Du betalar i stort sett 250 spänn för att slippa spela spelet, om du tycker att det är billigt så förstår jag varför spelmarknaden är så genomrutten som den är idag.

Han får ju allting nytt? Sen vad menar du med att betala 250 för att slippa spela spelet?
Spelet går väl inte ut på att låsa upp alla saker? Det går väl mer ut på att skjuta folk ta flagger o.s.v, eller har jag misstagit mig?

De som inte har 3-5timmar om dagen kanske vill ha vissa vapen att spela med direkt, inte så att man blir bra bara för att man får mer vapen. Noob/pro är alltid noob/pro oavsett vapen

Ja, och jag vill ha en miljon i månaden utan att göra någonting, men allt ska inte vara instant gratification, att låsa upp alla vapen låter dig också inse fördelar och nackdelar med alla vapen och gadgets, du vet när en Soflam behövs, för du har låst upp alla saker, en efter en, och tvingats använda dem för att få övertaget mot han som spelat i 1500 timmar och har låst upp den fetaste bössan med de fetaste attachements. Detta gör det lättare för idioterna som bara vill springa runt och skjuta på saker, utan att lära sig spela. De där idioterna du vet, som sitter på en kulle och snipar när laget förlorar kampen om flaggorna, trots att det redan sitter 20 snipers på samma ställe.

Som sagt, allt ska inte vara tillgängligt för alla alltid, utan någon form av motprestation. Därför är det enligt mig som att betala för att slippa spela spelet, slippa lära sig hur det ska spelas, göra det lättare att slippa förstå sig på vad spelet går ut på. Nästa steg är att betala extra för att få en "klara-spelet"-knapp som du kan trycka på i början, som därefter kortar .ner spelet till cutscenes som förklarar allt som hände i spelet och sedan så vinner du.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Varför lägga dyrbar tid på spel när både kan fuska och tanka hem dem?

Det är den nya tanken bakom spelfabrikation, räcker att titta på alla förbannade appar och sk ingameköp

Likaså med BF3 och deras MS points och unlocks, så varför skall man slita när man kan gå den enkla vägen till mötes?

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag tycker att det är värre att man har sådana här upplåsbara saker till att börja med i tävlingsinriktade FPS än att de tar betalt för att folk ska då slippa skiten.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag tycker att det är värre att man har sådana här upplåsbara saker till att börja med i tävlingsinriktade FPS än att de tar betalt för att folk ska då slippa skiten.

Matcher osv. körs på unranked servrar där allting är upplåst. Så tävlingsmässigt spelar det ingen roll


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Finns dom som arbetar och kanske kan spela 1-2 timmar i veckan. Klart att dessa ska få lite valmöjligheter. Bra sätt!

Medlem

Hahaha, detta är så sjukt.
Snacka om att EA sabbar allt dem rör vid, BF serien blir P2W.

Inaktiv

Hade jag inte redan låst upp så mycket så hade jag köpt det här direkt, jag hatar att behöva nöta fram utrustning. Nä tack, ge mig den roliga bössan och den roliga utrustningen direkt så hade jag inte redan varit less på mycket av spelet när jag väl låst upp dom.

Unlock baserat multiplayer är bland det värsta jag vet. Blir så mycket roligare att spela när man inte känner att man måste nöta kills med varje bössa för att få unlocks. Kan man ju faktiskt satsa på att hjälpa sitt lag istället för bara sin rank.

123
Skriv svar