BF3 sniper highlights

Medlem
BF3 sniper highlights

Efter mycket tid med diverse prickskyttebössor så har jag äntligen börjat träffa


signatur

-Talyren

Medlem

Nice Inte att jag tror att det går så hela tiden men iaf Alla tror att sniper är så jävla lätt att spela men är egentligen en av dom svåraste..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Nice Inte att jag tror att det går så hela tiden men iaf Alla tror att sniper är så jävla lätt att spela men är egentligen en av dom svåraste..

Håller personligen inte me dig alls tycker det är bra mycket svårare att sätta ett HS med Machine guns på 410Meter, en ett HS på 520M me en sniper.

Däremot kan man bli extremt effektiv me snipers om man tränar mycket me dem.
Som exempel lirade jag i princip bara sniper under en period i BC2 och använde mig bara utav M24:an.
Jag lärde mig dens Bullet time och bullet drop så bra, att jag faktiskt med relativ lätthet fick ut piloter från helikoptrar. och Hummers.


signatur

Rwa?

Inaktiv

Att sitta med bolt action snipers och plocka folk på avstånd med headshots är ju pissenkelt efter att man har lärt sig hantera bullet drop. Vad som däremot är svårt med recon är att spela aggressivt och göra mer än bara sitta och smygrunka i ett hörn.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Att sitta med bolt action snipers och plocka folk på avstånd med headshots är ju pissenkelt efter att man har lärt sig hantera bullet drop. Vad som däremot är svårt med recon är att spela aggressivt och göra mer än bara sitta och smygrunka i ett hörn.

Tack, slapp jag skriva det.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Att sitta med bolt action snipers och plocka folk på avstånd med headshots är ju pissenkelt efter att man har lärt sig hantera bullet drop. Vad som däremot är svårt med recon är att spela aggressivt och göra mer än bara sitta och smygrunka i ett hörn.

Om man bara behöver tänka på bullet drop spelar man "fel", dvs ligga och campa i ett mörkt hörn i mitten av kartan. Vill man ta ut folk på 900+ meter måste man bland annat tänka på bullet drop, traveltime och hur motståndaren rör sig, för att inte tala om att hitta ett strategiskt fördelaktigt läge där man kan täcka egna lagets flaggor och de flaggor laget försöker ta.

Spelar själv på detta sätt men minst lika mycket som aggressiv recon och tycker att den sistnämnda är betydligt lättare att både lära sig och spela som. Bemästra quickscope så kan du spelstilen, mer eller mindre. Då tycker jag det ger mer att ta ut fiender på långt håll..

Medlem

På tal om sniper, är det väl bara en massa 16åringar som inte kan spela, dom bara söker ranking, sen visar det sig att dom är urusla på spela, faga typer som inte vill vara med i spelet, bara ligga o pricka
Djä... trist spelstil, jg föreslår att dom skaffar en piltavla så kan dom sitta o kasta pil istället, billigare.
Glad Påsk

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Nice Inte att jag tror att det går så hela tiden men iaf Alla tror att sniper är så jävla lätt att spela men är egentligen en av dom svåraste..

Jag önskar att det gick så hela tiden ;D

Men nu börjar det faktiskt gå bättre och bättre, och som många säger så är det bäst om man kan ta sig lite närmre, kunna hjälpa sina teammates med eldunderstöd samt plocka bort dom "smygrunkandes 16 åringarna som ligger i hörnen" ...


signatur

-Talyren

Medlem
Skrivet av luxen62:

På tal om sniper, är det väl bara en massa 16åringar som inte kan spela, dom bara söker ranking, sen visar det sig att dom är urusla på spela, faga typer som inte vill vara med i spelet, bara ligga o pricka
Djä... trist spelstil, jg föreslår att dom skaffar en piltavla så kan dom sitta o kasta pil istället, billigare.
Glad Påsk

Mitt längsta headshot är på 1172 meter på en humvee-förare. Gör om det genom att bara "sitta och pricka", och kom och snacka igen.

Det är INTE bland det enklaste i spelet att sitta och plocka headshots på 900+ meter. Och det är heller inte en större utmaning att spela aggressivt. Att sätta en eotech och straight pull bolt på en sniper bössa skapar en one shot kill-bössa för närstrid. Faktum är att de flesta bara stör sig på de som gör så.

Ni som säger att det är så otroligt enkelt, vad har ni för längsta headshot som ni inte gjort tillsammans med en kompis på Wake Island eller Firestorm?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av luxen62:

På tal om sniper, är det väl bara en massa 16åringar som inte kan spela, dom bara söker ranking, sen visar det sig att dom är urusla på spela, faga typer som inte vill vara med i spelet, bara ligga o pricka
Djä... trist spelstil, jg föreslår att dom skaffar en piltavla så kan dom sitta o kasta pil istället, billigare.
Glad Påsk

Mitt längsta headshot är på 1172 meter på en humvee-förare. Gör om det genom att bara "sitta och pricka", och kom och snacka igen.

Att flaxa iväg ett hs då och då på +1000 meter händer väl alla men är det skill? Inte förrän du ständigt gör det.

Medlem
Skrivet av luxen62:

På tal om sniper, är det väl bara en massa 16åringar som inte kan spela, dom bara söker ranking, sen visar det sig att dom är urusla på spela, faga typer som inte vill vara med i spelet, bara ligga o pricka
Djä... trist spelstil, jg föreslår att dom skaffar en piltavla så kan dom sitta o kasta pil istället, billigare.
Glad Påsk

Den sorgliga delen när man faktiskt tar åt sig, förmodligen för man själv är 16 antar jag.
Personligen har jag inget emot snipers i sig, så länge dem gör vad dem borde göra.
Som exempel Conquest (vilket jag typ bara lirade) Handlar det ju om att ta över flaggor för att få fienden att bli av med tickets.

En sniper som är duktig och spelar som han borde (nu räknar jag inte med aggressiva snipers, utan dem som ligger på avstånd.) och ligger på sin lilla kulle 300meter bort.
Visserligen hjälper han inte till alls med att ta över flaggor, men han gör annat som faktiskt gynnar laget ordentligt.

För det första, om han lägger sig så att han har översyn över en viss flaga, så kan han enkelt och säkert försvara den från fienden.

Dessutom så borde han få relativt bra K/D, Vilket är väldigt viktigt i Conquest.

Varje gång han dör tappar laget en ticket, varje gång han dödar tappar fienden en ticket.

Tycker det talar för sig själv att dem gynnar laget ordentligt.
Om dem nu spelar bra och gör vad dem borde.

Sen säger jag inte att alla borde spela snipers och ligga och campa.
Men att ett par stycken i laget kan göra stor skillnad.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av luxen62:

På tal om sniper, är det väl bara en massa 16åringar som inte kan spela, dom bara söker ranking, sen visar det sig att dom är urusla på spela, faga typer som inte vill vara med i spelet, bara ligga o pricka
Djä... trist spelstil, jg föreslår att dom skaffar en piltavla så kan dom sitta o kasta pil istället, billigare.
Glad Påsk

Mitt längsta headshot är på 1172 meter på en humvee-förare. Gör om det genom att bara "sitta och pricka", och kom och snacka igen.

Att flaxa iväg ett hs då och då på +1000 meter händer väl alla men är det skill? Inte förrän du ständigt gör det.

Helt sant, men jag flaxar inte så mycket.
Jag spelar nästan ständigt som Sniper, med närmare 60% av alla mina M40-kills headshots. Jag är även top 5% av alla loggade spelare med headshot distance. Då är det medräknat alla som hackat och fått 4000+ headshots.

Sniper är min roll, och jag spelar den som den ska göras, inte på >10 meter med en bolt-action.

Dessutom, så genererar ju en sniper som är skicklig otroliga poäng. En kill kan ge över 1500 poäng. Jag spelar dock inte sniper för att det är ett snabbt sätt att levla, jag har service star i alla klasser. Jag gör det enbart för att det är min roll, som känns mest rätt.

@Annanaz, precis. Om en sniper gör det han ska är han en väldig asset till laget.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Oj då ! Vad folk tar åt sig, bara för att man säger att spelstilen hos vissa är att ligga o campa i någon hörna. Varför starter ni inte en egen server med bara snipers, så kan ni ligga och pricka varandra.
Jag är för spelare som spelar spelet inte ligger o campar.

Annanaz trodde jag var 16 år, fel, jag har spelat dataspel sen dom kom, då satt nog annanazen o sög på en napp. Utbildar dessutom grafiker som är i spelbranschen, på tal om ålder så jag 68år.
Jag har spelat alla BF sen dom kom på marknaden, är kanske inte så bra, mera med för att få info.
Alla dessa snipers, och hangranatskastande, amatörer som bara jagar poäng, tror jag förstör dessa spel. I början på detta spelande var det grupper som sammarbetade i spelet, nu verkar det som
alla, bara jagar personliga poäng.

”Om en sniper gör det han ska är han en väldig asset till laget.” Skitprat! Vem skall göra det riktig uppdraget när du ligger o campar?

Fram för riktiga spelare som inte ligger o trycker i en hörna.
Luxen

Nu vevar jag igång tråden lite igen.

Om vi säger så hära. Vad ska en sniper göra? vara och vifta omkring bland flaggorna med en pistol när fiende laget kommer? En sniper ska ligga 100-1000 meter bort och skjuta ut andra spelare DET är ju de som är hela grejen med det? Inte fan kan man står 20 meter från flaggan och ser dum ut. Jag spelar mycket sniper men även mycket assult..

1
Skriv svar