Undersökning angående livet och att må dåligt

Inaktiv
Undersökning angående livet och att må dåligt

Hej hej hemskt mycket hej

Undersökning

Skulle ni vara vänliga att delta i min undersökning?
Syftet är främst för mig själv då jag mått dåligt under en längre tid och vill veta hur andra mår och gör för att komma ur den situationen.

Jag kommer INTE att publicera era svar på de skriftliga frågorna, dock kommer jag göra en sammanställning för er på de övriga frågorna.

Mvh

Medlem

Vissa av svarsalternativen är lite konstiga. Till exempel Arbetssituation där både alternativen student och studerande finns, vad är skillnaden? På frågan om man har gått till en psykolog finns går regelbundet, har gått men det hjälper inte och nej; tänk de som gått, fått hjälp och inte behöver det längre?

Inaktiv

Sant, dåligt av mig.
Här kommer i alla fall resultaten. Blev inte så många men, tack alla som ställde upp.
Intressant resultat men också tråkigt...
http://imageshack.us/g/819/69399426.png/

ps. ni kan forsätta fylla i enkäten även fast jag publicerar nu

Medlem

Sjukt tråkigt att så många mår dåligt, fast å andra sidan så behöver väl inte negativa tankar betyda det heller....

Medlem

Jag har själv jobbat inom ett projekt inom allmäna psykiatrin. Att må dåligt är väldigt vanligt. Mental sjukdom är den absolut vanligaste sjukdomen som finns. Allra oftast så yttrar det sig i att man är lite nedstämd, trött eller ofokuserad. Det går 9/10 gånger över av sig självt, men ibland måste man ha lite hjälp på traven.

Kvinnor söker hjälp mer än män, kanske har med att män tycker att "nä jag behöver ingen hjälp, jag klarar mig själv" och så går dom och mår dåligt för länge helt i onödan.

Mitt råd är att ta det lungt, acceptera att du mår dåligt (alla mår lite dåligt ibland) och försök att fokusera på det som är bra. Med lite tid och positivt tänkande, lite promenader och kanske lite extra telefonsamtal med familjen så blir det snart bra igen. Om det inte blir bra igen om ca 2-5 månader (beroende på hur du mår), så tveka inte att kontakta en mottagning.

Glöm inte att det helt normalt att må dåligt, det är inget konstigt med det. Så det finns inget att skämmas för.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Fint skrivet, Conthox!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fint skrivet, Conthox!

Jag instämmer. Kloka ord.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Livet är EKG, det går upp och det går ner.

Har man det jobbigt, så snacka med vänner och familj, det hjälper.
Man kan alltid strukturera om sin dag, ändra och klämma, och hitta den livstil som passar dig bäst

Jag kan själv känna att datorn kan få en allmänt deppig, eller snarare rastlös, brukar lösa det genom att träffa kompisar, lira någon typ av sport =p

Ta hand om varandra

1
Skriv svar