EA vinner Gyllene Bajskorven 2012

Robot
EA vinner Gyllene Bajskorven 2012

Efter att ha matat amerikanska konsumenter med allt de visste att de inte ville ha, däribland DLC som borde varit gratis och ofärdiga produkter blir spelgiganten årets mest avskydda amerikanska företag.

#ea, #bank-of-america, #best-buy, #sony, #mass-effect-3


Medlem
EA vinner Gyllene Bajskorven 2012

En mycket välförtjänt vinst grattis!

Medlem

EA förtjänar det nog allt

Medlem

Ja för EA är mycket värre än bank of america och dylikt... Skrattretande.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tycker det borde stått mellan EA och Activision...delad förstaplats.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Stort grattis EA, välförtjänt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Välförtjänt som sagt.

Medlem

förstår inte hur dom fick den placeringen finns sjukt mycket värre företag i USA än EA. Att EA blir utsedd till Amerikas värsta företag är ju bara skrattretande.


signatur

God is dead

Medlem

Grattis EA och må bajset rinna utöver edera skuldror.


signatur
Medlem

Ja, grattis EA!
Hoppas ni vaknar till lite nu (;

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha löjligt att folk röstar på EA i den konkurrensen. Amerikaner...

Medlem

Enda orsaken till att EA "vann" mot Bank of America i finalen är pga att /v/ "fixade" det så att säga.
Bank of America har ju förstört människors liv med bankkrisen och allt vad det hette.

Medlem

Fan va grymt bra! Helt rätt, inte för att jag tror att det blir någon ändring på EA för det men en liten del av hjärtat hoppas ju.

Tvekar på att något av företagen tar detta så seriöst dock, eller priset kanske har stor media plats i usa?

Medlem

hmmm fuckar upp världsekonimin och förstör människors liv...meh!
Tar betalt för ett DLC.....DÖ!!!!

Vad är grejen? EA tar betalt för release dag DLC...so? folk som tycker det borde vara med från börjar verkar inte ha nån aning om hur spelutveckling funkar.

Medlem

Haha, helt rätt!

Medlem

Välförtjänt! Grattis EA!

Medlem

Bank of America låter människor förlora sina hus, höjer räntor utan anledning.
EA släpper spel som inte motsvarar vissa spelares förhoppningar.

Vilka är värst...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Bank of America låter människor förlora sina hus, höjer räntor utan anledning.
EA släpper spel som inte motsvarar vissa spelares förhoppningar.

Vilka är värst...

EA!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skrivet av saru:
Skrivet av bjosarn:

Bank of America låter människor förlora sina hus, höjer räntor utan anledning.
EA släpper spel som inte motsvarar vissa spelares förhoppningar.

Vilka är värst...

EA!

Trolleri, trollera!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av saru:
Skrivet av bjosarn:

Bank of America låter människor förlora sina hus, höjer räntor utan anledning.
EA släpper spel som inte motsvarar vissa spelares förhoppningar.

Vilka är värst...

EA!

Trolleri, trollera!

Men men men de vann ju? Menar du att The Consumerists trollar också?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skrivet av saru:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av saru:
Skrivet av bjosarn:

Bank of America låter människor förlora sina hus, höjer räntor utan anledning.
EA släpper spel som inte motsvarar vissa spelares förhoppningar.

Vilka är värst...

EA!

Trolleri, trollera!

Men men men de vann ju? Menar du att The Consumerists trollar också?

Haha, är det bara jag eller känns det inte en smula tramsigt att ett spelföretag som EA får den här utmärkelsen framför en mängd andra amerikanska företag som... well, har en betydligt starkare impact på människors liv?

Jag känner mig trollad, ja, det gör jag faktiskt. Trollad och kränkt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av saru:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av saru:
Skrivet av bjosarn:

Bank of America låter människor förlora sina hus, höjer räntor utan anledning.
EA släpper spel som inte motsvarar vissa spelares förhoppningar.

Vilka är värst...

EA!

Trolleri, trollera!

Men men men de vann ju? Menar du att The Consumerists trollar också?

Haha, är det bara jag eller känns det inte en smula tramsigt att ett spelföretag som EA får den här utmärkelsen framför en mängd andra amerikanska företag som... well, har en betydligt starkare impact på människors liv?

Jag känner mig trollad, ja, det gör jag faktiskt. Trollad och kränkt.

Jo, helt seriöst så är det riktigt tramsigt. Det hela kan väl förklaras genom att det var en omröstning och Mass Effect 3 har drivit upp en skitstorm utan dess like, så därför begav sig ett par tusen arga och besvikna forumbelackare till The Consumerists hemsida och lade sin röst


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Ett gäng puckon som har slått sina huvuden ihop och röstat mot EA... finns långt mycket värre företag. Oavsett att EA är ett dåligt företag så förtjänar dom inte denna.

Medlem

Grattis, grattis EA, ett mkt välförtjänt pris, hoppas alla på Electronic Arts tar åt sig och njuter länge och väl,
för att skaka av sig kritiken som det sägs att dem gör, går inte, SKADAN är redan gjord, och jag antar att många med mig inkluderad ALDRIG mer kommer att köpa EAs produkter igen.

Bra jobbat, frågan är om EA siktar på att sno åt sig Poo of the year 2013 oxå?

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av saru:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av saru:
Skrivet av bjosarn:

Bank of America låter människor förlora sina hus, höjer räntor utan anledning.
EA släpper spel som inte motsvarar vissa spelares förhoppningar.

Vilka är värst...

EA!

Trolleri, trollera!

Men men men de vann ju? Menar du att The Consumerists trollar också?

Haha, är det bara jag eller känns det inte en smula tramsigt att ett spelföretag som EA får den här utmärkelsen framför en mängd andra amerikanska företag som... well, har en betydligt starkare impact på människors liv?

Jag känner mig trollad, ja, det gör jag faktiskt. Trollad och kränkt.

Jo, helt seriöst så är det riktigt tramsigt. Det hela kan väl förklaras genom att det var en omröstning och Mass Effect 3 har drivit upp en skitstorm utan dess like, så därför begav sig ett par tusen arga och besvikna forumbelackare till The Consumerists hemsida och lade sin röst

Mass Effect är inte det ända. BF3 ligger bakom stora delar av det också. Dragon Age 2 har säkert också bidragit stort. Detta bevisar ganska kraftigt att EA inte borde reat upp sina gamers som dem gjort.

Synd bara att dem inte leverera en riktigt stor skit som exploderar i EAs högkvarter. Det är dem rätt värda efter hur dem behandlar sina kunder.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Medlem

Jag kan förstå lite hur dessa personer som röstade på EA kan ha tänkt.
Bank of America har varit med och skapat en ekonomisk kris, men EA är ett företag som föröker suga ut så mycket pengar de bara kan från sina kunder under just denna kris tid.

Sedan angående dag1 dlc, om det nu släpps ett dlc på release dagen som producerats vid sidan om huvud projektet skulle jag kunna köpa. Men som med t.ex: Mass Effect 3 där det extra de tog betalt för redan fanns med på cd-skivan är som att ta betalt 2 gånger för 1 produkt. Det är ett jävla sätt som bara en penga utsugare kan komma att tänka på.

Medlem

Att vara en lojal kund är bara dumt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

KoP
Medlem

Oförtjänt. Finns långt mycket sämre företag än EA om man nu ämnar tänka efter med hjärnan istället för hjärtat.

Medlem

Ett riktigt valförtjänat pris! Nu är de allt nöjd kan en tro!

12
Skriv svar