AssCreed-utvecklarna: fansens önskemål är trista

Robot
AssCreed-utvecklarna: fansens önskemål är trista

Glöm att framtida Assassin's Creed-titlar kommer utspela sig i feodala Japan, det gamla Egypten eller under andra världskriget. "Folk på internet föreslår de allra tråkigaste miljöerna", säger utvecklarna.

#assassins-creed, #ubisoft, #assassins-creed-iii


Medlem
AssCreed-utvecklarna: fansens önskemål är trista

Brittiska Indien är imho en bra idé.

Medlem

Jaså Gör så utomjordingar kommer till jorden i slutet av spelet då


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv

Mjo, för Amerika under 1700-talet har ju "alllldriggg" använts som äventyrs tema. Då låter feodala Japan roligare.


signatur

The definition of insanity?

zsm
Medlem

Vore kul att se någon sydamerikansk miljö. 14 - 1500-talets Peru/Chile månne?

Medlem

Och där försvann min röst gällande fortsättningen på Asscreed serien, konsumenternas förslag tråkiga, så varför ställer man frågan överhuvudtaget?

Indien, egypten och feodala japan är inga dåliga ideer.

Jag trodde man skapade spel med tanke på vad konsumenten vill ha, men jag kanske är fel ute.

Nej jag kommer att satsa mina slantar på kickstartpeojekt i framtiden.

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

japan är bra att dom skippar, finns nog spel med ninjor,samurajer och allt annat som jag gissar är japanskt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Medlem

Håller med där. Ytterligare mer andra världskriget vore en fet let-down för min del. Egypten och Japan har jag ingen direkt åsikt om, fast vill inte tänka mig AC som ett ninjaspel åtminstone.

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Och där försvann min röst gällande fortsättningen på Asscreed serien, konsumenternas förslag tråkiga, så varför ställer man frågan överhuvudtaget?

Indien, egypten och feodala japan är inga dåliga ideer.

Jag trodde man skapade spel med tanke på vad konsumenten vill ha, men jag kanske är fel ute.

Nej jag kommer att satsa mina slantar på kickstartpeojekt i framtiden.

/DT

Utvecklare gör inte spel som konsumenten vill ha. Utvecklare gör spel som dom själv vill göra. Tycker det är fullständigt logiskt också. Kan lova dig att 99% av alla Game Designers har hur många idéer som helst, och som inte vill något hellre än att få sin idé i ett spel och hjälpa till att utveckla det. Det är därför Game Designers jobbar, för att uppfylla sina egna drömmar, inte någon annans.

Medlem

Vikingatiden i sverige.. Questa för hövding blåtand osv! Fuck yeah

Eller längre fram.. Hjälpa gustav vasa

Medlem

"Assassin's Creed 3-författaren Corey May vill verkligen testa på Indien. Det skulle jag också vilja. Jag skulle älska att få göra det Brittiska Indien."

Vad är det då för fel med det fedoala Japan? Hmmm.........
Idioter.....

Inaktiv

MÅNEN! Eller nej, MARS! Eller vänta ANDROMEDA! NEJ! Assassains Creed UNIVERSE! Ja! Där har vi det! Sista uppdraget då ska man mörda Darth Vader!

Medlem

Lustig kommentar ifrån en som lever på att uppfylla gamers vilja genom att ge gamerna vad de vill köpa.
Tror han missat lite ang konceptet att man skall ge kunden det kunden vill ha om man vill sälja sin vara.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Bra! Bra!.... Bra!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker både att det är smart och synd att skippa Japan då det verkligen är ett vackert land med mycket befintlig historia och ett väldigt annorlunda tankesätt om man jämför med västerlänningar. Vid närmare åtanke är det kanske bra att det skippas då det borde göras av en inhemsk studio.

Med detta sagt så ser jag fram emot 3an och hoppas att det inte är förstört

Medlem

En förfrågan till alla på FZ som skriver om Assassin's Creed:
Är det möjligt att sluta förkorta till "AssCreed"? Nivån känns väldigt låg på en sådan förkortning och samtidigt så är det ingenting spelet kallas i "folkmun" om man får kalla det så!

Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av Brandter:

MÅNEN! Eller nej, MARS! Eller vänta ANDROMEDA! NEJ! Assassains Creed UNIVERSE! Ja! Där har vi det! Sista uppdraget då ska man mörda Darth Vader!

ASSCREEDMMORPG!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

FM-guru
F.d. Sisyr

Tacka fan för att man slipper ännu ett WW2-spel. Klarar mig också bra utan ytterligare ett ninjaspel (vilket dessutom är ologiskt) och en PoP-kopia.

Nä, de gjorde ett bra val.

Medlem
Skrivet av Vippe:

En förfrågan till alla på FZ som skriver om Assassin's Creed:
Är det möjligt att sluta förkorta till "AssCreed"? Nivån känns väldigt låg på en sådan förkortning och samtidigt så är det ingenting spelet kallas i "folkmun" om man får kalla det så!

Tack på förhand!

AssCreed, AssCreed, AssCreed, AssCreed, AssCreed, AssCreed, AssCreed, AssCreed,

Ish
Medlem

Spela som mayaindian och försvara sig mot spanska conquistadorer som letar efter eldorado? Indien låter inte intressant. Antar att mycket hänger på arkitekturen.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Jag håller med. Japan och andra världskriget är använda till döds. Nej tack. Egypten låter bara trist.

Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Deep Throat:

Och där försvann min röst gällande fortsättningen på Asscreed serien, konsumenternas förslag tråkiga, så varför ställer man frågan överhuvudtaget?

Indien, egypten och feodala japan är inga dåliga ideer.

Jag trodde man skapade spel med tanke på vad konsumenten vill ha, men jag kanske är fel ute.

Nej jag kommer att satsa mina slantar på kickstartpeojekt i framtiden.

/DT

Utvecklare gör inte spel som konsumenten vill ha. Utvecklare gör spel som dom själv vill göra. Tycker det är fullständigt logiskt också. Kan lova dig att 99% av alla Game Designers har hur många idéer som helst, och som inte vill något hellre än att få sin idé i ett spel och hjälpa till att utveckla det. Det är därför Game Designers jobbar, för att uppfylla sina egna drömmar, inte någon annans.

Är snarare så att utvecklarna gör vad utgivarna vill att de ska göra och utgivarna vill ju sälja så mycket som möljigt. Det där med Game Designers som alltid gör vad de själva vill... händer inte så ofta när där är pengasummor över några miljoner inblandade. Indie-spelutvecklare gör exakt vad de vill, I can give you that.

Medlem

Jag tröttnar fan aldrig på AC, spelar igenom revelations nu. Lika kul som första gången jag rörde serien!

Medlem

Det som är roligt, är väl ytterst subjektivt?

Det fanns dessutom massa "stealth" operationer i WWII, jag tror inte att personen som sa detta, har nån större koll på världen eller kan tänka utanför sin egna låda.

Medlem

Vippe 2012-04-05 10:45:01 #16

En förfrågan till alla på FZ som skriver om Assassin's Creed:
Är det möjligt att sluta förkorta till "AssCreed"? Nivån känns väldigt låg på en sådan förkortning och samtidigt så är det ingenting spelet kallas i "folkmun" om man får kalla det så!

Tack på förhand!

Kunde inte sagt det bättre själv...något jag stör mig på också!

Medlem

ja för utvecklarna hittills har varierat sina miljöer så enormt?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skrivet av Vippe:

En förfrågan till alla på FZ som skriver om Assassin's Creed:
Är det möjligt att sluta förkorta till "AssCreed"? Nivån känns väldigt låg på en sådan förkortning och samtidigt så är det ingenting spelet kallas i "folkmun" om man får kalla det så!

Tack på förhand!

Tack för din synpunkt, det är givetvis tråkigt om du tycker att det är "låg nivå" på förkortningen, men jag hoppas att du finner artikeln läsvärd ändå.

Medlem

Brittiska Indien är bra, om hela konspirationsteori-tjosanet slopas.

Det stora problemet är väl att det ska finnas imponerande byggnader att klättra på och att det ska vara någorlunda välkänt. Fattar dock inte hur de lyckades fucka upp revelations. Det hade kunnat vara tio gånger bättre.

Medlem

Varför inte göra något totalt random , typ polen på 1970-talet!

12
Skriv svar