EA skakar av sig den nedvärderande utmärkelsen

Robot
EA skakar av sig den nedvärderande utmärkelsen

EA är säkra på att ett antal andra stora företag är glada att de inte var nominerade, tänker fortsätta utveckla spel för miljoner gamers och påpekar att företagets samkönade relationer i spel sätter dem i god dager.

#ea, #star-wars-the-old-republic, #mass-effect-3, #bioware


zsm
Medlem
EA skakar av sig den nedvärderande utmärkelsen

Jag tänker att det här enbart är förbannat löjligt.

Medlem

De är bra, visa vem som bestämmer! Inte är det konsumenterna, för dem köper ju skiten iallafall!

Herregud säger jag bara...

Medlem

Istället för att räkna upp vad man faktiskt gör bra, så kanske EA skulle lyssna på kritiken och fixa det som inte är så bra, och det man faktiskt har fått kritik för?

EA fördummar spel, är oerhört giriga och många spel och tjänster fungerar väldigt dåligt.

Medlem

Allt jag har o säga till EA är: Sluta blanda er i hur fan spel ska göras så blir allt bra, låt utvecklarna göra som de vill! penga ut pengarna till utvecklarna och håll käften.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Gamers = This is how we want it.

EA = This is how you get it, deal whit it.

Så länge EA rider på eran av causal gamers framfart så kommer vi inte att få se ett skvatt av ändring. Sörj dina favorit serier som förstörts och rösta med plånboken.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Varje gång jag läser EA och Bioware i ett sammanhang så ryser jag,
Tänk om man kunde resa tillbaka i tiden och förhindra att EA köpte upp Bioware.

So much win!

Medlem

signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

Jag tänker så här att Relaterade Nyheter-kolumnen är alldeles för lång och har varit det för länge nu.

Medlem

Säga vad man vill om EA, men rätt löjligt att ge det priset till dem som sagt. När vi har ett antal bolag som är kraftigt inblandade i diverse brott mot mänskliga rättigheter etc. Tycker själv det ligger lite lägre en att ett företag med jämna mellanrum pressar ut inte helt perfekta spel

Medlem

När det är så mycket tomrum efter artikeln så förväntar jag mig nästan denna bilden efteråt

Medlem

EA skapar väl inget själva förutom sport spelen ? Resten är dom bara publisher åt... vilken medför nästan alltid att spelen är ej klara när de ges ut... Swtor nu senast.... inte konstigt dom fick de poo award..

Medlem

EA = Aftonbladet = Konsol = Apple

Muuahahahaa

*Flamesuit is on*


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

så går det när man låter kidsen rösta


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"Därtill säger Reseburg att företaget stöttas av Human Rights Campaign för företagets initiativ att införa samkönade relationer i Star Wars: The Old Republic och Mass Effect 3"

Varför poängterar han det öht? Duktig idiot som som tycker att att man förtjänar en klapp på axeln för att göra vad som är rätt. Borde jag få en utmärkelse för att jag har deklarerat? Finns det någon relevans i att jag ens föreslår något sådant? Reseburg borde kanske hoppa ner från sin höga häst och inse att det inte är något särskilt med "samkönade relationer" år 2012.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Inaktiv

Tycker det är tillräckligt bevis att kolla på Bioware, Dragon age tog dem många år att utveckla och göra och det blev riktigt bra. I samma veva blev de uppköpta av EA och 1 år senare släppte de DA2, ett av de SÄMSTA hack and slash spelen jag har spelat. Orkade inte ens spela klart det. Nej som sagt låt tillverkarna göra spelen och EA distribuera dem så blir det nog bra. Men EA ska inte ha något att göra med den kreativa processen för de har de visat att de är usla på!

Medlem

EA är inget bra företag, dom förstör spel och spel serier. se bara på världens bästa RTS serie Command&Conquer...Mass effekt, Dragon Age. Giriga jävlar är va dom är.

Medlem

The Golden Poo 2012 - När snorungarna själva får välja!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Så länge folk köper deras "produkter" så lär vi nog inte se mycket till ändring tyvärr. Och hur ska man lyckas o få till en bojkott när det innebär att så många får avstå en mängd spel?

Medlem

Jag tycker att EA sakta men säkert förstör varenda spelserie de tar över och distribuerar.
och jag stör mig på att de går ut med falska påståenden och inte klarar att leva upp till alla löften de slänger ur sig.
förutom det så har de inte gjort nått bra på skit länge

Inaktiv
Skrivet av Vashgang:

EA är inget bra företag, dom förstör spel och spel serier. se bara på världens bästa RTS serie Command&Conquer...Mass effekt, Dragon Age. Giriga jävlar är va dom är.

Det är inte ens det att spelen blir förstörda, de mördar studio efter studio. Har inte köpt ett spel som har kommit ifrån EA på väldigt länge då man vet att kvalitén alltid är tvivelaktig.

Hmpf... Bättre att vara tyst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så fort EA har ett finger med i nånting blir det fördummat och löjligt. Jag tycker detta var ett välförtjänt pris..

Pansarknekt

Själv klagar man ofta på EA men jag spelar både Fifa 12 och Battlefield 3 för tillfället samt att jag införskaffade SWTOR vid release. Jag är dock inte nöjd med deras "service" och det är ju det nya inom gejming.


signatur

Ooooh the drama!

Pansarknekt
Skrivet av deftune:

Själv klagar man ofta på EA men jag spelar både Fifa 12 och Battlefield 3 för tillfället samt att jag införskaffade SWTOR vid release. Jag är dock inte nöjd med deras "service" och det är ju det nya inom gejming.

Om man dessutom är riktigt anti så kan man ju även konstatera att Bioware blivit sämre.


signatur

Ooooh the drama!

Skrivet av deftune:
Skrivet av deftune:

Själv klagar man ofta på EA men jag spelar både Fifa 12 och Battlefield 3 för tillfället samt att jag införskaffade SWTOR vid release. Jag är dock inte nöjd med deras "service" och det är ju det nya inom gejming.

Om man dessutom är riktigt anti så kan man ju även konstatera att Bioware blivit sämre.

Det kan man konstatera.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

AE är anti-Midas, allt de rör vid blir till skit. Den där "vinsten" är mer än välförtjänt.

EA köper upp bra spel och speltillverkare som blir McGames där de ska mata ut innehållslösa skitspel som om de vore hamburgarvändare på donken.

Behöver jag ens nämna alfa/beta-versionen av BF3 de släppte som ett färdigt spel till fullpris?

Medlem

Om det var listan på bra saker dom gjort så kan jag skriva en bok om de dåliga saker dom istället gjort....

Medlem

Prisbelönta spel... som har Day 1 DLCs och ofärdiga slut, spel som kräver Online Pass, aldrig patchas
och sen alla de spelen som inte blir prisbelönta bara för att EA håller för strikta deadlines. Alice Madness Returns och Shadows of the Damned skulle båda två egentligen ha så mycket mer innehåll som man har sett på forum etc

och sen alla studios som bara går direkt ner i graven tack vare EA. Nej, de förtjänar detta, folk har röstat på dem. This time EA, YOU DEAL WITH IT

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:

"Därtill säger Reseburg att företaget stöttas av Human Rights Campaign för företagets initiativ att införa samkönade relationer i Star Wars: The Old Republic och Mass Effect 3"

Varför poängterar han det öht? Duktig idiot som som tycker att att man förtjänar en klapp på axeln för att göra vad som är rätt. Borde jag få en utmärkelse för att jag har deklarerat? Finns det någon relevans i att jag ens föreslår något sådant? Reseburg borde kanske hoppa ner från sin höga häst och inse att det inte är något särskilt med "samkönade relationer" år 2012.

Om du inte förstod det så syftade han just på det faktum att det finns många företag som inte gör "vad som är rätt" utan snarare den exakta motsatsen. Att då ge EA priset visar bara på att de som bestämt saknar verklighets uppfattning.

Hur fan kan man ge priset till ett företag man tycker gör dåliga dataspel när det finns företag som länsar länder, som utnyttjar fattiga etc etc.

12
Skriv svar