8 minuters gameplay från nedlagda Star Wars: Battlefront 3

Robot
8 minuters gameplay från nedlagda Star Wars: Battlefront 3

En aldrig tidigare skådad film från Free Radicals numera nedlagda version av Star Wars: Battlefront 3 har läckt ut på nätet – missa inte!

#slant-six, #free-radical-design, #spark


Medlem
8 minuters gameplay från nedlagda Star Wars: Battlefront 3

Heh,, det ser ju exakt ut som ettan och tvåan.
Aja, jag fick avsmak från tvåan så jag hänger inte läpp att de la ned den här ^^
(no offence till er som vill se en uppföljare)

Medlem

Air to ground objectives och mer skepp att flyga.... GEIF!

Tvekar inte ett smack på att det kommer en uppföljare, allt som behövs är tid.
Håll det bara borta från EAs äckliga DLC!

Medlem

Tråkigt att de la ner det! Kunde blivit kul att spela det


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

tycker det ser identiskt ut med ettan =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Mitt favorit Star Wars-spel var Jedi Academy. Påminner lite om det

Medlem

Tacka vet jag X-wing.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Inte för att försöka pracka på alla spel Frostbite 2.... men Battlefront 3 i Frostbite 2?
Hade varit något.


signatur

Nä men, annars då?

Inaktiv
Skrivet av Vannulven:

Inte för att försöka pracka på alla spel Frostbite 2.... men Battlefront 3 i Frostbite 2?
Hade varit något.

Vad är det med folket som är så kåt i frostbite 2 och vill ha det i alla spel?
Kan garantera att majoriteten som vill ha det i precis ALLA spel eller många av dom tycker det skulle vara nice för just man kan sabba saker.

Ut och lek battlefield i verkliga livet då. Ta en bil, hämta några gastunnor som du kan spränga eller gör vad som helst. Man blir så jäkla trött på att det ska stå något om den där förbannade motorn.
Quake 3 är fan bättre än bf 3, och det råkade tyvärr vara sant med.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Vannulven:

Inte för att försöka pracka på alla spel Frostbite 2.... men Battlefront 3 i Frostbite 2?
Hade varit något.

Vad är det med folket som är så kåt i frostbite 2 och vill ha det i alla spel?
Kan garantera att majoriteten som vill ha det i precis ALLA spel eller många av dom tycker det skulle vara nice för just man kan sabba saker.

Ut och lek battlefield i verkliga livet då. Ta en bil, hämta några gastunnor som du kan spränga eller gör vad som helst. Man blir så jäkla trött på att det ska stå något om den där förbannade motorn.
Quake 3 är fan bättre än bf 3, och det råkade tyvärr vara sant med.

Så istället för att spela GTA bör jag skjuta civila och mörda prostituerade i verkliga livet? Det argumentet håller inte.

Jag tror snarare att Frostbite 2 helt enkelt är populärt och omtyckt, och det är en motor som faktiskt finns. Jag tror inte någon hade klagat på om det släpptes med en bättre motor eller liknande, men just nu är Frostbite 2 bland de bättre grafik- och ljudmässigt om jag inte förstått det fel. Battlefield 3 må inte falla i smaken för en hel del men grafiken är inte att klaga på, och ljudet är verkligen inte heller något att grina över. Prestanda pratar vi inte om.

Själv håller jag med er båda. Hade gärna sett det i Frostbite 2, men samtidigt hade jag också gärna sett det i en annan motor sålänge det inte något skräp. Det viktigaste för min del(bortsett från gameplay) är ljudet.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Vannulven:

Inte för att försöka pracka på alla spel Frostbite 2.... men Battlefront 3 i Frostbite 2?
Hade varit något.

Vad är det med folket som är så kåt i frostbite 2 och vill ha det i alla spel?
Kan garantera att majoriteten som vill ha det i precis ALLA spel eller många av dom tycker det skulle vara nice för just man kan sabba saker.

Ut och lek battlefield i verkliga livet då. Ta en bil, hämta några gastunnor som du kan spränga eller gör vad som helst. Man blir så jäkla trött på att det ska stå något om den där förbannade motorn.
Quake 3 är fan bättre än bf 3, och det råkade tyvärr vara sant med.

Så istället för att spela GTA bör jag skjuta civila och mörda prostituerade i verkliga livet? Det argumentet håller inte.

Jag tror snarare att Frostbite 2 helt enkelt är populärt och omtyckt, och det är en motor som faktiskt finns. Jag tror inte någon hade klagat på om det släpptes med en bättre motor eller liknande, men just nu är Frostbite 2 bland de bättre grafik- och ljudmässigt om jag inte förstått det fel. Battlefield 3 må inte falla i smaken för en hel del men grafiken är inte att klaga på, och ljudet är verkligen inte heller något att grina över. Prestanda pratar vi inte om.

Själv håller jag med er båda. Hade gärna sett det i Frostbite 2, men samtidigt hade jag också gärna sett det i en annan motor sålänge det inte något skräp. Det viktigaste för min del(bortsett från gameplay) är ljudet.

Tycker det argumentet håller riktigt bra. Folk som tar på sig själv med frostbite 2 i tankarna är såna som vill spel ska se så verkliga ut som möjligt. Ja det finns fordon ute och explosiva saker. Ut i närmaste skog en bra bit in i den sen och blås saker i luften. Bf 3 i verkliga livet då. Eller ut och lek med några soft air guns så närmar ni er lite bf. Tycker det håller fint. Ingen har sagt man måste ut och mörda folk

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Vannulven:

Inte för att försöka pracka på alla spel Frostbite 2.... men Battlefront 3 i Frostbite 2?
Hade varit något.

Vad är det med folket som är så kåt i frostbite 2 och vill ha det i alla spel?
Kan garantera att majoriteten som vill ha det i precis ALLA spel eller många av dom tycker det skulle vara nice för just man kan sabba saker.

Ut och lek battlefield i verkliga livet då. Ta en bil, hämta några gastunnor som du kan spränga eller gör vad som helst. Man blir så jäkla trött på att det ska stå något om den där förbannade motorn.
Quake 3 är fan bättre än bf 3, och det råkade tyvärr vara sant med.

Föredrar nog att skjuta sönder saker i ett spel än i verkliga livet, en aning billigare

Medlem

Vad synd att det lades ner. Det BEHÖVS mer online-shooters. Är ju bara BF och CoD som känns aktiva idag till PC

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Vannulven:

Inte för att försöka pracka på alla spel Frostbite 2.... men Battlefront 3 i Frostbite 2?
Hade varit något.

Vad är det med folket som är så kåt i frostbite 2 och vill ha det i alla spel?
Kan garantera att majoriteten som vill ha det i precis ALLA spel eller många av dom tycker det skulle vara nice för just man kan sabba saker.

Ut och lek battlefield i verkliga livet då. Ta en bil, hämta några gastunnor som du kan spränga eller gör vad som helst. Man blir så jäkla trött på att det ska stå något om den där förbannade motorn.
Quake 3 är fan bättre än bf 3, och det råkade tyvärr vara sant med.

Så istället för att spela GTA bör jag skjuta civila och mörda prostituerade i verkliga livet? Det argumentet håller inte.

Jag tror snarare att Frostbite 2 helt enkelt är populärt och omtyckt, och det är en motor som faktiskt finns. Jag tror inte någon hade klagat på om det släpptes med en bättre motor eller liknande, men just nu är Frostbite 2 bland de bättre grafik- och ljudmässigt om jag inte förstått det fel. Battlefield 3 må inte falla i smaken för en hel del men grafiken är inte att klaga på, och ljudet är verkligen inte heller något att grina över. Prestanda pratar vi inte om.

Själv håller jag med er båda. Hade gärna sett det i Frostbite 2, men samtidigt hade jag också gärna sett det i en annan motor sålänge det inte något skräp. Det viktigaste för min del(bortsett från gameplay) är ljudet.

Tycker det argumentet håller riktigt bra. Folk som tar på sig själv med frostbite 2 i tankarna är såna som vill spel ska se så verkliga ut som möjligt. Ja det finns fordon ute och explosiva saker. Ut i närmaste skog en bra bit in i den sen och blås saker i luften. Bf 3 i verkliga livet då. Eller ut och lek med några soft air guns så närmar ni er lite bf. Tycker det håller fint. Ingen har sagt man måste ut och mörda folk

Du argumenterar som en 80 årig Kristdemokrat. Just saying.

Medlem

När fan ska det släppas ett nytt Jedi Knight? Alltså seriöst, jag har aldrig haft så roligt med ett Star Wars spel som jag hade med Jedi Outcast och Jedi Academy, ge mig ett nytt spel där jag får svinga min ljussabel hej vilt utan massa förprogrammerade combos. Drömmen var ju att Force Unleashed skulle bli nästa Jedi Knight men sen blev det ett spel för femåringar och min dröm dog.

Medlem

Wow, jag skrev så lite men gjorde någon så arg.
Jag märkte att Battlefront 3 såg bara riktigt likt ut som ettan och tvåan och vore synd att göra ett spel med ett bra och BATTLEFIELDaktigt spelkoncept med en så dålig motor. Frostbite är jag förvisso kåt i för att dels ja det går att spränga saker, känns bra och taktiskt när man måste ta ut folk som är i hus. Men framförallt för att jag tycker att det ser bra ut.

Tänk bara vilka miljöer man kan återskapa i den motorn som flyter på bra! Mos Eisley, Coruscant etc etc. och såklart djungel och skog. Endor! Jag tycker att det skulle pirra mer i adrenalinet om en tvättäkta AT-ST närmar sig där man är istöllet för att något halvtecknat försöker ta livet av en.

Visst du gillar Q3, det gör många för dess snabba spelstil och andra aspekter som jag säkert missat (som dess djupa handling), men jag tycker ändå att Battlefront 3 skulle passa bättre i en mer verklighetstrogen motor än en som är avsedd för att inte skrämma småbarn.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Korkade argument mot Frostbite (el. nyare versioner av den) är ju bara patetiska - det är en spelmotor, för bövelen. En spelmotor med potential, no less. Titta på Unreal Engine (framförallt revision 3, vilket har används i ett stort antal spel över ett antal års tid), spel av jävligt varierande karaktär och kvalitet har utvecklats med den som grund - kommer det fler spel med Frostbite-motorn kommer det att vara samma sak där.

Att föredra gamla spelmotorer före nya för att man i stället för att spela spel med de nyare motorerna lika gärna kan begå samma handlingar i verkligheten - ja, det "argumentet" förtjänar bannemig ett Darwin Award.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Att jämt säga "gör det i verkligheten" får mig att skratta. Jag spelar ju spel, i verkligheten. Jag har ingen aning om var ni som säger så spelar era spel.

Och såklart varför ska jag ens tänka på att spendera massa pengar på att spränga några få tunnor av vadsom i skogen en gång när jag kan göra det så många gånger jag vill i spelet, gratis? Förutom kostnaden av spelet då.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Vannulven:

Inte för att försöka pracka på alla spel Frostbite 2.... men Battlefront 3 i Frostbite 2?
Hade varit något.

Vad är det med folket som är så kåt i frostbite 2 och vill ha det i alla spel?
Kan garantera att majoriteten som vill ha det i precis ALLA spel eller många av dom tycker det skulle vara nice för just man kan sabba saker.

Ut och lek battlefield i verkliga livet då. Ta en bil, hämta några gastunnor som du kan spränga eller gör vad som helst. Man blir så jäkla trött på att det ska stå något om den där förbannade motorn.
Quake 3 är fan bättre än bf 3, och det råkade tyvärr vara sant med.

Så istället för att spela GTA bör jag skjuta civila och mörda prostituerade i verkliga livet? Det argumentet håller inte.

Jag tror snarare att Frostbite 2 helt enkelt är populärt och omtyckt, och det är en motor som faktiskt finns. Jag tror inte någon hade klagat på om det släpptes med en bättre motor eller liknande, men just nu är Frostbite 2 bland de bättre grafik- och ljudmässigt om jag inte förstått det fel. Battlefield 3 må inte falla i smaken för en hel del men grafiken är inte att klaga på, och ljudet är verkligen inte heller något att grina över. Prestanda pratar vi inte om.

Själv håller jag med er båda. Hade gärna sett det i Frostbite 2, men samtidigt hade jag också gärna sett det i en annan motor sålänge det inte något skräp. Det viktigaste för min del(bortsett från gameplay) är ljudet.

Tycker det argumentet håller riktigt bra. Folk som tar på sig själv med frostbite 2 i tankarna är såna som vill spel ska se så verkliga ut som möjligt. Ja det finns fordon ute och explosiva saker. Ut i närmaste skog en bra bit in i den sen och blås saker i luften. Bf 3 i verkliga livet då. Eller ut och lek med några soft air guns så närmar ni er lite bf. Tycker det håller fint. Ingen har sagt man måste ut och mörda folk

Kan det inte vara så att frostbite 2 motorn är svensk som gör det roligt med den? Och att den fungerar på så många saker!? Frostbite 2 motor finns i NFS The Run och det handlar väl inte om att förstöra saker? Sen håller jag med er alla finns andra vackra motorer till spel än frostbite 2 men den är väl den senaste motor och allt som kommer från den är sjukt snyggt! Hellre Frostbite 2 motorn eller CryEngine eller RAGE än IW engine i nya spel!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Går ju bara att hoppas att det verkligen är Spark som håller i stafett pinnen. Frostbite 2 låter inte så trovärdig för att måla upp ett Star Wars-spel. Alldeles för realistiskt med verkligheten. UE3 är nog bättre för att skapa rätt atmosfär. Och det är precis den motor som både Spark kan använda och Lucasarts har rättigheter till.

Det blir inte automatiskt Star Wars för att man har med de distinkta "blasterljuden" eller musiken, det krävs lite mer än så. Det här såg andefattigt ut, kanske därför man lade ner det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Jesper1230:

Tråkigt att dem la ner det! Kunde blivit kul att spela det

Språkpolisen rycker ut i all välmening och länkar:

http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20120330/sprakpolisen-go...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Frosbite 2 är en motor och baserat på det jag sett så är det en motor som klarar både det ena och andra (för att inte tala om EA´s ANT system som är inkluderat i den). Hade kunnat tänka mig att se den motorn användas i ett Battle Front 3 helt klart.

Jag har inte ens spelat BF 3 utan bara sett andra spela det på nätet, fördumningen av spelet faller mig inte direkt i smaken och liknar mer MoH än tidigare delar i serien.

Första Battle Front var grymt, del två var väl sådär, detta hade kanske blivit bra men jag hade hellre sett ett nytt spel i Jedi Knight serien.

Medlem

Kan inte ens se klippet .

Medlem

Disney tog bort klippen illa kvickt, de äger ju rättigheterna nu.

Medlem
Citat:

"Star Wars Battlefront III ..." Det YouTube-konto som är kopplat till det här videoklippet har avslutats på grund av flera meddelanden från tredje part om brott mot upphovsrätten.

Fan Tråkigt


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

1
Skriv svar