Miljonär spenderar 17 miljoner i Entropia Universe

Robot
Miljonär spenderar 17 miljoner i Entropia Universe

Utvecklaren MindArk låter meddela att en spelare anförskaffat oerhört mycket land i deras massiva onlinelir.

#entropia-universe, #mindark


Medlem
Miljonär spenderar 17 miljoner i Entropia Universe

Sinnessjukt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nej det är inte sjukt, utan sorgligt att denna personen har förmåga att avgöra om det finns viktigare saker att lägga pengarna på.

Många miljonärer är tidigare vanliga människor med medelmåttigt betalda arbeten och social kontakter, som sedermera förlorar förståndet och tror att dem kan köpa vad som helst, för att ett par år senare dyka upp i tv där dem sedan sitter och diskuterar sina handlingar och varför dem gick i personlig konkurs!

Sorgligt!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

han kanske tänkte så att han tjänar igen allt på ett par år, sålänge spelet inte stupar förstås!

Inaktiv
Skrivet av Deep Throat:

Nej det är inte sjukt, utan sorgligt att denna personen har förmåga att avgöra om det finns viktigare saker att lägga pengarna på.

Många miljonärer är tidigare vanliga människor med medelmåttigt betalda arbeten och social kontakter, som sedermera förlorar förståndet och tror att dem kan köpa vad som helst, för att ett par år senare dyka upp i tv där dem sedan sitter och diskuterar sina handlingar och varför dem gick i personlig konkurs!

Sorgligt!

/DT

Vad är det för skillnad om en miljardär spenderar 17 miljoner eller en vanlig pojke här i Sverige lånar sin mammas kreditkort och köper wowguld för 500 kr eller nått.

Precis samma sak. Har man pengar så ska man klart bränna det.

Medlem

Jag är mest förvånad över att det går så bra för Entropia Universe. O_o Man hör väldigt sällan några nyheter om det, trots att FZ ofta skriver nyheter gällandes svenska spel och spelföretag. Trodde inte det var så många som lirade det.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag är mest förvånad över att det går så bra för Entropia Universe. O_o Man hör väldigt sällan några nyheter om det, trots att FZ ofta skriver nyheter gällandes svenska spel och spelföretag. Trodde inte det var så många som lirade det.

Håller med, är ju aldrig några nyheter förutom när det spenderas mycket pengar.

Ontopic: Jag tror att det är en investering, ungefär som rymdstationen. De tjänar in pengarna över en viss tid och går förmodligen med vinst.

Medlem

Hur galet det än låter så tjänar han in alla miljoner väldigt snabbt. Finns fler exempel från entropia där personer köper massa mark och sen bara lutar sig tillbaka och ser pengarna rulla in.

Medlem

Jo han kommer tjänna tillbaka dem där pengarna väldigt snabbt, har själv lirat spelet i flera år och det vart mera populärt när dem införde crysis motorn i spelet.
Har själv ett par landmärken som jag får inkasserade pengar på årligen och även såld markställen för högre pris etc

Medlem

Lite filmer för er som ej sett spelet:

Medlem

Hur fan kan man kalla entropia för ett spektakel.
Det har funnits länge har massa användare och är en svensk spelprodukt.
E dom inte med i finklubben ála Dice (som ägs av bajskorvs EA)?
Skitkasst av en svensk spelblogg !!! Riktigt dåligt.

Medlem

30 procent i avkastning? Är det i rena pengar eller i spelföremål/liknande? Får han årligen tillbaka 30 procent på sin investering i avkastning i reella pengar så låter det nästan för bra för att vara sant.

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Nej det är inte sjukt, utan sorgligt att denna personen har förmåga att avgöra om det finns viktigare saker att lägga pengarna på.

Många miljonärer är tidigare vanliga människor med medelmåttigt betalda arbeten och social kontakter, som sedermera förlorar förståndet och tror att dem kan köpa vad som helst, för att ett par år senare dyka upp i tv där dem sedan sitter och diskuterar sina handlingar och varför dem gick i personlig konkurs!

Sorgligt!

/DT

Not, det är som sagt troligen en investering.

Medlem
Skrivet av coopdeo:

30 procent i avkastning? Är det i rena pengar eller i spelföremål/liknande? Får han årligen tillbaka 30 procent på sin investering i avkastning i reella pengar så låter det nästan för bra för att vara sant.

Inte 30% på sin investering. 30% på det folk tjänar på hans mark. Är det ingen som jagar eller minar där får han ingenting.

Ish
Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av coopdeo:

30 procent i avkastning? Är det i rena pengar eller i spelföremål/liknande? Får han årligen tillbaka 30 procent på sin investering i avkastning i reella pengar så låter det nästan för bra för att vara sant.

Inte 30% på sin investering. 30% på det folk tjänar på hans mark. Är det ingen som jagar eller minar där får han ingenting.

Det kan nog uppgå till den hel del i sig.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Pansarknekt

Men är spelet roligt?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Men är spelet roligt?

Vad är roligt enligt dig?

Medlem

En mix mellan Second life och Eve?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

En klasskamrat på gymnasiet spelade det här (är väl 7-8 år sen), men för mig var det aldrig intressant. Dock så nämnde han att det fanns "rika amerikaner" som kunde slänga pengar till folk för diverse olika saker. Tror det var där någonstans där de första riktigt stora auktionerna började, som kunde omfatta tusentals och ibland hundratusentals dollar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Spelat detta spel sen 2005. Gillar de grymt mycket. Förlorat pengar men vunnit en hel del pengar. Fattar inte att Mindark inte har mer reklam för spelet. Är gratis att ladda hem och köra http://www.entropiauniverse.com/download/ . Sen är de upp till dig hur mycket du vill spendera/investera. Kan vara lite svårt från början. Känner du någon som har spelat ett tag och hjälper till. Kan jag garantera att du kommer att ha de roligt.

Medlem

Vore det inte bättre att han gav ialla fall en del av dom där miljonerna till bättre behövande. skulle jag ha så mycket pengar att jag kan slänga ut 17 mille på ett spel skulle jag nog göra så ialla fall istället.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Vore det inte bättre att han gav ialla fall en del av dom där miljonerna till bättre behövande. skulle jag ha så mycket pengar att jag kan slänga ut 17 mille på ett spel skulle jag nog göra så ialla fall istället.

Han kanske gör det, OCKSÅ? Bara en tanke.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det här låter som ett magnifikt sätt att tvätta pengar på. Hmm...:)


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Bara jag som börjar tröttna på den låga kvaliteten i nyheter från FZ? Detta är inget bra exempel men jag störde mig nu tillräckligt för att kommentera. FZ har alltid levererat nyheter på ett professionellt sett men numera är det någon slags blogg och ger inget professionellt intryck alls.

FZ brukade vara DN eller SVD för spelnyheter inom Sverige. På sistone känns det som Aftonbladet eller Expressen.

Ett konkret exempel att författaren skriver att man klurade ut hur mycket pengar det rörde sig om i kronor efter lite googlande. Varför skulle vi läsare vilja veta hur du tar reda på din fakta?

Detta är pratigt och platsar på en blogg där man kanske även berättar om vad man åt till frukost och andra saker.

Nu kanske många tycker om den här mer personliga och avslappade stilen som är på nyheterna på fz. Jag säger inte att det är dåligt utan noterar bara en förändring. Kanske är det Aftonbladet-stuk folk vill ha istället för mer torra DN-aktiga nyheter?

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Bara jag som börjar tröttna på den låga kvaliteten i nyheter från FZ? Detta är inget bra exempel men jag störde mig nu tillräckligt för att kommentera. FZ har alltid levererat nyheter på ett professionellt sett men numera är det någon slags blogg och ger inget professionellt intryck alls.

FZ brukade vara DN eller SVD för spelnyheter inom Sverige. På sistone känns det som Aftonbladet eller Expressen.

Ett konkret exempel att författaren skriver att man klurade ut hur mycket pengar det rörde sig om i kronor efter lite googlande. Varför skulle vi läsare vilja veta hur du tar reda på din fakta?

Detta är pratigt och platsar på en blogg där man kanske även berättar om vad man åt till frukost och andra saker.

Nu kanske många tycker om den här mer personliga och avslappade stilen som är på nyheterna på fz. Jag säger inte att det är dåligt utan noterar bara en förändring. Kanske är det Aftonbladet-stuk folk vill ha istället för mer torra DN-aktiga nyheter?

Är osäker på om det här är ett seriöst inlägg. Alla "nyheter" är inte skrivna på samma sätt, den här nyheten är lite mer humoristiskt skriven, än vad dina "DN" nyheter vanligtvis är.

Om du nu inte vill läsa "oviktiga" artiklar, så gör det inte? Man förlorar ju hjärnceller av att läsa era sjukt korkade och whiniga inlägg varje dag.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Natrium:

Vore det inte bättre att han gav ialla fall en del av dom där miljonerna till bättre behövande. skulle jag ha så mycket pengar att jag kan slänga ut 17 mille på ett spel skulle jag nog göra så ialla fall istället.

Han kanske gör det, OCKSÅ? Bara en tanke.

Du har rätt, men eftersom detta är forum så tänkte jag dela med mig av mina tankar, vem vet han kanske INTE gör det också

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Grimmy-:

Bara jag som börjar tröttna på den låga kvaliteten i nyheter från FZ? Detta är inget bra exempel men jag störde mig nu tillräckligt för att kommentera. FZ har alltid levererat nyheter på ett professionellt sett men numera är det någon slags blogg och ger inget professionellt intryck alls.

FZ brukade vara DN eller SVD för spelnyheter inom Sverige. På sistone känns det som Aftonbladet eller Expressen.

Ett konkret exempel att författaren skriver att man klurade ut hur mycket pengar det rörde sig om i kronor efter lite googlande. Varför skulle vi läsare vilja veta hur du tar reda på din fakta?

Detta är pratigt och platsar på en blogg där man kanske även berättar om vad man åt till frukost och andra saker.

Nu kanske många tycker om den här mer personliga och avslappade stilen som är på nyheterna på fz. Jag säger inte att det är dåligt utan noterar bara en förändring. Kanske är det Aftonbladet-stuk folk vill ha istället för mer torra DN-aktiga nyheter?

Är osäker på om det här är ett seriöst inlägg. Alla "nyheter" är inte skrivna på samma sätt, den här nyheten är lite mer humoristiskt skriven, än vad dina "DN" nyheter vanligtvis är.

Om du nu inte vill läsa "oviktiga" artiklar, så gör det inte? Man förlorar ju hjärnceller av att läsa era sjukt korkade och whiniga inlägg varje dag.

Ingen tvingar dig att läsa FZ eller Aftonbladet för den delen.

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Bara jag som börjar tröttna på den låga kvaliteten i nyheter från FZ? Detta är inget bra exempel men jag störde mig nu tillräckligt för att kommentera. FZ har alltid levererat nyheter på ett professionellt sett men numera är det någon slags blogg och ger inget professionellt intryck alls.

FZ brukade vara DN eller SVD för spelnyheter inom Sverige. På sistone känns det som Aftonbladet eller Expressen.

Ett konkret exempel att författaren skriver att man klurade ut hur mycket pengar det rörde sig om i kronor efter lite googlande. Varför skulle vi läsare vilja veta hur du tar reda på din fakta?

Detta är pratigt och platsar på en blogg där man kanske även berättar om vad man åt till frukost och andra saker.

Nu kanske många tycker om den här mer personliga och avslappade stilen som är på nyheterna på fz. Jag säger inte att det är dåligt utan noterar bara en förändring. Kanske är det Aftonbladet-stuk folk vill ha istället för mer torra DN-aktiga nyheter?

För DN och SVD är bra tidningar? Nej, lika oseriösa och tramsiga som AB eller Expressen med en lika uppenbar agenda.

1
Skriv svar