Postapokalyptiska sidoscrollaren Deadlight visar upp sig

Robot
Postapokalyptiska sidoscrollaren Deadlight visar upp sig

Utvecklarna utlovar en blandning av action, plattform och pussel i en alternativ version av 1980-talet.

#deadlight, #tequila-works


Medlem
Postapokalyptiska sidoscrollaren Deadlight visar upp sig

Spelet såg inte så jättespännande ut, men cool art-design så att säga

Medlem

Flashback/Another World möter World War Z.

Fucking want.

Medlem

Ge oss det till PC via Steam. Man kan inte få för många zombies.

Inaktiv
KoP
Medlem
Skrivet av mordsint:

day1-köp!

Jupp! Pointsen är påladdade och klara.. frigör mig från dem!

Wow, det såg superbra ut, ska ha!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Det kommer väl inte vara platform? Utan 3D-kamera eller

Medlem

Ser riktigt intressant ut!


signatur

Nämen!

Medlem

Neej! Var det bara till X-box? Jag som sett fram emot det där ett litet tag..

Medlem

såg jävligt kul ut, synd att det inte kommer till pc bara

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Det kommer väl inte vara platform? Utan 3D-kamera eller

Det kommer vara 2D-kamera och plattform

Medlem

STFU and take my money!

Medlem

Påminner om Limbo

Medlem
Skrivet av zn0r:

Påminner om Limbo

Nja, bara för att det är side scroll tycker jag inte det har mycket gemensamt med Limbo. Helt annan stil, gulligt möter klassisk zombie.

Ser fram emot det, dock kommer jag inte köpa något utan att ha kollat upp ordentliga recensioner. Av det som visats upp hittills har det inte varit mycket till pussel, och har heller inte sett några exempel på panik-problemlösning. Hoppas att det kommer visas upp mer sånt innan det släpps. För intressant, det verkar det absolut.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av zn0r:

Påminner om Limbo

Nja, bara för att det är side scroll tycker jag inte det har mycket gemensamt med Limbo. Helt annan stil, gulligt möter klassisk zombie.

Skulle nog snarare säga att det påminner om de gamla oddworld spelen grafikmässigt. Självklart inte spelmässigt

Medlem

Åh, Oddworld. Abe är för söt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det fanns nått i den där trailern som jag gillar starkt. Svårt att beskriva, väcker habegär!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det är bara trams ( och girighet ) att släppa det på låsta format först.

Det kommer nog på PC så småningom, när dom tror dom mjölkat nog...

Ser ganska kul ut, "Limbo"+ zombies! = , men det finns ju alltid annat om det inte dyker upp....


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Så alla side scroll = Limbo? Eller är jag bara för gammal eftersom jag är uppvuxen med side scroll och Limbo ser jag inte ens som i närheten av det här?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Så alla side scroll = Limbo? Eller är jag bara för gammal eftersom jag är uppvuxen med side scroll och Limbo ser jag inte ens som i närheten av det här?

Att bli jämfört med limbo är ju inget negativt?

Ett sidscrollande spel som kräver lite tankeverksamhet...Det finns inte många sådana i modern tid.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

ser awsome ut blir fan ett köp kanske

Medlem

Ser visuellt bra ut. Jag gissar att spelet står och faller med om kontrollen fungerar och pusslen är bra.

Gällande Limbo, jag har inte spelat Limbo då jag mest tycker det ser ut som sjuttioelva egenskapade banor i Little big planet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag snarare Another World/Flashback vibbar av spelet, vilket är bra... Väldigt bra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ser riktigt bra ut - får hoppas det släpps på PC.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

xbox.. jaja, såg väldigt underhållande ut synd det i dagsläget inte kommer till ps3.


signatur
Medlem

Ser nice ut! Ska inf...ah, xbox 360 only..

FU

Medlem
Skrivet av TryNotD:

Att bli jämfört med limbo är ju inget negativt?

Ett sidscrollande spel som kräver lite tankeverksamhet...Det finns inte många sådana i modern tid.

Limbo är fantastiskt, men det finns faktiskt rätt många sidescrollers idag. Genren har fått fäste igen. Jag skulle snarare jämföra detta mer mot Shadow Complex än Limbo.

Vad som är tydligt oavsett är att spelet har en riktigt intressant stil, blir spännande att se hur detta bemöts sen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Riktigt snyggt! (även om jag tycker allt med zombies är barnsligt löjligt)

Medlem

nice älskar sid scollare,

1
Skriv svar