Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Robot
Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Maxis förklarar hur ekonomin fungerar i stadsbyggarsimulationen Simcity.

#simcity


Inaktiv
Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Ska bli kul att se hur de löser skalningen, växer staden kommer komplexiteten förmodligen växa exponentiellt. Det kommer bli CPU-intensivt.

700 kr?
http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/DisplayProductDeta...


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Nya SimCity kommer bli porr för statistikkåta.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Floffe:

Ska bli kul att se hur de löser skalningen, växer staden kommer komplexiteten förmodligen växa exponentiellt. Det kommer bli CPU-intensivt.

700 kr?
http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/DisplayProductDeta...

Det är ju EA, förvånar mig inte att de tar hutlösa priser. Sen lär det ju finnas ett par miljoner DLC för att kunna mjölka det så mycket som möjligt.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Nya SimCity kommer bli porr för statistikkåta.

Det hoppas jag verkligen det blir!

Inaktiv

Det finns en "standardversion" för 549:- också.

Inaktiv

Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Svar: Mikrotransaktioner

Medlem
Skrivet av showerguy:

Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Svar: Mikrotransaktioner

precis. ea förstörde ännu en serie. /thread

Medlem

Eftersom nya simCity kommer att kräva konstant uppkoppling faller det bort helt för mig, trots att jag är ett fan av genren. Oftast brukar jag ha ett simlir på laptopen som jag har med mig och slölirar på ställen där det inte finns uppkoppling. Dvs genren är perfekt för singelspel och till singelspel ska man f-n inte ha konstant uppkoppling.

Medlem

Undrar hur mkt det skiljer sig från CitiesXL egentligen? Såg ut att vara ett rätt simpelt men ändå välutvecklat system.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det där var ju väldigt basic


signatur

Meep!

Medlem

Är det ett skämt eller? sådär har stadssimulatorer fungerat i EVIGHETER.
Jag tror Sim city kommer vara lika casual som Sim city societies och serien är princip död för gamers

Medlem
Skrivet av showerguy:

Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Svar: Mikrotransaktioner

Från vilken röv drog du det? För det var verkligen inte från trailern.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av showerguy:

Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Svar: Mikrotransaktioner

Från vilken röv drog du det? För det var verkligen inte från trailern.

Först och främst krävs det internet för att ens kunna installera och starta spelet.
När stadens ekonomi håller på att falla eller staden brinner så betalar man in 20-50 kr så är det okej och ännu starkare.

Vi får väl se.

Medlem

Kom ihåg att det är EA.

Antagligen kommer spelet att bli så fördummat och sakna så många funktioner att alla över 6 år kommer att bli besvikna.

Kommer INTE att förbeställa, men hoppas hoppas och hoppas att det kommer att bli ett bra spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av showerguy:

Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Svar: Mikrotransaktioner

Från vilken röv drog du det? För det var verkligen inte från trailern.

Först och främst krävs det internet för att ens kunna installera och starta spelet.
När stadens ekonomi håller på att falla eller staden brinner så betalar man in 20-50 kr så är det okej och ännu starkare.

Vi får väl se.

Nästa COD spel kommer vara ett microtransaktionbaserat fotbollsspel där man får betala 20kr för varje boll i spelet. Jag kan också dra vilt korkade påståenden från ingenting.

Backa upp med en källa tack.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av showerguy:

Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Svar: Mikrotransaktioner

Från vilken röv drog du det? För det var verkligen inte från trailern.

Först och främst krävs det internet för att ens kunna installera och starta spelet.
När stadens ekonomi håller på att falla eller staden brinner så betalar man in 20-50 kr så är det okej och ännu starkare.

Vi får väl se.

Nästa COD spel kommer vara ett microtransaktionbaserat fotbollsspel där man får betala 20kr för varje boll i spelet. Jag kan också dra vilt korkade påståenden från ingenting.

Backa upp med en källa tack.

Behövs det en källa för mitt påstående? Vi kommer tillbaka när din stad brinner.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av showerguy:

Nya Simcity – så funkar stadens ekonomi

Svar: Mikrotransaktioner

Från vilken röv drog du det? För det var verkligen inte från trailern.

Först och främst krävs det internet för att ens kunna installera och starta spelet.
När stadens ekonomi håller på att falla eller staden brinner så betalar man in 20-50 kr så är det okej och ännu starkare.

Vi får väl se.

Nästa COD spel kommer vara ett microtransaktionbaserat fotbollsspel där man får betala 20kr för varje boll i spelet. Jag kan också dra vilt korkade påståenden från ingenting.

Backa upp med en källa tack.

Behövs det en källa för mitt påstående? Vi kommer tillbaka när din stad brinner.

mmmmm, samtidigt som vi köper COD Zlatan Edition


signatur

// Bacon <3

Medlem

Haha! Tagga ner lite PCKaffe. Jag tror inte heller på mikrotransaktioner, men om han ska backa upp det är det väl snarare logiskt argumenterande resonemang än en källa som han får backa upp det med, då det är en ren spekulation.

DLC tror jag EA kommer erbjuda gott om. För 10 kr kan man få ett paket med nya hus i någon ny stil eller kanske uppgradera borgmästarens hus...Eller något sånt. Små roliga extragrejer som inte påverkar hur spelet spelas.

Om man däremot ska betala 25 kr för ett nyutvecklat och förbättrat avlopssystem eller smidigare tunnelbanor eller...kort sagt någonting som förbättrar staden som man ska betala för - ja då kan EA ta sig i den där röven du snackade om

Spelarna kommer att gapa om det så att det hörs rejält.

1
Skriv svar