Passa på att skaffa Fallout gratis medan du kan!

Robot
Passa på att skaffa Fallout gratis medan du kan!

GOG erbjuder den gamla rollspelsklassikern Fallout (plus bonusprylar) för den ynka kostnaden av 0:- fram till och med lördag kväll.

#nyhetstips


Medlem
Passa på att skaffa Fallout gratis medan du kan!

Goodie.

Medlem

har ni haft det trevligt under er sten, FZ?


signatur

Imperator

Medlem

Tack för tipset! Hade helt glömt hålla koll på GOG. Ännu en klassiker som man kan spela.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Jag har själv inte spelat denna klassiker, skall nog inte göra det heller. Att spela det nu skulle inte göra det rättvisa på ngt sätt, kan helt enkelt inte bli lika bra som det var då. Hade man spelat det när det kom ut så kanske man hade kunnat skaffa det och spela det som en slags tribute.

Trevligt initiativ dock, ser gärna att fler godbitar lyfts fram.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Reize:

har ni haft det trevligt under er sten, FZ?

Bättre sent än för sent ;D

Medlem

Tack för tips


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

KUNG! BLIR AV

Medlem

Klart mycket bättre än Fallout 3 och Vegas. Dom borde göra ett nytt Fallout som 1 och 2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Reize:

har ni haft det trevligt under er sten, FZ?

Vi publicerar nyheter måndag till fredag... Helger, röda dagar, sena kvällar – rubbet. Jag beklagar att vi inte hann snappa upp detta redan under gårdagskvällen, men vi är faktiskt inte hur många som helst som jobbar med nyhetsskrivandet här på FZ. Vi är övertygade om att vi levererar den överlägset bästa speltäckningen i Sverige, men jag hoppas att du har förståelse för att vi inte har obegränsat med resurser.

Tack för att du läser!

Skrivet av conthox:

Jag har själv inte spelat denna klassiker, skall nog inte göra det heller. Att spela det nu skulle inte göra det rättvisa på ngt sätt, kan helt enkelt inte bli lika bra som det var då. Hade man spelat det när det kom ut så kanske man hade kunnat skaffa det och spela det som en slags tribute.

Trevligt initiativ dock, ser gärna att fler godbitar lyfts fram.

Såvida du inte är en person som har extremt låg tolerans för äldre spel så tror jag absolut inte att det är någon fara med att spela Fallout 1 för första gången idag. Visst, tekniken är föråldrad men samtidigt skulle jag vilja påstå att äventyret åldrats med värdighet och är spelbart i allra högsta grad – även utan nostalgiglasögon! Ytterligare en bidragande faktor att djupare rollspel av typen Fallout/Baldur's Gate/Planescape: Torment överhuvudtaget inte längre görs idag, så jag tycker absolut att du borde ge spelet en chans ifall du gillar klassiska 2D-rollspel.

Medlem

Jag som vanlig dödlig kan inte, till skillnad från den gudalika och allsmäktiga Reize, hålla koll på alla webbsidor på internet varje dag och är därför mycket tacksam för att ni på FZ över huvud taget tog er tid att meddela denna nyhet på denna röda dag. Vi får väll börja be om mer förståelse framöver...

Medlem

Står redan på min hylla, tillsammans med en en "manual" med mycket humor och skratt, älskar recepten i slutet!
För övrigt finns det mods som gör det möjligt och köra högre upplösning osv, den som söker skall finna (tror det finns till ettan iaf)

Medlem
Skrivet av mööm:

Står redan på min hylla, tillsammans med en en "manual" med mycket humor och skratt, älskar recepten i slutet!
För övrigt finns det mods som gör det möjligt och köra högre upplösning osv, den som söker skall finna (tror det finns till ettan iaf)

Tror GOG's releases alla är spelbara i widescreen, höga upplösningar, nya operativsystem och whatnot. Är dock inte bombsäker.


signatur

Imperator

Medlem

Trevligt. Tror dock inte att jag orkar köra igenom Fallout-serien en gång till, hur bra den än är.

Annars finns det FOnline 2238, en inofficiell MMO-variant av Fallout 1 och 2 kombinerat. Har kört det litegrann. Fastnade inte riktigt för det då det var otroligt hardcore och jag hade ingen aning om vad man skulle göra i början för att få tag på hyfsad gear, men de som är intresserade kan ju kanske vilja kolla in det.

http://fonline2238.blogspot.se/

Medlem

Fallout är den typen av spel som etsar sig fast i hjärnan just för att det är så annorlunda och fantastiskt välgjort. Jag vill påstå att spelet har åldrats väl, så om ni ignorerar detta erbjudande från GOG begår ni verkligen ett misstag.

Medlem

Är redan en lycklig ägare av spelen men de som inte spelat, GO!

Medlem

Haft funderingar på att prova de första spelen sedan jag föll platt för Fallout 3, och efter att senaste veckorna totalplöjt New Vegas så har de funderingarna vaknat till liv igen. Så det här var ju passande. Är fruktansvärt anti turbaserade spel, men tänker ge det en chans iaf.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har själv inte spelat denna klassiker, skall nog inte göra det heller. Att spela det nu skulle inte göra det rättvisa på ngt sätt, kan helt enkelt inte bli lika bra som det var då. Hade man spelat det när det kom ut så kanske man hade kunnat skaffa det och spela det som en slags tribute.

Trevligt initiativ dock, ser gärna att fler godbitar lyfts fram.

Tro mig, spelet håller än idag! Jag spelade det inte när det släpptes och ändå tycker jag att det är toppen när jag spelar det idag.

Medlem

Ice: blir svin sur på folk som whinar över när man inte på 2sec hinner få upp en nyhet! åk till afrika för fasen och lär er gnälla på att ni inte har nån mat i stället.

Jag spelade aldrig Fallout1-x som liten, även om jag väl kände till dem.
För 1mån köpte jag Fallout3 GoY. det är ett EXTREMT kul spel! helt fantastiskt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tack för tipset, Aldrig kört första Fallout så det är väl kanske dags. Men att samtidigt se dem erbjuda Beneath a Steel Sky - det spel jag utan tvekan körde mest i min ungdom är en väldigt välkommen bonus!

Medlem

Helt otroligt bra, får ta och dra igenom det här efter min nya omgång med Arcanum


signatur

Körde en stund, blev inte riktigt kompis med varken menyerna eller game-playet.

Avstängd

Nu ska det liras hela natten

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Jag har själv inte spelat denna klassiker, skall nog inte göra det heller. Att spela det nu skulle inte göra det rättvisa på ngt sätt, kan helt enkelt inte bli lika bra som det var då. Hade man spelat det när det kom ut så kanske man hade kunnat skaffa det och spela det som en slags tribute.

Trevligt initiativ dock, ser gärna att fler godbitar lyfts fram.

Där har du faktiskt fel, enligt min personliga tyckande såklart.
Spelade själ detta spel alldeles för många år efter release och blev sen fast. Gav ett försök runt release men konstigt nog tog det inte då utan kanske 10år senare.

Övertygad att om du gillar RPG så är detta ett lir för dig, trots åldern. Du vet när man lirar eller ser något och man undrar VARFÖR HAR INGEN SAGT NÅGOT INNAN OMG? detta är ett sådan tillfälle

Medlem

Tackar för tipset!

Har man ett konto på gog, också...

Inaktiv

Deras press konferens var klockan sju igår (5 GMT. Sverige är GMT +2) och det är gratis i 48h. Allt som allt, det är klockan 19:00 det slutar - inte klockan 18:00


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar