EA skakar av sig den nedvärderande utmärkelsen

Medlem

Humbug, folk fortsätter köpa DLC's, spel på löpande band oavsett vem det är som släpper skiten.
Detta är enbart löjelseväckande att man ens tror att det skulle ha en påverkan på storföretag som EA.
Så länge det inte känns i plånboken kommer det aldrig ske en förändring.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Activision är tre resor värre tycker jag.

Medlem

What comes around, goes around

Medlem
Skrivet av Juel91:

Activision är tre resor värre tycker jag.

Ja och fan vet om inte Ubisoft e värre med, dom har sabbat fler bra titlar enligt mig iaf.

Medlem
Medlem

Förstår inte kritiken mot EA.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Securion:

Istället för att räkna upp vad man faktiskt gör bra, så kanske EA skulle lyssna på kritiken och fixa det som inte är så bra, och det man faktiskt har fått kritik för?

EA fördummar spel, är oerhört giriga och många spel och tjänster fungerar väldigt dåligt.

EA finansierar spelen (Utan EAs kapital så blir inga dyra spel gjorda!), och sätter en deadline för när spelen ska vara klara. Det är EXAKT likadant som hur det går till inom film och tv-industrin.
Man finansierar inte med hundratals miljoner dollar för att sen bara vänta år efter år på att utvecklarna ska få tummen ur röven och få klart spelen.

Sen är EAs "girighet" nog på grund av att de vill skydda sin egendom ifrån att stjälas på the piratebay av giriga nördar med låg moral.
Och sen vilka "spel och tjänster" syftar du på där? Origin?
Origin var splitter nytt i början, likt Steam när det var nytt så hade man problem med tjänsten,
det går fan inte att säga att Origin är dåligt för att de hade några småproblem i början, samtidigt som ca 17 miljoner Battlefield 3 ägare skulle registrera sitt spel...


signatur

The Year was 2027..

Medlem

"Vi kommer fortsätta utveckla prisbelönta spel och tjänster som spelas av fler än 300 miljoner spelare världen över"
jag tänker att de flesta av dessa prisbelönta spel är inte utvecklade av EA.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag ser på det så här: EA har VARIT utgivare av skitspel. Sen har något hänt, bland annat DICE intåg i företaget. MItt intryck är att allt har styrts upp till att bli kvalité, även i de serier som kommer igen varje år. Jag kan inte uttala mig om Need for speed eftersom jag spelar Forza helst, men NHL och Fifa blir bara bättre och bättre och har inte ens konkurrens.

Sen släpper EA andra spel med, bland annat:
Dead space
Mirrors edge
Mass Effect
Battlefield
Dragon Age
Medal of honor

Bara där snackar vi titlar som verkligen håller måttet, Tycker man inte det så undrar jag faktiskt vad det är man begär av dem.

Jag har inga problem med EA som utgivare. Det känns som att motståndet handlar om missnöjda nördar som spelar PC och om de orkade rösta skulle de rösta på Piratpartiet. Om man betalar för sina spel brukar det inte bli så mycket att bli arg över...

Medlem
Skrivet av AHTF:

Säga vad man vill om EA, men rätt löjligt att ge det priset till dem som sagt. När vi har ett antal bolag som är kraftigt inblandade i diverse brott mot mänskliga rättigheter etc. Tycker själv det ligger lite lägre en att ett företag med jämna mellanrum pressar ut inte helt perfekta spel

Mänskliga rättigheter? Menar du inte rättigheter som vi har i väst? Finns ionget sådant som mänskiliga rättigheter och det vi kallar mänskliga rättigheter ses ned på i andra delar av världen, vakna upp och sluta tvinga på alla dina åsikter och ditt sätt att leva.

Medlem

Rätt svårt att INTE köpa EA spel då typ 90% (kryddat) av dem spelen som är bra, eller har potential till att vara bra och intresserar mig har något med dem att göra.

Medlem
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av AHTF:

Säga vad man vill om EA, men rätt löjligt att ge det priset till dem som sagt. När vi har ett antal bolag som är kraftigt inblandade i diverse brott mot mänskliga rättigheter etc. Tycker själv det ligger lite lägre en att ett företag med jämna mellanrum pressar ut inte helt perfekta spel

Mänskliga rättigheter? Menar du inte rättigheter som vi har i väst? Finns ionget sådant som mänskiliga rättigheter och det vi kallar mänskliga rättigheter ses ned på i andra delar av världen, vakna upp och sluta tvinga på alla dina åsikter och ditt sätt att leva.

Ja låt folk sälja sina barn som sexslavar i arrangerade äktenskap, vem är du att lägga dig i? Härligt med lite klassisk svensk ryggradslöshet. Folk som du får mig att skämmas över mitt land.

Inaktiv

Snorungar som klagar på precis allt. Fast ändå så köper folk spelen.. hur går det ihop?

Medlem
Skrivet av Vashgang:

EA är inget bra företag, dom förstör spel och spel serier. se bara på världens bästa RTS serie Command&Conquer...Mass effekt, Dragon Age. Giriga jävlar är va dom är.

Håller med. Dessutom så är det kört för Battlefield-serien såväl. Troligen så kommer kommande Battlefield spel ha prenumationsavgift.
Någon som vill betala varje månad för ett FPS Spel?
Nej tack!

Källa: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120315/ea-framtida-battle...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av AHTF:

Säga vad man vill om EA, men rätt löjligt att ge det priset till dem som sagt. När vi har ett antal bolag som är kraftigt inblandade i diverse brott mot mänskliga rättigheter etc. Tycker själv det ligger lite lägre en att ett företag med jämna mellanrum pressar ut inte helt perfekta spel

Mänskliga rättigheter? Menar du inte rättigheter som vi har i väst? Finns ionget sådant som mänskiliga rättigheter och det vi kallar mänskliga rättigheter ses ned på i andra delar av världen, vakna upp och sluta tvinga på alla dina åsikter och ditt sätt att leva.

Ja låt folk sälja sina barn som sexslavar i arrangerade äktenskap, vem är du att lägga dig i? Härligt med lite klassisk svensk ryggradslöshet. Folk som du får mig att skämmas över mitt land.

Ryggradslöshet? Krävs betydligt mer ryggrad att uttrycka mina åsikter än att vara som så många andra och vilja tvinga på andra människor sitt eget sätt att leva. Att stå upp för allas rätt till egna åsikter och egna värderingar är fan så svårare än att vilja påtvinga ideal på människor som inte håller med om dem! Låter som om du vore nazist eller kommunist eller nån sorts diktaturanhängare och vill förtrycka alla avvikande åsikter för att nå ditt dröm mål om en enad värld under ett system som förtrycker alla olikheter och rättigheter att vara olika.

Helt klart en i mina ögon förkastlig syn på människor och dess rättigheter att få leva sina liv utan att vara förtryckta av andra.

Medlem
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av AHTF:

Säga vad man vill om EA, men rätt löjligt att ge det priset till dem som sagt. När vi har ett antal bolag som är kraftigt inblandade i diverse brott mot mänskliga rättigheter etc. Tycker själv det ligger lite lägre en att ett företag med jämna mellanrum pressar ut inte helt perfekta spel

Mänskliga rättigheter? Menar du inte rättigheter som vi har i väst? Finns ionget sådant som mänskiliga rättigheter och det vi kallar mänskliga rättigheter ses ned på i andra delar av världen, vakna upp och sluta tvinga på alla dina åsikter och ditt sätt att leva.

Ja låt folk sälja sina barn som sexslavar i arrangerade äktenskap, vem är du att lägga dig i? Härligt med lite klassisk svensk ryggradslöshet. Folk som du får mig att skämmas över mitt land.

Ryggradslöshet? Krävs betydligt mer ryggrad att uttrycka mina åsikter än att vara som så många andra och vilja tvinga på andra människor sitt eget sätt att leva. Att stå upp för allas rätt till egna åsikter och egna värderingar är fan så svårare än att vilja påtvinga ideal på människor som inte håller med om dem! Låter som om du vore nazist eller kommunist eller nån sorts diktaturanhängare och vill förtrycka alla avvikande åsikter för att nå ditt dröm mål om en enad värld under ett system som förtrycker alla olikheter och rättigheter att vara olika.

Helt klart en i mina ögon förkastlig syn på människor och dess rättigheter att få leva sina liv utan att vara förtryckta av andra.

Så idealet att tjejer på elva år inte ska behöva gifta sig är något du tycker man inte ska tvinga på andra? Du tycker att seder och kulturer som stödjer sådant ska bli lämnade ifred? Det är avvikande och det ska aldrig tolereras, våldtäkt av barn kan inte försvaras med kulturella skillnader.

Och innan du kallar mig nazist och kommunist och allt var det var, så kom ihåg att det var inte jag som sa att mänskliga rättigheter e nåt slags uppdiktad skit...

Att som du, sitta här i trygga Sverige och mena på att man inte ska bry sig om alla hemskheter som händer i världen för det drabbar inte dig, och sedan maskera din feghet genom att påstå att nä men därnere så gör man så, det är deras kultur att pröva sina kemiska stridsmedel på kurder och andra minoriteter, är inte det en alldeles utmärkt definition på sann ryggradslöshet?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av AHTF:

Säga vad man vill om EA, men rätt löjligt att ge det priset till dem som sagt. När vi har ett antal bolag som är kraftigt inblandade i diverse brott mot mänskliga rättigheter etc. Tycker själv det ligger lite lägre en att ett företag med jämna mellanrum pressar ut inte helt perfekta spel

Mänskliga rättigheter? Menar du inte rättigheter som vi har i väst? Finns ionget sådant som mänskiliga rättigheter och det vi kallar mänskliga rättigheter ses ned på i andra delar av världen, vakna upp och sluta tvinga på alla dina åsikter och ditt sätt att leva.

Ja låt folk sälja sina barn som sexslavar i arrangerade äktenskap, vem är du att lägga dig i? Härligt med lite klassisk svensk ryggradslöshet. Folk som du får mig att skämmas över mitt land.

Ryggradslöshet? Krävs betydligt mer ryggrad att uttrycka mina åsikter än att vara som så många andra och vilja tvinga på andra människor sitt eget sätt att leva. Att stå upp för allas rätt till egna åsikter och egna värderingar är fan så svårare än att vilja påtvinga ideal på människor som inte håller med om dem! Låter som om du vore nazist eller kommunist eller nån sorts diktaturanhängare och vill förtrycka alla avvikande åsikter för att nå ditt dröm mål om en enad värld under ett system som förtrycker alla olikheter och rättigheter att vara olika.

Helt klart en i mina ögon förkastlig syn på människor och dess rättigheter att få leva sina liv utan att vara förtryckta av andra.

Så idealet att tjejer på elva år inte ska behöva gifta sig är något du tycker man inte ska tvinga på andra? Du tycker att seder och kulturer som stödjer sådant ska bli lämnade ifred? Det är avvikande och det ska aldrig tolereras, våldtäkt av barn kan inte försvaras med kulturella skillnader.

Och innan du kallar mig nazist och kommunist och allt var det var, så kom ihåg att det var inte jag som sa att mänskliga rättigheter e nåt slags uppdiktad skit...

Att som du, sitta här i trygga Sverige och mena på att man inte ska bry sig om alla hemskheter som händer i världen för det drabbar inte dig, och sedan maskera din feghet genom att påstå att nä men därnere så gör man så, det är deras kultur att pröva sina kemiska stridsmedel på kurder och andra minoriteter, är inte det en alldeles utmärkt definition på sann ryggradslöshet?

Jag har ide... testa att leva så som de du föraktar gör. Då vet du vad du vill göra mot dem, tvinga på dem ditt sätt att leva istället för att låta dem själva förändra sina liv så som de vill ha det. Sen kan vi diskutera hur kul du tyckte den upplevelsen var och om du vill fortsätta leva så om det råkade sig så att de hade den större puffran eller kunde tvinga Sverige på knäna genom sanktioner.

Nu är inte saker så nej, men det är vad det handlar om. Vi försöker tvinga andra att leva som vi istället för att låta dem själva göra ändringar och uppmuntra genom att välja våra handelspartners eller dem som vi ger bidrag till på de kriterier vi tycker är rätt. Vårt val att välja var vi ger pengar precis som deras val att välja om de tycker om att knulla personer som i vår kultur och enlig våra lagar anses vara barn och ej korrekt beteende.

Mänskliga rättigheter är uppdiktat i väst och det vi kallar mänskliga rättigheter ses inte som självklarheter i andra länder... det är bara vad drömmare vill tro.

Åter igen, prova på att vara den som måste dansa efter nån annas pipa så ska vi se hur kul du tycker det är och sen kan du komma igen och försvara rätten att tvinga på andra ett sätt att leva, för det är precis det vi talar om, men det passar sig nog inte när det är du som blir tvingad till att leva på ett sätt som inte du är uppvuxen med, eller har jag fel? Tror du skulle bli lite kinkig om vi fick rysk demokrati eller om mor din skulle behöva en burka för att få vistas utanför hemmet utan att bli stenad... eller för den delen stenad om hon skulle vara så oförskämd som att låta sig bli våldtagen.

Kulturell skillnader... respektera dem och tvinga inte andra att leva som du i andra delar av världen, en helt annan sak hemma, men se för fan till att låta folk uttrycka åsikter som avviker från dina här oxå, för det är vad västerländsk demokrati handlar om även om vi inte lever efter det när det kommer till vissa extrimister och är fullständigt kassa på när det kommer till olika politiska gruperingar i sverige. SCH! så får man inte säga! SCH! Sådana ska vi inte debatera med... SCH! Vi kan inte tillåta åsiktsfrihet och möta alla åsikter med respekt och debatt!

Medlem
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av AHTF:

Säga vad man vill om EA, men rätt löjligt att ge det priset till dem som sagt. När vi har ett antal bolag som är kraftigt inblandade i diverse brott mot mänskliga rättigheter etc. Tycker själv det ligger lite lägre en att ett företag med jämna mellanrum pressar ut inte helt perfekta spel

Mänskliga rättigheter? Menar du inte rättigheter som vi har i väst? Finns ionget sådant som mänskiliga rättigheter och det vi kallar mänskliga rättigheter ses ned på i andra delar av världen, vakna upp och sluta tvinga på alla dina åsikter och ditt sätt att leva.

Ja låt folk sälja sina barn som sexslavar i arrangerade äktenskap, vem är du att lägga dig i? Härligt med lite klassisk svensk ryggradslöshet. Folk som du får mig att skämmas över mitt land.

Ryggradslöshet? Krävs betydligt mer ryggrad att uttrycka mina åsikter än att vara som så många andra och vilja tvinga på andra människor sitt eget sätt att leva. Att stå upp för allas rätt till egna åsikter och egna värderingar är fan så svårare än att vilja påtvinga ideal på människor som inte håller med om dem! Låter som om du vore nazist eller kommunist eller nån sorts diktaturanhängare och vill förtrycka alla avvikande åsikter för att nå ditt dröm mål om en enad värld under ett system som förtrycker alla olikheter och rättigheter att vara olika.

Helt klart en i mina ögon förkastlig syn på människor och dess rättigheter att få leva sina liv utan att vara förtryckta av andra.

Så idealet att tjejer på elva år inte ska behöva gifta sig är något du tycker man inte ska tvinga på andra? Du tycker att seder och kulturer som stödjer sådant ska bli lämnade ifred? Det är avvikande och det ska aldrig tolereras, våldtäkt av barn kan inte försvaras med kulturella skillnader.

Och innan du kallar mig nazist och kommunist och allt var det var, så kom ihåg att det var inte jag som sa att mänskliga rättigheter e nåt slags uppdiktad skit...

Att som du, sitta här i trygga Sverige och mena på att man inte ska bry sig om alla hemskheter som händer i världen för det drabbar inte dig, och sedan maskera din feghet genom att påstå att nä men därnere så gör man så, det är deras kultur att pröva sina kemiska stridsmedel på kurder och andra minoriteter, är inte det en alldeles utmärkt definition på sann ryggradslöshet?

Jag har ide... testa att leva så som de du föraktar gör. Då vet du vad du vill göra mot dem, tvinga på dem ditt sätt att leva istället för att låta dem själva förändra sina liv så som de vill ha det. Sen kan vi diskutera hur kul du tyckte den upplevelsen var och om du vill fortsätta leva så om det råkade sig så att de hade den större puffran eller kunde tvinga Sverige på knäna genom sanktioner.

Nu är inte saker så nej, men det är vad det handlar om. Vi försöker tvinga andra att leva som vi istället för att låta dem själva göra ändringar och uppmuntra genom att välja våra handelspartners eller dem som vi ger bidrag till på de kriterier vi tycker är rätt. Vårt val att välja var vi ger pengar precis som deras val att välja om de tycker om att knulla personer som i vår kultur och enlig våra lagar anses vara barn och ej korrekt beteende.

Mänskliga rättigheter är uppdiktat i väst och det vi kallar mänskliga rättigheter ses inte som självklarheter i andra länder... det är bara vad drömmare vill tro.

Åter igen, prova på att vara den som måste dansa efter nån annas pipa så ska vi se hur kul du tycker det är och sen kan du komma igen och försvara rätten att tvinga på andra ett sätt att leva, för det är precis det vi talar om, men det passar sig nog inte när det är du som blir tvingad till att leva på ett sätt som inte du är uppvuxen med, eller har jag fel? Tror du skulle bli lite kinkig om vi fick rysk demokrati eller om mor din skulle behöva en burka för att få vistas utanför hemmet utan att bli stenad... eller för den delen stenad om hon skulle vara så oförskämd som att låta sig bli våldtagen.

Kulturell skillnader... respektera dem och tvinga inte andra att leva som du i andra delar av världen, en helt annan sak hemma, men se för fan till att låta folk uttrycka åsikter som avviker från dina här oxå, för det är vad västerländsk demokrati handlar om även om vi inte lever efter det när det kommer till vissa extrimister och är fullständigt kassa på när det kommer till olika politiska gruperingar i sverige. SCH! så får man inte säga! SCH! Sådana ska vi inte debatera med... SCH! Vi kan inte tillåta åsiktsfrihet och möta alla åsikter med respekt och debatt!

Jag har då aldrig försökt tysta dina åsikter, enbart påvisa hur fel dom är! Jag står på den tio åriga flickans sida som inte vill ha sex med en 50 årig gubbe. Att du står på den 50 åriga gubbens sida är beklagligt. Kanske får du en gång en dotter. Kanske får du en dag veta hur det känns att se in ett våldtaget barns ögon. När den dagen kommer kan vi snacka om mänskliga rättigheter...

Ps. Alla åsikter är inte värda respekt. Ds.

Inaktiv

Lustigt hur ljusskygga nördar med hudproblem och hipsters kritiserar EA för allt möjligt, men förlåter Apple och älskar valve - som i sig ens inte kan räkna till tre.
Idiotfanskap, sluta gnäll på att EA vill tjäna pengar, vem vill inte det? Vill inte du det?


signatur

The Year was 2027..

12
Skriv svar