New York bannlyser sexbrottslingar från XBL/PSN

Robot
New York bannlyser sexbrottslingar från XBL/PSN

3580 online-konton stängs ner i staten New York – Microsoft, Sony, Blizzard och EA samarbetar i beslutet.


Medlem
New York bannlyser sexbrottslingar från XBL/PSN

Bra! på dom bara!

Medlem

The picture made me lol.

Barn borde inte ens få spela online över huvudtaget. Åtminstone inte online spel som är för vuxna/äldre spelare. Det är okej om barn spelar med föräldrarna eller äldre syskon men helst inte "mature" spel.

Medlem

Är det bevisat att dom på nåt sätt brutit mot lagen genom tjänsterna är det inte mer än rätt. Har dom inte gjort det i själva tjänsterna däremot ser jag ingen anledning till det.

Medlem

Strippats? Är det ett ord? Klagar inte, bara aldrig hört det förut så blev nyfiken.

Skrivet av Manqs:

Strippats? Är det ett ord? Klagar inte, bara aldrig hört det förut så blev nyfiken.

Ingen aning, det är nog i första hand svengelska. Tror jag. Men jag gillar uttrycket, så om fler använder det så blir det ett svenskt ord så småningom... Om det inte redan är det.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Är det bevisat att dom på nåt sätt brutit mot lagen genom tjänsterna är det inte mer än rätt. Har dom inte gjort det i själva tjänsterna däremot ser jag ingen anledning till det.

/agreed

Medlem

Men våldsbrottslingar är fria att använda tjänsterna?
Låter som moralpanik.

Medlem

Land of the free jo visst...

Medlem

och jag som trodde det var föräldrarnas ansvar att hålla koll på sina barn..men så fel jag som alltid har.

är aningens ambivalent gillar inte generella förbud som kan slå mot personer som kanske är skyldiga.

är icke insat i det hela så jag stänger ner min foderlucka nu.

Medlem

Jag tycker såhär, en förälder borde självklart ha uppsyn på vad ens ungar håller på med och se till att de inte hamnar i trubbel.
Däremot så borde dömda sexbrottslingar få hjälp med sina problem och som alla andra få en ny chans i samhället istället för att hängas ut.


signatur

Xd

Inaktiv

Svår fråga. Å ena sidan kan jag verkligen förstå att föräldrar får ångest över tanken på diverse ljusskygga individer som försöker uppvakta deras ättelägg (minns själv när man fick creepy mail på Lunarstorm då man var yngre) och visst - om man är en dömd förbrytare som försöker få kontakt med barn igen så go for it.
Å andra sidan tycker jag att om någon har drabbats av denna sorgliga läggning/åkomma så är det väl mycket bättre att de ägnar sig åt att spela datorspel än... ja.

Kanske lösningen vore mer omfattande konfigureringsmöjligheter för de här nätverken så att föräldrarna kan se till att ingen kan kontakta barnen istället.

Medlem
Skrivet av zwete:

Jag tycker såhär, en förälder borde självklart ha uppsyn på vad ens ungar håller på med och se till att de inte hamnar i trubbel.
Däremot så borde dömda sexbrottslingar få hjälp med sina problem och som alla andra få en ny chans i samhället istället för att hängas ut.

I mina ögon har de valt att bli sådana och förtjänar då ingen hjälp.
Detta är dock endast min åsikt och jag respekterar din.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zwete:

Jag tycker såhär, en förälder borde självklart ha uppsyn på vad ens ungar håller på med och se till att de inte hamnar i trubbel.
Däremot så borde dömda sexbrottslingar få hjälp med sina problem och som alla andra få en ny chans i samhället istället för att hängas ut.

I mina ögon har de valt att bli sådana och förtjänar då ingen hjälp.
Detta är dock endast min åsikt och jag respekterar din.

Jag tror ingen väljer att bli en sexbrottsling. Det är inte direkt så att man vaknar upp en morgon och tänker, nu jävlar ska jag våldta någon.

Har det gått så långt att man våldtar någon så har man förlorat sin självkontroll, för ingen psykisk stabil människa utsätter en annan för något sådant.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zwete:

Jag tycker såhär, en förälder borde självklart ha uppsyn på vad ens ungar håller på med och se till att de inte hamnar i trubbel.
Däremot så borde dömda sexbrottslingar få hjälp med sina problem och som alla andra få en ny chans i samhället istället för att hängas ut.

I mina ögon har de valt att bli sådana och förtjänar då ingen hjälp.
Detta är dock endast min åsikt och jag respekterar din.

Jag tror ingen väljer att bli en sexbrottsling. Det är inte direkt så att man vaknar upp en morgon och tänker, nu jävlar ska jag våldta någon.

Har det gått så långt att man våldtar någon så har man förlorat sin självkontroll, för ingen psykisk stabil människa utsätter en annan för något sådant.

Ingen dålig generalisering hörrudu men visst - det är väl knappast någon som VÄLJER att bli pedofil.

Medlem

nej inte rätt. ska man inte stänga av alla som, stulit något? eller begått våldsbrott eller mord?.. har man sonat sitt brott så har man, enligt lagen detta är diskriminering,

Medlem
Skrivet av Loxus:

Är det bevisat att dom på nåt sätt brutit mot lagen genom tjänsterna är det inte mer än rätt. Har dom inte gjort det i själva tjänsterna däremot ser jag ingen anledning till det.

^This

Har dom gjort detta på ex Xbox live som i artikeln så tycker jag iaf att dom kan bannas där, men att personen ska bli bannad på battle.net etc är att ta det för långt!

Om ungar går in för att träffa en anonym person via internet vid 10års ålder så är det FAN föräldrarnas fel att dom inte lärt upp sin unge.

Slår nästan vad om att samma unge skulle bege sig in i en van om han blivit tillfrågad...

Jävla moralpanik.

Medlem

Löjligt och populistiskt. Ska de stänga av sexbrottslingar får de även stänga av alla andra brottslingar som begått grövre brott. Har svårt att se varför t.ex. en mördare ska ha rätt att spela xbox live och inte en våldtäktsman. Låter som kristen moralpanik lång väg.

Medlem

Stora problemet är att i USA kan det vara så att du är 18 och har sex med din flickvän som är 17½ o bli dömd som sexbrottsling för det...

Det är väl bra att de gör något, men frågan är ju om de gör det på rätt sätt och om alla dessa personer verkligen är skyldiga.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zwete:

Jag tycker såhär, en förälder borde självklart ha uppsyn på vad ens ungar håller på med och se till att de inte hamnar i trubbel.
Däremot så borde dömda sexbrottslingar få hjälp med sina problem och som alla andra få en ny chans i samhället istället för att hängas ut.

I mina ögon har de valt att bli sådana och förtjänar då ingen hjälp.
Detta är dock endast min åsikt och jag respekterar din.

Jag läste igenom en "intervju" av en person som var attraherad av småbarn som sa att han så länge han kan minnas att uppleva sexuella tankar så blir han endast upphetsad av småbarn.

Han hade provat olika terapier och sådant för att försöka lösa sina problem, en av dessa metoder tror jag var droger/shock terapi som vissa sa förändrade dom för dom kände inte sig attraherade av barn längre.

Personen som pratade om sig själv dock sa att dessa metoder inte lyckades hjälpa honom men han hade definitivt inga planer på att någonsin utföra något mot en annan människa när han visste att det vore fel och hemskt mot dom.

Det finns statistik som säger att 5% utav dom som har sådana tankar och den typen av attraktion mot barn agerar på dessa känslor, 95% söker hjälp och/eller agerar inte på dessa känslor för att dom vet att det är fel och etc.

Sen kan man ju fråga sig om hur man bör behandla dom som är den där 5%, visst jag kan förstå på en viss nivå att som en förälder, syskon, vän eller bara en människa med empati att vi tycker att sådana människor bör avrättas eller liknande, men ofta så är dessa människor som har psykiska problem... det är en svår fråga som jag förstår att många försöker göra till en simpel fråga och sedan vifta sina högafflar samtidigt som dom mår lite bättre om vem dom är för att dom inte är den där personen dom hatar.

Inaktiv
Skrivet av korosuu:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zwete:

Jag tycker såhär, en förälder borde självklart ha uppsyn på vad ens ungar håller på med och se till att de inte hamnar i trubbel.
Däremot så borde dömda sexbrottslingar få hjälp med sina problem och som alla andra få en ny chans i samhället istället för att hängas ut.

I mina ögon har de valt att bli sådana och förtjänar då ingen hjälp.
Detta är dock endast min åsikt och jag respekterar din.

Jag läste igenom en "intervju" av en person som var attraherad av småbarn som sa att han så länge han kan minnas att uppleva sexuella tankar så blir han endast upphetsad av småbarn.

Han hade provat olika terapier och sådant för att försöka lösa sina problem, en av dessa metoder tror jag var droger/shock terapi som vissa sa förändrade dom för dom kände inte sig attraherade av barn längre.

Personen som pratade om sig själv dock sa att dessa metoder inte lyckades hjälpa honom men han hade definitivt inga planer på att någonsin utföra något mot en annan människa när han visste att det vore fel och hemskt mot dom.

Det finns statistik som säger att 5% utav dom som har sådana tankar och den typen av attraktion mot barn agerar på dessa känslor, 95% söker hjälp och/eller agerar inte på dessa känslor för att dom vet att det är fel och etc.

Sen kan man ju fråga sig om hur man bör behandla dom som är den där 5%, visst jag kan förstå på en viss nivå att som en förälder, syskon, vän eller bara en människa med empati att vi tycker att sådana människor bör avrättas eller liknande, men ofta så är dessa människor som har psykiska problem... det är en svår fråga som jag förstår att många försöker göra till en simpel fråga och sedan vifta sina högafflar samtidigt som dom mår lite bättre om vem dom är för att dom inte är den där personen dom hatar.

Vill till denna skribents inlägg addera att många människor med pedofila böjelser med tiden börjar inbilla sig att känslorna är ömsesidiga och att det finns en (sexuell) attraktion mellan de båda som inte är skadlig för barnet. Påminner lite om många alkoholisters tendenser till att nonchalera och förminska sina dryckesvanor för att dessa ska framstå som mindre onormala/skadliga. Det är en del av sjukdomsbilden helt enkelt.

Medlem

Mjaa....Nog för att jag är för alla typer av bestraffningar av pedofiler och våldtäktsmän.
Men detta känns lite som att gripa efter halmstrån, ett enkelt sätt att inbilla sig att man gör en skillnad.

Detta kommer såklart inte att förhindra några våldtäkter, om nånting så lär det väl bli fler nu när våldtäktsmännen inte kan spela och måste hitta andra sätt att roa sig ensamma kvällar.

Som sagt, straffa gärna vidriga jävla våldtäktsmän och pedofiler på alla sätt och vis, inget straff är endå tillräckligt, men detta är bara skenheligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Pedofiler ska bara dö.

Medlem

Att straffa personer för något de inte gjort är ju alltid fel. Det är ju som att sätta straffskatt på alla män i världen för att de skulle kunna vara våldtäktsmän.

Har de begått ett brott med hjälp av en tjänst är det väl rätt men annars borde det vara brottsligt av dem att stänga av tjänsterna för dem.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Nu är det fan dags för USA att bara sprängas bort eller något.

Medlem

Borde vara 18års gräns på Live, PSN osv från start tycker jag, utöver ett sådant här drag från Sony, MS, EA, m.fl..


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Jag gillar inte sexbrottslingar och de borde typ kastreras eller nått.

MEN om min unge är så dum att han går med på att träffa en främling från internet då är det jag som förälder som misslyckats med att uppfostra honom.

Vet inte detaljerna men en sexbrottsling som avtjänat sitt straff ska INTE få sitt konto till något spärrat.

Medlem

Banna dem från skype och msn när ni ändå är i farten..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Finns ju parental control så man kan blocka requests i det mesta.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Loxus:

Är det bevisat att dom på nåt sätt brutit mot lagen genom tjänsterna är det inte mer än rätt. Har dom inte gjort det i själva tjänsterna däremot ser jag ingen anledning till det.

^This

Har dom gjort detta på ex Xbox live som i artikeln så tycker jag iaf att dom kan bannas där, men att personen ska bli bannad på battle.net etc är att ta det för långt!

Om ungar går in för att träffa en anonym person via internet vid 10års ålder så är det FAN föräldrarnas fel att dom inte lärt upp sin unge.

Slår nästan vad om att samma unge skulle bege sig in i en van om han blivit tillfrågad...

Jävla moralpanik.

Håller med.

12
Skriv svar