Shadowrun Returns-insamlingen är redan en jättesuccé

Robot
Shadowrun Returns-insamlingen är redan en jättesuccé

På strax över ett dygn samlade fansen ihop tillräckligt med slantar för att återuppliva klassiska Shadowrun – och pengarna fortsätter strömma in!


Medlem
Shadowrun Returns-insamlingen är redan en jättesuccé

Det har gått rätt bra för Wastelands också...900k var målet...den är över 2.1 miljoner nu


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

CFW
Medlem

Härligt me Kickstarter, känns som riktig konsumentmakt. I förlängning får man väl hoppas att de stora förläggarna tar lite intryck och breddar sina portföljer med lite mer "riktiga" spel (och mindre fps och konsoll skräp). Nu önskar vi ett Freelancer 2 kickstart oxå!!

Medlem
Skrivet av CFW:

Härligt me Kickstarter, känns som riktig konsumentmakt. I förlängning får man väl hoppas att de stora förläggarna tar lite intryck och breddar sina portföljer med lite mer "riktiga" spel (och mindre fps och konsoll skräp). Nu önskar vi ett Freelancer 2 kickstart oxå!!

Vänta bara tills EA m.fl. startar Kickstarter-projekt.

"Pledge $100 and get an exclusive pair of socks for The Sims 3"

=P

Medlem
Skrivet av Lurid:
Skrivet av CFW:

Härligt me Kickstarter, känns som riktig konsumentmakt. I förlängning får man väl hoppas att de stora förläggarna tar lite intryck och breddar sina portföljer med lite mer "riktiga" spel (och mindre fps och konsoll skräp). Nu önskar vi ett Freelancer 2 kickstart oxå!!

Vänta bara tills EA m.fl. startar Kickstarter-projekt.

"Pledge $100 and get an exclusive pair of socks for The Sims 3"

=P

teh horror!

Medlem
Skrivet av CFW:

Härligt me Kickstarter, känns som riktig konsumentmakt. I förlängning får man väl hoppas att de stora förläggarna tar lite intryck och breddar sina portföljer med lite mer "riktiga" spel (och mindre fps och konsoll skräp). Nu önskar vi ett Freelancer 2 kickstart oxå!!

skulle vara sjukt kul o se ett Freelancer 2 på kickstarter men det är väl Microsoft som äger det fortf?


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av CFW:

Härligt me Kickstarter, känns som riktig konsumentmakt. I förlängning får man väl hoppas att de stora förläggarna tar lite intryck och breddar sina portföljer med lite mer "riktiga" spel (och mindre fps och konsoll skräp). Nu önskar vi ett Freelancer 2 kickstart oxå!!

skulle vara sjukt kul o se ett Freelancer 2 på kickstarter men det är väl Microsoft som äger det fortf?

i och med uppköpet av digital anvil(och nedleggandet) så antar jag att dom äger det...

Medlem

Hmmm...mycket skriverier om dessa kickstarterprojekt den senaste tiden. Tror aldrig jag hört talas om det förrens bara någon vecka sedan.

Hur kan man veta att pengarna verkligen går till det som är tanken och inte försvinner ner i fickan hos nån som utnyttjar möjligheten?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Hmmm...mycket skriverier om dessa kickstarterprojekt den senaste tiden. Tror aldrig jag hört talas om det förrens bara någon vecka sedan.

Hur kan man veta att pengarna verkligen går till det som är tanken och inte försvinner ner i fickan hos nån som utnyttjar möjligheten?

Kickstarter är inget nytt, men det blev ett uppsving när Double Fine engagerade sig och fick en positiv respons, samt att media började intressera sig. Finns inget som garanterar att du får en färdig produkt, men å andra sidan har ju personerna då i så fall förlorat all sin trovärdighet, vilket betyder allt i denna branch. Knappast att de större namnen skulle göra något sånt..

Nackdelarna som jag ser det är att projekten ska vara klara på en mycket kort tid 8 mån - 1 år, vilket är jättelite tid för ett litet team som ofta utlovar att dom även gör spelet till flera plattformar.. Finns en risk att vi kommer se en del halvfärdiga spel tror jag..


signatur
Medlem
Skrivet av Soulless:

Hmmm...mycket skriverier om dessa kickstarterprojekt den senaste tiden. Tror aldrig jag hört talas om det förrens bara någon vecka sedan.

Hur kan man veta att pengarna verkligen går till det som är tanken och inte försvinner ner i fickan hos nån som utnyttjar möjligheten?

Som vurt skriver, skulle till exempel Schafer eller Fargo bara dra med de här pengarna kommer de ha förlorat all trovärdighet de någonsin fått under sina år som utvecklare och den är värd avsevärt mycket mer än de pengar som de fått via Kickstarter.

Här har du ett spel som blev möjligt tack vare Kickstarter, http://www.youtube.com/watch?v=vXi5tA4VVm0 (No Time to Explain)

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Soulless:

Hmmm...mycket skriverier om dessa kickstarterprojekt den senaste tiden. Tror aldrig jag hört talas om det förrens bara någon vecka sedan.

Hur kan man veta att pengarna verkligen går till det som är tanken och inte försvinner ner i fickan hos nån som utnyttjar möjligheten?

Som vurt skriver, skulle till exempel Schafer eller Fargo bara dra med de här pengarna kommer de ha förlorat all trovärdighet de någonsin fått under sina år som utvecklare och den är värd avsevärt mycket mer än de pengar som de fått via Kickstarter.

Här har du ett spel som blev möjligt tack vare Kickstarter, http://www.youtube.com/watch?v=vXi5tA4VVm0 (No Time to Explain)

Det kommer definitivt att hända. Folk kastar pengar i öppen mun på någon som hänger på trenden och sedan drar med en miljon. Spelar ingen roll om hans rykte är förstört för alltid.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Soulless:

Hmmm...mycket skriverier om dessa kickstarterprojekt den senaste tiden. Tror aldrig jag hört talas om det förrens bara någon vecka sedan.

Hur kan man veta att pengarna verkligen går till det som är tanken och inte försvinner ner i fickan hos nån som utnyttjar möjligheten?

Som vurt skriver, skulle till exempel Schafer eller Fargo bara dra med de här pengarna kommer de ha förlorat all trovärdighet de någonsin fått under sina år som utvecklare och den är värd avsevärt mycket mer än de pengar som de fått via Kickstarter.

Här har du ett spel som blev möjligt tack vare Kickstarter, http://www.youtube.com/watch?v=vXi5tA4VVm0 (No Time to Explain)

Det kommer definitivt att hända. Folk kastar pengar i öppen mun på någon som hänger på trenden och sedan drar med en miljon. Spelar ingen roll om hans rykte är förstört för alltid.

Det kommer det säkert men jag själv har inte donerat till någon jag inte har fullt förtroende för, personer som har varit med i branschen länge och där dessa pengar är småpengar i jämförelse med vad de brukar ha att utveckla spel med annars.

Medlem

Shadowrun till SNES är ju ett suveränt spel. Däremot så skulle jag önska att de som satsade över en viss summa på ett kickstarterprojekt också fick en del av vinsten, istället för bara någon t-shirt och bildbok eller vad det nu kan vara nu. Lägger man $10,000 på projektet så bör man även få ta den av avkastningen.

Sedan vet jag inte om något kickstarterspel någonsin blivit klart, så det är ju en viss risk också, att spelet går över budget och pengarna tar slut.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Shadowrun till SNES är ju ett suveränt spel. Däremot så skulle jag önska att de som satsade över en viss summa på ett kickstarterprojekt också fick en del av vinsten, istället för bara någon t-shirt och bildbok eller vad det nu kan vara nu. Lägger man $10,000 på projektet så bör man även få ta den av avkastningen.

Sedan vet jag inte om något kickstarterspel någonsin blivit klart, så det är ju en viss risk också, att spelet går över budget och pengarna tar slut.

Det är emot reglerna för Kickstarter, vi är inga investerare, vi donerar pengar och som tack får vi oftast belöningar.

Som jag skrev ovan så har spelet No time to explain använt sig av Kickstarter och det spelet går nu att köpa via http://se.gamersgate.com/DD-NTTE/no-time-to-explain

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paladia:

Shadowrun till SNES är ju ett suveränt spel. Däremot så skulle jag önska att de som satsade över en viss summa på ett kickstarterprojekt också fick en del av vinsten, istället för bara någon t-shirt och bildbok eller vad det nu kan vara nu. Lägger man $10,000 på projektet så bör man även få ta den av avkastningen.

Sedan vet jag inte om något kickstarterspel någonsin blivit klart, så det är ju en viss risk också, att spelet går över budget och pengarna tar slut.

Det är emot reglerna för Kickstarter, vi är inga investerare, vi donerar pengar och som tack får vi oftast belöningar.

Som jag skrev ovan så har spelet No time to explain använt sig av Kickstarter och det spelet går nu att köpa via http://se.gamersgate.com/DD-NTTE/no-time-to-explain

Jag bryr mig inte om det är emot reglerna eller inte, i sådant fall tycker jag de ska ändras på.

1
Skriv svar