Eve Online: Inferno

Robot
Eve Online: Inferno

I nästa Eve-expansion är ledordet "krig". Vi tar en titt på några av de hetaste förändringarna rymdpiloterna kan vänta sig i maj.

#eve-online, #ccp, #blizzard, #world-of-warcraft, #eve-online-inferno, #dust-514


Medlem
Eve Online: Inferno

Tja, inte alla expansioner där de tryckt in mkt content, men om man tittar på T ex Trinity så la de ner betydligt mer tid än Blizzard som färgar en rustning från en färg till en annan och kallar den ny. Eller Incarna som gav oss möjlighet att vandra runt lite smått i eve-universumet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag tillhör dem som tröttnade för ett år sedan när CCP var som mesr distanserade från sina spelare. Har nu så sakteliga börjat återvända för det som CCP gör nu är riktigt bra. De fokuserar på spelet istället för plånboken, den kommer växa endå,och det är fantastuskt. Om bara fler spelföretag kunde erkönna att kunden har rätt och prioritera utifrån det.

Medlem

Har aldrig spelat jättemycket, men EvE är det enda jag lirar för tillfället. Bra att man kan ha roligt med en väldigt begränsad tidsinsats. Det handlar bara om att hitta rätt corp, och nuförtiden är många corps glada att ta in även relativt nya spelare.

Har buddy invites och en Wormhole-corp som kanske tar in fler spelare, om ngn är intresserad.

Medlem

Var för mycket i Eve som inte fungerade som det skulle vilket gjorde att jag tappade lusten. Och jag tror knappast att CCP fixat några problem.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Tycker att CCP ändå är rätt sega med att införa vissa saker som man tycker skulle ha funnits med för länge sedan. Till exempel träffade alla skott alltid skeppen oavsett om de registrerades som hits eller misses fram tills den senaste patchen. Det är ganska så oacceptabelt för ett spel som funnits ute i... 8 år nu? Och hur länge ska det dröja innan de förbättrar explosionerna? De är så groteskt fula i nuläget, och både pvp och ratting hade kunnat vara så mycket mer tillfredsställande med några snygga explosioner. De borde tjäna rätt bra på spelet, men de verkar inte bry sig om att uppdatera det så mycket som de skulle kunna, eller så uppdaterar de fel saker.

Medlem

Längtar verkligen till Inferno, alltid härligt med ny content!

Ger ut 21 dagars trial till EVE online för dom som vill göra sig redo för Inferno, skicka eran mail i PM

Medlem
Skrivet av Wartex:

Tycker att CCP ändå är rätt sega med att införa vissa saker som man tycker skulle ha funnits med för länge sedan. Till exempel träffade alla skott alltid skeppen oavsett om de registrerades som hits eller misses fram tills den senaste patchen. Det är ganska så oacceptabelt för ett spel som funnits ute i... 8 år nu? Och hur länge ska det dröja innan de förbättrar explosionerna? De är så groteskt fula i nuläget, och både pvp och ratting hade kunnat vara så mycket mer tillfredsställande med några snygga explosioner. De borde tjäna rätt bra på spelet, men de verkar inte bry sig om att uppdatera det så mycket som de skulle kunna, eller så uppdaterar de fel saker.

Själva grejen är ju att spelarna (vi) har sagt ifrån och lagt upp på papper de saker VI vill ha fixat och tillagt till spelet. Om en explosion ser mer verklig ut eller inte är bara en bonus. Vad som gäller är att spelet fungerar och att gameplayet blir förfinat. Kosmetiska saker som du nämner har mindre betydelse i det här spelet. Jag säger inte att de inte är av betydelse, bara mindre.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

"Ju fler du har, desto större chans att det lyckas. Strider mellan stora flottor blev plötsligt lite mer spännande..."

Kanske ändra den texten?

Du har större chans att bryta target-locks Ju fler spelare som har dig låst (targeted)

Alltså inte ju fler mods du har på ditt skepp (låter det iaf som när jag läser det segmentet)

Förövrigt, BRING ON INFERNO NOW!
Har investerat några Billjoner i diverse saker nu som förhoppningsvis ger en fin profit margin (några grejjer ligger redan i dagsläget på 60% profit) , De ska ju somsagt "nerfa" Drone Regions, Rouge drones = NPC's som inte har någon penga-bounty , utan istället så har det droppat loot som kan göras om till mineraler, och mineraler andvänds för att bygga i princip allt, men nu så verkar det som att Rouge Drones inte kommer droppa någon sån loot längre, då Drone Regions har stått för 40% utav mineralerna på HELA marknaden i EvE. *ka-ching* Detta innebär dock att allt har gått upp i pris/stiger fortfarande, och kommer ta ett tag innan det stabiliserar sig efter Expansionen, (kommer nog inte gå tillbaka till samma pris, utan drygt 10-20% mer än vad de har kostat de senaste åren)

Medlem
Skrivet av Wartex:

Tycker att CCP ändå är rätt sega med att införa vissa saker som man tycker skulle ha funnits med för länge sedan. Till exempel träffade alla skott alltid skeppen oavsett om de registrerades som hits eller misses fram tills den senaste patchen. Det är ganska så oacceptabelt för ett spel som funnits ute i... 8 år nu? Och hur länge ska det dröja innan de förbättrar explosionerna? De är så groteskt fula i nuläget, och både pvp och ratting hade kunnat vara så mycket mer tillfredsställande med några snygga explosioner. De borde tjäna rätt bra på spelet, men de verkar inte bry sig om att uppdatera det så mycket som de skulle kunna, eller så uppdaterar de fel saker.

Snyggare explosioner är på väg, de visade de på fanfest i år. Ser ruskigt jävla bra ut när skepp sprängs, de bryts av på mitten, får hål rakt igenom etc. De ska även uppdatera skademodeller så när man har sköld ser man skölden absorbera skotten, sen i armor så ser man skador i srkovet etc. Såg det när jag var på fanfest i år och det ruskigt jävla snyggt ut. Har en känsla av att det släpps senare i år så du lär inte behöva vänta för länge innan du får se det.

Medlem

Jag vill verkligen gilla EVE, ser hur grymt ut som helst och verkar hur kul som helst när man hanterar det. Men jag har försökt och försökt, men jag kan inte gilla det så mycket som jag vill :/

Medlem

Önskar jag hade tid att meningsfullt spela EVE.. Men det finns nog kvar när barnen växt upp och man får mer fritid
Fast jag är bra sugen på att starta upp kontot igen och bara mysa runt lite, har inte spelat på 4-5 år..

Medlem

Nästan trasigt spel, jag har försökt flera ggr att gilla det men det tar 3 år att bli lvl30 så att säga och ha råd med saker.


signatur

Lägg ner internet.

Inaktiv
Skrivet av fettmasäck:

Nästan trasigt spel, jag har försökt flera ggr att gilla det men det tar 3 år att bli lvl30 så att säga och ha råd med saker.

Man har ingen level.

Medlem

Folk är kortsynta om de inte ser vad det nya avatarsystemet kan frambringa. Nån gång i framtiden kanske man kan vandra runt i Jita-stationen tillsammans med andra spelare och utnyttja alla möjliga aktiviteter som staden kan erbjuda.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Slutade spela EVE då jag kom på att det räckte med ett vanligt jobb (8-16) och inte ville jobba över på kvällarna / helgerna... För EVE känns precis så, som ett extra jobb och för er som påstår att det är resan som är belöningen kan äta jord..

Allvarligt talat, jag vill hinna njuta medans jag spelar också inte bara upptäcka begränsningar och VÄÄÄÄNTA på att skills skall bli färdiga... *BAAARF*


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Död åt high sec wars? Får hoppas. Skönt att man bor i 0.0 hur som..

Medlem

Det som är synd med EVE är att det är som ett jobb. Under de 5 åren som jag spelade hade jag sjukt kul, men det tar fruktansvärt mycket tid.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag vet många som inte vill spela Eve då de inte kan "maxa" på ett par månader. Dom har inte förstått att i Eve är det resan som är viktig, inte slutmålet. Mer än 30 år tar det att "maxa" alla skills i Eve har jag hört.

Medlem
Skrivet av fettmasäck:

Nästan trasigt spel, jag har försökt flera ggr att gilla det men det tar 3 år att bli lvl30 så att säga och ha råd med saker.

Min polare har spelat i en månad nu och har redan en BattleCruiser och köper ofta saker för 20-40 miljoner utan problem.

Jag har spelat 3 dagar längre och har 15 miljoner på kontot och inte alls samma cash att röra mig med. Det beror helt på den som spelar...

Är det nån som vill ha en 21-dagars trial så hör av er.

1
Skriv svar