John Romero fokuserar på pc med sitt nya FPS

Robot
John Romero fokuserar på pc med sitt nya FPS

"Ja, jag kommer definitivt göra en ny shooter och det kommer till pc först. Jag är en mus- och tangentbordsspelare", säger legendariska FPS-utvecklaren John Romero.

#id-software, #quake, #doom, #wolfenstein, #gears-of-war


Medlem
John Romero fokuserar på pc med sitt nya FPS

han trycker iaf på rätt knappar


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Inaktiv

Nej, det tror jag inte han kan. Det han möjligen kan göra är en UT-liknande titel som tilltalar gamla rävar som likt han själv irriterar sig på konsolernas påverkan på spelutvecklingen.

Medlem

Låter jävligt intressant, nu får man bara hoppas att han inte skiter på sig halvvägs igenom produktionen.

Medlem

"karaktären växer och blir bättre med tiden. Jag tror att de flesta spelare förväntar sig sånt nuförtiden i vilket fall"
Så klart!... (inget köp)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Here we go again...

Medlem

Det kan väl vara intressant att se vad han hittar på. Men det där "kommer till PC först" tror jag när jag ser det, vi får se vad som händer efter att de som håller i pengarna har fått bestämma lite.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

LIkadant som när Rage skulle släppas vilket var helt uruselt!

Medlem

Helt rätt, konsoler är på väg att dö ut, men han måste ju klippa sig


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Helt rätt, konsoler är på väg att dö ut, men han måste ju klippa sig

Sony hävdade ju att en PS3 har en livstid på 10 år, Romeros egen kalufs är väl inne på sitt tredje decennium nu. Gammal är äldst.

Medlem

Antar att hoppet om ett nytt spel där det handlar om att kontrollera banan och ta items lever vidare än, dock så hänger det väldigt löst.

Medlem

Inget fel i det han säger. Låter lovande och jag tror killen fortfarande kan. Diakatana var inte bra, men det led också av mycket utvecklingsproblem och att ro hem ett projekt är inte alltid självklart. Jag ger honom absolut en chans till.

Medlem
Medlem
Skrivet av Pettor:

Inget fel i det han säger. Låter lovande och jag tror killen fortfarande kan. Diakatana var inte bra, men det led också av mycket utvecklingsproblem och att ro hem ett projekt är inte alltid självklart. Jag ger honom absolut en chans till.

Håller med. Romero är en snubbe som varit med i branchen bra länge och instämmer med hans tycke om dagens FPS.
Allt är så förbannat trögt nuförtiden så det blir aldrig den där snabba action man vill ha från ett FPS numer.
Vill man ha det idag finns det typ endast Serious Sam. Håller tummarna för att detta blir bra!

Medlem

"Tror du att John Romero kan skapa det ultimata FPS-liret till pc?"

Typ som Daikatana?

Medlem

Snacka om avdankad ärkeloser.

Suck it up, Romeo.

Medlem

sköna bitchtitts

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Snacka om avdankad ärkeloser.

Suck it up, Romeo.

Avdankad kanske...men ärkeloser? Tjänat mer pengar än de flesta av oss här (om inte alla) och är legendarisk inom spelindustrin med tanke på de spel han tidigare producerat...jag vet inte om det direkt är kriteriet man behöver uppfylla för att kallas loser..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gärna ett spel där man måste använda/plocka items för att få HP som det var förr i tiden.

Medlem

DAIKATAN 2! FUCK YEAH!

Inaktiv
Citat:

Enligt honom är det konsolernas framfart som gjort FPS-spelen långsammare, eftersom det inte går att uppnå samma snabbhet med en handkontroll som med mus och tangentbord.

– Jag inser att mycket av rörelserna i nya shooters är ett direkt resultat av konsol-handkontrollen, eftersom du inte kan spela bra och snabbt med dem så de behövde komma på en design så att spelaren kan göra något annat om de inte kan röra sig snabbt och precist. Då måste de göra något annorlunda. Men jag är en mus- och tangentbordsspelare, säger John Romero.

Word. Det här har jag sagt i hundra år nu. Konsolindustrin har placerat oss alla i en tvångströja. Den bristande komplexiteten i input återspeglas i begränsningar i spelen, men också i vilka som spelar konsolspel.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Mitt intryck av denna herre är att han är något enormt självgod.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kouhei:

Snacka om avdankad ärkeloser.

Suck it up, Romeo.

Avdankad kanske...men ärkeloser? Tjänat mer pengar än de flesta av oss här (om inte alla) och är legendarisk inom spelindustrin med tanke på de spel han tidigare producerat...jag vet inte om det direkt är kriteriet man behöver uppfylla för att kallas loser..

Man är inte en vinnare bara för att man tjänar pengar, och Romeros rykte kommer för alltid att göra honom till en ärkeloser som snackade mycket skit.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kouhei:

Snacka om avdankad ärkeloser.

Suck it up, Romeo.

Avdankad kanske...men ärkeloser? Tjänat mer pengar än de flesta av oss här (om inte alla) och är legendarisk inom spelindustrin med tanke på de spel han tidigare producerat...jag vet inte om det direkt är kriteriet man behöver uppfylla för att kallas loser..

Man är inte en vinnare bara för att man tjänar pengar, och Romeros rykte kommer för alltid att göra honom till en ärkeloser som snackade mycket skit.

Inte för att du tjänar pengar - men spelen han gjorde har varit milstolpar inom gaming.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av drawlz:

Gärna ett spel där man måste använda/plocka items för att få HP som det var förr i tiden.

Det här är viktigt, den regenerande HPn som finns i dagens FPS gör det alldeles för enkelt.

Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kouhei:

Snacka om avdankad ärkeloser.

Suck it up, Romeo.

Avdankad kanske...men ärkeloser? Tjänat mer pengar än de flesta av oss här (om inte alla) och är legendarisk inom spelindustrin med tanke på de spel han tidigare producerat...jag vet inte om det direkt är kriteriet man behöver uppfylla för att kallas loser..

Man är inte en vinnare bara för att man tjänar pengar, och Romeros rykte kommer för alltid att göra honom till en ärkeloser som snackade mycket skit.

Det är din åsikt. Jag kan garantera dig att vi är många, många som också minns allt revolutionerande herr Romero bidragit med till FPS-världen, och som inte bara tänker "Daikatana, lol" så fort hans namn kommer på tal. Det är lite trist att det ofta finns är så låg respekt gentemot de legendarer som finns i branschen bland läsarna här på FZ.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kouhei:

Snacka om avdankad ärkeloser.

Suck it up, Romeo.

Avdankad kanske...men ärkeloser? Tjänat mer pengar än de flesta av oss här (om inte alla) och är legendarisk inom spelindustrin med tanke på de spel han tidigare producerat...jag vet inte om det direkt är kriteriet man behöver uppfylla för att kallas loser..

Man är inte en vinnare bara för att man tjänar pengar, och Romeros rykte kommer för alltid att göra honom till en ärkeloser som snackade mycket skit.

Det är din åsikt. Jag kan garantera dig att vi är många, många som också minns allt revolutionerande herr Romero bidragit med till FPS-världen, och som inte bara tänker "Daikatana, lol" så fort hans namn kommer på tal. Det är lite trist att det ofta finns är så låg respekt gentemot de legendarer som finns i branschen bland läsarna här på FZ.

Väl sagt Sebastian. Daikatana må vara en flopp men de andra spelen väger upp det rejält.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tycker det låter mycket lovande. Blandning av nytt och gammalt FPS, svår genre detdär.
Jag såg fram emot Brink som fan när det kom, men satan vad det floppade, tyvärr. Kunde blivit skitbra, men kändes som devsen struntade i communityt = alla slutade spela. Aja, bara att vänta på nya nyheter.
Nexuiz är nästa FPS som skall provas!

Skrivet av Sebastian Lind:

Det är din åsikt. Jag kan garantera dig att vi är många, många som också minns allt revolutionerande herr Romero bidragit med till FPS-världen, och som inte bara tänker "Daikatana, lol" så fort hans namn kommer på tal. Det är lite trist att det ofta finns är så låg respekt gentemot de legendarer som finns i branschen bland läsarna här på FZ.

Romero var dessutom en väsentlig aktör bakom spelet som lade grunden för FZ. Är inte det rätt?

Skrivet av Grön:
Skrivet av Sebastian Lind:

Det är din åsikt. Jag kan garantera dig att vi är många, många som också minns allt revolutionerande herr Romero bidragit med till FPS-världen, och som inte bara tänker "Daikatana, lol" så fort hans namn kommer på tal. Det är lite trist att det ofta finns är så låg respekt gentemot de legendarer som finns i branschen bland läsarna här på FZ.

Romero var dessutom en väsentlig aktör bakom spelet som lade grunden för FZ. Är inte det rätt?

Haha, helt sant! Ingen Romero, inget FZ! (antagligen)

123
Skriv svar