Den gudalika Civilization V-expansionen får släppdatum

Robot
Den gudalika Civilization V-expansionen får släppdatum

Ute i sommar – innehåller nya civilisationer, enheter, byggnader och en välkommen återkomst av religionsaspekten. Snart innehåller spelet lika mycket som fyran!

#sid-meiers-civilization-v-gods-kings, #2k-games


Medlem
Den gudalika Civilization V-expansionen får släppdatum

Ja snart måste man verklgen installera detta. Det ligger i Steam listan och väntar sen senaste rean.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Vad är chansen att dom faktiskt lagat multiplayer delen så det går spela efter ca 1400-talet?

Medlem
Medlem

Det här ska bli mumma! Jag hoppas att Sverige med Carl XII som ledare kommer att läggas till. Det skulle vara härligt med Karoliner som specialenhet.

Medlem

Lustigt, gick faktiskt och funderade idag på om denna expansion fått något releasedatum än. Detta ser vi fram emot!

Inaktiv

Jag Floffe, har hängt med sedan Civ 1 och Alpha Centauri. Men V var en besvikelse, det är gjort för barn. Jag hoppas att en expansion kan ändra på det, men jag är skeptisk.

/Floffe out.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Yay!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

heh köpte civ 4 med alla expansioner via steam igår.J ag hade slarvat bort mitt tidigare ex visade det sig arrgh.

Nu är man galet fast i detta spel igen .... det är nog det spel jag rankar högst av alla hitills.
Jag kommer tillabaka till det hela tiden gång på gång och tröttnar lixom aldrig på det .
Tyvärr så gillade jag inte civ 5 riktigt lika mycket så vi får se om jag köper denna expansion.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Klart man köper detta.
Men kan de för helvete ta tillbaka mitt WW2 scenario från Civ2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Detta kallar man en expansion.

Medlem
Skrivet av jp79:

Vad är chansen att dom faktiskt lagat multiplayer delen så det går spela efter ca 1400-talet?

Ja gissar på efter 4e expansionen när spelet går ut ur beta fasen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Floffe:

Jag Floffe, har hängt med sedan Civ 1 och Alpha Centauri. Men V var en besvikelse, det är gjort för barn. Jag hoppas att en expansion kan ändra på det, men jag är skeptisk.

/Floffe out.

Jag har samma bakgrund som dig och när jag började med femman kände jag precis likadant. Men ju mer jag spelar desto bättre är det. Gillar skarpt att världen är uppdelat i hexagonaler samt att du bara kan ha en enhet på varje fält. Det tillför en ny aspekt i strategitänket.

Medlem

Kelter fan va trevligt!


signatur

Meep!

Medlem

Religion.. Det kommer krigas som aldrig förr!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Floffe:

Jag Floffe, har hängt med sedan Civ 1 och Alpha Centauri. Men V var en besvikelse, det är gjort för barn. Jag hoppas att en expansion kan ändra på det, men jag är skeptisk.

/Floffe out.

Jag har samma bakgrund som dig och när jag började med femman kände jag precis likadant. Men ju mer jag spelar desto bättre är det. Gillar skarpt att världen är uppdelat i hexagonaler samt att du bara kan ha en enhet på varje fält. Det tillför en ny aspekt i strategitänket.

Samma här! Jag tycker visserligen att Civ 4, liksom sina föregångare, är fantastiska spel MEN 5:an är fan minst lika bra i min bok och garanterat bättre vad gäller combat-systemet. Jag har inte spelan 4:an nu på ett tag men jag tror fan jag skulle ha svårt för att gå tillbaka till Stack of Doom.

Medlem

Civilization serien är helt ok imo, aningen överskattade, saknar riktigt stridssystem

Medlem

Riktigt roligt spel men extremt tidskrävande. Har nog aldrig spelat ett annat spel där man tycker sig ha suttit i någon timme fast man i själva verket suttit hela dagen Alltid ska man "bara göra 1 drag till".
Men roligt är det.
Blir nog att köpa expansionen när den rear dock, gissar på att jag har fullt up med att dräpa demoner och monster från helvetet just då

Medlem
Skrivet av Floffe:

Jag Floffe, har hängt med sedan Civ 1 och Alpha Centauri. Men V var en besvikelse, det är gjort för barn. Jag hoppas att en expansion kan ändra på det, men jag är skeptisk.

Jag förstår din kritik, men samtidigt har Civ-spelen ALLTID haft fokus på att det ska vara extremt lätt att börja spela utan krav på att man måste förstå all mekanik, men samtidigt ha valet med att sätta sig in i det på djupet och ge spelaren valfrihet till micromanagement.
Jag tycker Firaxis gör helt rätt i att bygga alla Civ-spel på detta sätt, går de ifrån detta så är det inte Civilization längre.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

AIn är ju rätt viktigt att det fixas... Man blir lite less på att de skickar sina ranged units i första led efter ett tag.
Nåt jag längtar efter är annars att diplomatisystemet ses över...
Ser fram emot den här expansionen riktigt mycket. Säkert köpt. Lär bli ett par dygns spelande där en period.

Inaktiv

Har hört en del kritik men som en spelare av båda liren fattar jag inte gnället.

CIV V är alltså fördumma och förenklat? På vilket sätt? Det jag inte gillar är diplomatin och att det finns för två alternativ, men överlag känns det ändå som ett CIV och dom måste ju ändra spelet vore ju skittrist att få samma spel hela tiden med endast uppdaterad grafik. Men bra nu får vi en expansion som ger oss mer, och jag kan inte klaga på CIV V då jag lirat en 120+timmar, precis som med CIV IV.

CIV IV, kändes för mig alldeles för enkelt, speciellt då jag märkte att så länge jag kör på vad datorn rekommenderar så var det hur lätt som helst och förstörde spelglädjen ganska så rejält då jag fick känslan av att alla andra val var fel.

Kan någon erfaren lirare upplysa mig om skillnaderna? Eller har jag helt enkelt glömt bort gamla Civ? Minns jag fel?

edit: håller för övrigt med om att AIn är för dum/orättvis ibland.

Medlem

ååh längta!

Medlem

För er som spelar Civ V, så kan jag starkt rekommendera att prova moddar;

Unofficial patch http://civmodding.wordpress.com/
Civwillard http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=405111
Info Addict http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=391069


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

1
Skriv svar