Ska köpa ett fighting spel, vilket är bäst?

Medlem
Ska köpa ett fighting spel, vilket är bäst?

Funderade på att köpa nåt sorts fighting spel, har inte haft något själv tidigare så har inga erfarenheter av olika sorters spel eller namn osv.
Hade tänkt mig nåt mer köttigt typ åt Tekken eller Mortal Kombat hållet hellre än något vanligt boxningspel men har ingen aning om vilka som finns eller vilka som är bra så skulle vara tacksam för hjälp!

Medlem

beror ju lite på vilken typ av fightingspel du letar efter, den absolut viktigaste frågan här är ju 2d eller 3d?

Så utan att veta mer exakt vad du letar efter så rekommenderar jag i alla fall Ultimate Marvel vs. Capcom 3 som det bästa spelet på marknaden just nu.

Inaktiv

Super Street Fighter 4 Arcade Edition. Enligt mig det bästa som finns därute.

Medlem

tack för tipsen men det här typ mortal combat verkar ganska intressant, såg en Mortal Combat film för längesen som var lite...speciell, men är spelet nåt att ha? för det verkar ganska kul

Medlem

Det "nya" Mortal Kombat är bra imo. Lång singleplayer med story, där man får prova på alla karaktärer, som bara höjer betyget imo.

Medlem

Jag är själv svag för Tekken 6, alltid lika rolig när man förkrökar då både tjejer och killar lätt kan komma in i spelet utan krussiduller

Medlem

Från vad jag har hört ska det nya mortal kombat vara snuskigt bra

Inaktiv
Skrivet av SiMaCool:

tack för tipsen men det här typ mortal combat verkar ganska intressant, såg en Mortal Combat film för längesen som var lite...speciell, men är spelet nåt att ha? för det verkar ganska kul

Helt okej spel men inte på långa vägar lika djupt som t.ex street fighter. MK handlar mestadels om "footsies" och momentum.

Medlem

Okej, tack så mycket !

Skribent

Har ej spelat spelet själv men FZ gav det i alla fall 5/5 nyligen. Det är ju dessutom både Street fighter OCH Tekken.

http://www.fz.se/artiklar/recension/20120309/street-fighter-x...

Medlem

Jag säger Super Street fighter 4. Traditionen. Snyggt som fan samt ett spelsystem som är lätt att lära sig men tufft att bemästra.

Medlem

Soul Calibur 5 och Tekken 6. Håller inte med om Mortal Kombat, det känns lite stelt.

Medlem

Det beror på hur seriöst du tar ditt fighting-spelande.
Vill du ha "buttons mash" där det inte spelar någon roll om du spelat spelet hundra gånger eller första gången så ta Tekken. Vill man däremot ha ett spel som belönar spelare som orkar lära sig några kombinationer så välj Street Fighter.

Street Fighter är i min bok den bästa fighting-serien någonsin (håller Super Street Fighter 2 Turbo som min absoluta favorit).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av ToxicJimmy:

Håller inte med om Mortal Kombat, det känns lite stelt.

what the f#¤% !? antar att du inte har spelat det ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

en tillfråga här . finns det något fightingspel till pc som spelas fortfarande (streetfighter IV ? )
och finns det liknande arcade sticks till pc ( http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/110562-madcatz_street_... ) eller vilken arcade stick som helst egentligen. Edit: http://www.youtube.com/watch?v=xIziXcIVmN4 om du vill bli sugen på street fighter


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Bäst är kanske ifall du har möjligheten att testa på ett par olika spel innan du tar ett beslut, för det är väldigt olika känsla i de olika serierna. Personligen har jag alltid föredragit Street Fighter-serien eller Capcom vs SNK 2 när det vankats stryk, även om vissa tidiga årgångar King of Fighters avverkats också. Det ultimata fighting-spelet i min bok är någon av super ultra deluxe-versionerna av Street Fighter II, men vill du ha ett mer modernt alternativ torde Street Fighter IV passa som en käftsmäll i pyjamasbrallan.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av ToxicJimmy:

Håller inte med om Mortal Kombat, det känns lite stelt.

what the f#¤% !? antar att du inte har spelat det ?

Jo det har jag, men jämfört andra fighting spel som jag har spelat så tyckte jag att Mortal Kombat var lite klumpigt och stelt, men det är väl helt upp till vad man har för smak, antar jag.

Medlem
Skrivet av ToxicJimmy:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av ToxicJimmy:

Håller inte med om Mortal Kombat, det känns lite stelt.

what the f#¤% !? antar att du inte har spelat det ?

Jo det har jag, men jämfört andra fighting spel som jag har spelat så tyckte jag att Mortal Kombat var lite klumpigt och stelt, men det är väl helt upp till vad man har för smak, antar jag.

men..., men det är ju teleports och skit


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av ToxicJimmy:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av ToxicJimmy:

Håller inte med om Mortal Kombat, det känns lite stelt.

what the f#¤% !? antar att du inte har spelat det ?

Jo det har jag, men jämfört andra fighting spel som jag har spelat så tyckte jag att Mortal Kombat var lite klumpigt och stelt, men det är väl helt upp till vad man har för smak, antar jag.

men..., men det är ju teleports och skit

Ja det var ioförsäg ganska roligt men, det är själva attackerna och combos som känns att de inte flyter på så som jag skulle vilja att dem gör.

Inaktiv

Jag tänker komma lite sent och nämna BlazBlue och Guilty Gear för att fylla ut spektrumet. De är väl dock lite svårare att ta sig in i...

Andra alternativ skulle väl vara Arcana Heart, samt Persona 4 Arena om det kommer ut i EU.

Medlem

Vågar man sticka ut och rekommendera Dragon Ball Z: Burst Limit?

Annars äger jag Tekken 5 DR och Ultimate Marvel vs Capcom 3 också. Tekken har jag spelat mest för jag haft det längst.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar