Utvilad efter långledigheten? Glöm det...

Flakmonkey
Utvilad efter långledigheten? Glöm det...

Jag försökte skriva det här inlägget redan igår kväll men kom inte längre än någon mening innan jag somnade med laptopen på magen. Lite lustigt och extremt passande då inlägget handlar om det faktum att helgen inte är en tid för återhämtande utan det är arbetsveckorna som får agera det.

För det är ju så att helgerna ofta ska fyllas med en massa aktiviteter. Det är fester, middagar, shopping, bio, trädgårdsarbete eller som i mitt fall renovering och byggandet av en sommarstuga. Det behöver inte vara några uppoffringar utan det är i de flesta fallen något du ser fram emot att göra, men kanske är det lite av problemet?

Är du som jag så vill du ju nämligen utnyttja helgen så mycket det bara går. Arbetsveckan går ju åt till att göra det som du måste göra (även om det också kan vara kul grejjer förstås) så då vill man göra det man helt enkelt känner för att göra. För mig innebär det ofta att jag lägger mig senare samtidigt som jag går upp mer eller mindre normal tid på mornarna. Visst kan jag sova längre ibland, men den här påskhelgen har jag gått upp 06:30 alla dagar förutom idag då jag tog sovmorgon till 08:00. Samtidigt har jag inte somnat före 00:00 någon kväll.

Har blivit så eftersom jag renoverat och inte velat lägga mig eftersom det varit kul saker på TV och jag inte kännt att jag varit tvungen att somna då det trots allt inte varit jobb att gå till på morgonen. Sovmorgonen idag kommer följas av en dag då jag ska till flickvännens släktingar och imorgon är det tänkt att jag ska till stugan med min far för att på eftermiddagen få sällskap av familjen eftersom vi ska inviga den på riktigt med en härlig påskmiddag. Trevliga och kul saker förstås, men knappast något som gör att jag känner mig utvilad.

Ska bli skönt att komma till jobbet på tisdag och få ta igen sig

#blogg

Inaktiv
Utvilad efter långledigheten? Glöm det...

Problemet är väl att man är igång och rullar även fast man har vila och semester. Samma sak med loven åt ungdomarna..när dom ska vara utvilade och pigga så är dom istället helt slut.

1
Skriv svar