Fansen vann – Bioware erbjuder nytt Mass Effect 3-slut!

Medlem

Det är nästan skrämmande hur många det är som yttrar sig trots att de inte har någon koll på vad det var som startade hela cirkusen. Verkar som om folk bara läst FZs nyheter och tror sig vara insatta. Ta 5 minuter och läs på. Sen kan folk komma tillbaka igen och förhoppningsvis kan vi få bättre dialog än "jag gillade inte slutet på titanic", hollywoodslut eller sportresultat och annat trams som är så långt ifrån vad detta handlar om som man kan komma.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Det är nästan skrämmande hur många det är som yttrar sig trots att de inte har någon koll på vad det var som startade hela cirkusen. Verkar som om folk bara läst FZs nyheter och tror sig vara insatta. Ta 5 minuter och läs på. Sen kan folk komma tillbaka igen och förhoppningsvis kan vi få bättre dialog än "jag gillade inte slutet på titanic", hollywoodslut eller sportresultat och annat trams som är så långt ifrån vad detta handlar om som man kan komma.

Väl rutet.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

OhoooooO! POWER TO THE PEOPLE.

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Icerock:

"teamets artistiska vision".....min kuk skulle göra ett bättre slut än erat så kallad team....giriga fittidioter...

Nu får du väl växa upp och lägga ner med 14-åringssnacket, eller? Omoget, otacksamt och idiotiskt. Spela inte spelet om det är så jävla illa.

Och till alla er som säger att det är skitkasst, då har ni heller ingen rätt att klaga på det tidigare slutet. Om ni bara klagar för att ni är missnöjda, men inte vill ha en förbättring, så whinar ni bara i onödan, vilket bara är allmänt irriterande.

Alla som klagar fick som de ville, så nu får ni väl vara nöjda med den vinst ni fått.

Du grabben jag växer fan upp när jag vill och inte här du säger det! plus det står ingenstans i min kommentar om att jag tycker spelet är dåligt.....spelet är fan bra, visst det kan inte jämföras med de tidigare spel, men det är inte dåligt. Förutom slutet som suger och 85% av fansen kan inte ha fel det är bara fakta.

Plus det återstår att se om folk fick det de ville. Slutet borde funnits från början och i min mening vilket slut de än gör nu så är det försent för att få det bra, skadan är för stor.

Om man är en av dem som ogillar slutet så vill jag faktiskt påstå att man har uppnått mognad.
Bara barn som inte vet hur man skriver kan tänkas försvara ett så dåligt skrivet slut som ME3 har.

Jag är också trött på att de gömmer sig bakom "sin artistiska vision". Visst, de får lov göra det, men det ändrar inte faktumet att det är fortfarande dåligt

Hur jag vill berätta för folk om slutet
Kompis: Var slutet till ME3 bra?
DarkZide8: Nej, det var ett dåligt slut.

Hur BioWare vill att jag ska berätta det
Kompis: Var slutet till ME3 bra?
DarkZide8: Nej, det var ett dåligt konstnärligt uttryck.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:

Jag spottar på det här beslutet.. efter det här kommer fans kunna klaga när som. Helt fel väg att gå.

Hur kan det vara något dåligt? Konsumenter borde klaga när de inte är nöjda med en vara/tjänst.

Cynical Brit förklarar det bättre än mig.

Kallas bortskämda spelare.

Tråkigt att du har bildat dig den uppfattningen.

Medlem

det hade varit roligare om dom hade gjort det som en dlc som man fick betala för

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

det hade varit roligare om dom hade gjort det som en dlc som man fick betala för

Intressant tanke. Vill du utveckla den?

Inaktiv
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:

Jag spottar på det här beslutet.. efter det här kommer fans kunna klaga när som. Helt fel väg att gå.

Hur kan det vara något dåligt? Konsumenter borde klaga när de inte är nöjda med en vara/tjänst.

Cynical Brit förklarar det bättre än mig.

Kallas bortskämda spelare.

Tråkigt att du har bildat dig den uppfattningen.

Är det inte bortskämda spelare när folk tjurar sönder och utvecklarna väljer att förändra slutet? Man skäms.

Medlem

Vilka clowner BioWare har blivit.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:

Jag spottar på det här beslutet.. efter det här kommer fans kunna klaga när som. Helt fel väg att gå.

Hur kan det vara något dåligt? Konsumenter borde klaga när de inte är nöjda med en vara/tjänst.

Cynical Brit förklarar det bättre än mig.

Kallas bortskämda spelare.

Tråkigt att du har bildat dig den uppfattningen.

Är det inte bortskämda spelare när folk tjurar sönder och utvecklarna väljer att förändra slutet? Man skäms.

Det tycker jag absolut inte. Kritiken mot Bioware har varit konstruktiv och relevant i allra högsta grad. Att slutet nu ska förklaras är verkligen inte ett resultat av att någon har "tjurat sönder".

Något säger mig att du inte är speciellt påläst i ämnet, stämmer det?

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av elmackonr1:

det hade varit roligare om dom hade gjort det som en dlc som man fick betala för

Intressant tanke. Vill du utveckla den?

Det är ju bra att få betalt för sina grejer kanske?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:

Jag spottar på det här beslutet.. efter det här kommer fans kunna klaga när som. Helt fel väg att gå.

Hur kan det vara något dåligt? Konsumenter borde klaga när de inte är nöjda med en vara/tjänst.

Cynical Brit förklarar det bättre än mig.

Kallas bortskämda spelare.

Tråkigt att du har bildat dig den uppfattningen.

Är det inte bortskämda spelare när folk tjurar sönder och utvecklarna väljer att förändra slutet? Man skäms.

Snälla du, läs mer än rubriken. Slutet förändras inte ett iota. Slutet kommer att utökas/förtydligas så att folk inte behöver sitta med "spekulationer". Fansen vann inte, det är bara Sebastian i sitt esse. Alltså en helt missvisande rubrik som inte har något med innehållet i texten att göra.

Det vi ser komma är INTE vad fansen bett om. Det är INTE ens ett nytt slut med en ny utgång.

Slutet förblir det samma som det varit sen release. Den enda funktion detta tillägget för med sig är mer detaljer (enligt BioWares egen utsago).

Medlem

Det är inget nytt slut som erbjuds.. bara en utökad "förklaring" som försvarar deras artistiska hjärnsläpp


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av FZ:

Fansen vann - Mass Effect 3 får ett nytt slut

Fan vad besviken jag blir på FZ.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av FZ:

Fansen vann - Mass Effect 3 får ett nytt slut

Fan vad besviken jag blir på FZ.

Inte lönt. De lär aldrig ändra på sitt sätt att skriva rukriker. Folk har klagat ofta, mycket och länge utan någon förbättring.

Medlem

Och så säger folk att det är löjligt att fördjupa sig i påhittade spelrumpor (min tråd här på forumet). Men det är inte löjligt att klaga på slut som baseras på påhittade världar med påhittade karaktärer?

Jag tycker inte något av det är fel, men ställer lite frågan till folk som fördjupar sig i och skapar känslor för påhittade karaktärer, och samtidigt ser ner på andra som gillar att detaljstudera påhittade rumpor.

Hyckleri, much?

Inaktiv

Jag tror jag ska slå ett telefonsamtal till George Lucas för jag har en hel del synpunkter på hur vissa Star Wars-filmer slutade. Dags att gå in och korrigera!

Jag ser att det är vissa som förstått men de flesta verkar inte förstå vad det handlar om. det DLC som kommer ska vara en fortsättning på spelet. För att fylla ut alla plot holes som dom lämnade. Det har varit mycket snack om indoctrinerings teorin. Jag tror på den och om den är sann, så betyder det att bioware har planerat det här hela tiden. Dom har "trollat" fansen. Jag tycker det är klockrent


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Jag tycker det är väldigt pinsamt att FZ har skrivit att vi får ett nytt slut, för det är ju inte det vi får, vi får bara samma fast längre...

http://angryjoeshow.com/2012/04/mass-effect-3-extended-cut-dl...
Tycker alla borde ta en titt på den här länken.

Medlem

Alltså förlåt, jag blir så arg när jag läser alla argument för att man inte ska ändra slutet.

Låt oss låtsas att Mass Effect 3 är Star Wars VI: The Jedi Returns. Om vi hade klagat på att Darth Vader dog och ville att han skulle leva i slutet, ja då hade vi kunnat dra åt helvete för det hade bara varit fel.

Men om Jedi Returns hade slutat med att Luke istället för att slåss mot Kejsaren går in i ett magiskt rum de tio sista minuterna där han får reda på att Siths uppgift är att bygga upp ett imperium som är taskig mot alla för att förhindra att någon annan bygger upp ett imperium som är taskig mot alla. I rummet får han tre val, som är att döda alla Siths och imperialister eller bli den nya kejsaren eller att låta Jedis och Siths merga till en ny ras. Oavsett vad han väljer så slutar alla rymdskepp att fungera, alla som är i rymden fastnar där. Men trots det är Leia och Han bredvid Luke i slutet...

Vi hatar slutet för att 1) de lova oss något annat och 2) det är pinsamt dåligt. En tolvåring skriver bättre. Detta är spelet som har fått 75(?) toppbetyg, en enorm marknadsföring så vem som helst vet vad Mass Effect är för något och detta ska representera spelvärldens finaste... Nej. Hade Mass Effect 3 recenserats för bara sitt narrativ av någon riktig kritiker så hade det bara nått bottenbetyg. Snacket om artistisk vision har spårat ut dessutom, det användes först som ett argument för varför man inte borde ändra slutet. Nu används det för att skölda sig mot all sorts kritik.
"Jag tyckte slutet var jättedåligt..."
"DU FÅR INTE SÄGA SÅ! DET ÄR KONST!"

Slutet är jättedåligt oavsett om det är konst eller produkt, de hade gjort hela världen en tjänst om de skrev om.

Skriv svar