Nintendo om Wii U-ryktet: spelupplevelsen är viktigast

Medlem

helt ok att ha en konsol med sämre grafik, fast då förväntar jag mej att den ska kosta därefter oxå, en snåltusing för konsolen och 200 spänn styck för spelen så har vi en deal nintendo.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Men sluta gnäll HERREGUD! Håll er till PC om ni är så jävla grafik kåta. Jag spelar spel för att det är kul och lägger inte ner spelandet för att grafiken "Kunde" varit bättre. Seriöst, sluta gnäll 24/7. Nintendos ide har aldrig varit att ha "BRA" grafik, utan bra spelkänsla. Vilket dom har lyckats med om man kollar på titlar som Mario, Zelda och Metroid. Så jag tror dom håller sig till det och om ni grafik kåta töntar inte tycker det, spela inte på den då då? VAD ÄR PROBLEMET!

KoP
Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

En del tjöt om hardcoregamers här... En hardcoregamer skulle aldrig använda en konsol överhuvudtaget.

Äsch.. begreppet "hardcore gamer" är så luddigt. Alla verkar ha sin egna uppfattning om vad det innebär.

Personligen tycker jag det är en person som varit med ett tag och kan spela och bemästra i princip vilka spel som helst oavsett plattform. PC, Xbox, PS3, Wii.. gimme it all.

Helt enkelt en person som uppskattar spel i alla dess former och smaker och som inte känner något behov av att hävda sin plattforms förträfflighet genom att sänka sig till någon sandlådenivå.

Medlem

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte grafik har så stor betydelse. Om man tex tar bok industrin så hör man ofta ifrån folk som läser mycket att dom flesta böcker är bättre en filmer. Det beror tror jag på att våra hjärnor är så fantastiska så att där det saknas bilder fyller den själv i. Därför tror jag många mins många gamla spel då grafiken inte var så bra spel som tex zelda till nes eller metroid att dom var bättre förr. Så kanske det är så? att ju mindre grafik desto mer får våra hjärnor arbeta och det är ju stimulerande så då tycker vi med mer om spelen???

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

En del tjöt om hardcoregamers här... En hardcoregamer skulle aldrig använda en konsol överhuvudtaget.

Det var det konstigaste jag någonsin har hört. Så hardcore-gamers kan bara spela på PC ? Jag vet många veteraner här på FZ (inklusive mig själv) som har varit duktiga och vissa rentav kända inom olika spel-communitys som även spelar spel på konsol.

Det är inte plattformen som gör dig till en hardcore-gamer, det är hur du ser på ditt spelande som gör dig till en hardcore-gamer.

Medlem

Snacka om att jag inte förbokar denna... kör 3DS ett tag till för nintendoupplevelser. Men när Mario kart kommer kryper man till korset.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Men sluta gnäll HERREGUD! Håll er till PC om ni är så jävla grafik kåta. Jag spelar spel för att det är kul och lägger inte ner spelandet för att grafiken "Kunde" varit bättre. Seriöst, sluta gnäll 24/7. Nintendos ide har aldrig varit att ha "BRA" grafik, utan bra spelkänsla. Vilket dom har lyckats med om man kollar på titlar som Mario, Zelda och Metroid. Så jag tror dom håller sig till det och om ni grafik kåta töntar inte tycker det, spela inte på den då då? VAD ÄR PROBLEMET!

Det handlar inte bara om grafiken. Om wii spelen hade alla haft bra framerate så skulle det göra mycket för inlevelsen men det har ju inte spelen. Inte ens med den grafiken så flyter det på bra, det är i betygskalan som max bara G.
Nintendo har haft bra grafik med många maskiner, det är först med wii som de har blivit rejält omkörda och nu satsar bara på ett VG i betyg.

Bättre maskiner ger utvecklarna större möjligheter att utveckla sina visioner. En bra maskin kan ju t.ex. fokuseras sig på större banor och bättre AI istället för det grafiska. Eller varför inte något som använder sig av fysik?

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Lord Pingu:

En del tjöt om hardcoregamers här... En hardcoregamer skulle aldrig använda en konsol överhuvudtaget.

Det var det konstigaste jag någonsin har hört. Så hardcore-gamers kan bara spela på PC ? Jag vet många veteraner här på FZ (inklusive mig själv) som har varit duktiga och vissa rentav kända inom olika spel-communitys som även spelar spel på konsol.

Det är inte plattformen som gör dig till en hardcore-gamer, det är hur du ser på ditt spelande som gör dig till en hardcore-gamer.

Helt rätt att inte plattformen gör en till en hardcore-gamer eller icke vara, men jag kan inte hålla med om att utvecklingen mot att alla spel skall ha reg hälsa, autosikte, inbyggd gps och oändligt med liv är hardcore.
Med det sagt så kan man som gammal spelräv förstå att folk av den gamla skolan är rätt less på vad spel har gått och blivit.
Deras spelserier har dött ut för dem, till förmån till "den större skaran" skall kunna ta till sig deras spel.
Microtransaktioner är vardag, ett spel som släpps idag är inte ett helt spel, har onlinekrav, och är ofta trasiga vid release och "glöms" sedan bort för att utvecklaren redan har fått vad de ville, sina pengar.

Allt detta tog rejäl fart i och med denna generations spelkonsoller, så... bitterheten sitter djupt rotad hos många, och för dessa är inte konsoll ett endaste dyft hardcore.

Man kan säga mycket, men spelpassionen är inte vad den har varit.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Famest:
Skrivet av Lord Pingu:

En del tjöt om hardcoregamers här... En hardcoregamer skulle aldrig använda en konsol överhuvudtaget.

Det var det konstigaste jag någonsin har hört. Så hardcore-gamers kan bara spela på PC ? Jag vet många veteraner här på FZ (inklusive mig själv) som har varit duktiga och vissa rentav kända inom olika spel-communitys som även spelar spel på konsol.

Det är inte plattformen som gör dig till en hardcore-gamer, det är hur du ser på ditt spelande som gör dig till en hardcore-gamer.

Helt rätt att inte plattformen gör en till en hardcore-gamer eller icke vara, men jag kan inte hålla med om att utvecklingen mot att alla spel skall ha reg hälsa, autosikte, inbyggd gps och oändligt med liv är hardcore.
Med det sagt så kan man som gammal spelräv förstå att folk av den gamla skolan är rätt less på vad spel har gått och blivit.
Deras spelserier har dött ut för dem, till förmån till "den större skaran" skall kunna ta till sig deras spel.
Microtransaktioner är vardag, ett spel som släpps idag är inte ett helt spel, har onlinekrav, och är ofta trasiga vid release och "glöms" sedan bort för att utvecklaren redan har fått vad de ville, sina pengar.

Allt detta tog rejäl fart i och med denna generations spelkonsoller, så... bitterheten sitter djupt rotad hos många, och för dessa är inte konsoll ett endaste dyft hardcore.

Man kan säga mycket, men spelpassionen är inte vad den har varit.

Mjo, jag tycker själv synd om mina småsyskon som ser CoD : Black Ops som det bästa fps-spelet ...

Inaktiv

Så det är omöjligt och ha både grafik och spelkänsla......säger rätt mycket om Nintendo

Inaktiv

Nintendo bromsar utvecklingen med sina vinstintressen. Liksom Apple. De sitter på enorma tillgångar och kunde lägga betydligt mera på R&D och kanske göra en "Sony" och faktiskt ge oss bra hårdvara till åtminstone plus minus noll och dra in pengarna på spelen.

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte grafik har så stor betydelse. Om man tex tar bok industrin så hör man ofta ifrån folk som läser mycket att dom flesta böcker är bättre en filmer. Det beror tror jag på att våra hjärnor är så fantastiska så att där det saknas bilder fyller den själv i. Därför tror jag många mins många gamla spel då grafiken inte var så bra spel som tex zelda till nes eller metroid att dom var bättre förr. Så kanske det är så? att ju mindre grafik desto mer får våra hjärnor arbeta och det är ju stimulerande så då tycker vi med mer om spelen???

Just när man spelar är nog grafiken ganska viktig men jag förstår din poäng. Hade grafiken inte spelat någon roll hade vi fortfarande kört på 8 bitars.


signatur

Det var detta...

Medlem

Om spelupplevelsen är viktigast då kan man ju köra vidare med sin standard Wii då?
Ska man utöka upplösning så är det väl en bra idé att vara med tiden när den releasas, i synnherhet om det något år efter väntas komma ny generation från Sony och Microsoft.

Varken utvecklare eller spelare kommer att stötta något svagare än det som finns. Har Nintendo ekonomi att få utvecklarna att tro på deras plattform - och köpa ensamrätter till något?

Läste på texttv idag att Sony fockar 10 000 pers worldwide. 6% av befintlig personal. Har gjort brakförluster de 4 sista åren. Ändå har man släppt Vitan och skall ut med ny PS4 snart.

Inaktiv

Sony kanske räknar med att sälja PS4 med vinst denna gång. Om de lyckats visa något denna generation, så är de att de är bäst på sina exklusiva IP och att de har ett roligare utbud åt alla gamers. Nintendo har ju sänkt garden rejält med Wii U, så PS4 behöver inte vara extremt mycket kraftfullare för att slå knockout. (bara Vita lyckas nog med det, ungefär samma prestanda)
MS har ju lyckats skjuta sig i foten med sin satsning på kinect, som folk kommer tröttna på riktigt fort. Deras starka sida har varit multiplatt, som de kan förlora väldigt snabbt om deras maskin inte blir påtagligt bättre än PS4, då Sony lanserar före MS denna gång.

12
Skriv svar