Remedy: "Max Payne 3 är jävligt genialiskt"

Robot
Remedy: "Max Payne 3 är jävligt genialiskt"

Rockstar har gjort grovjobbet men även sökt råd från seriens skapare för att få sig lite input. Och Remedys Matias Myllyrinne är imponerad.

#remedy-entertainment, #max-payne, #max-payne-2-the-fall-of-max-payne, #max-payne-3, #rockstar-games


Medlem
Remedy: "Max Payne 3 är jävligt genialiskt"

Hm, artikeln känns lite...konstig. Var skribenten trött när han skrev den?

Medlem

Undra om han blev betalad för att säga så? Eller om det verkligen är sant.

Medlem

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.

Det stämmer. Dom har gjort flera.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.

Kanske inte, men de har gjort en del sega spel.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.

Pfff, GTA IV var verkligen inte bra.

Medlem

Jag har aldrig tvivlat. Rockstar Games brukar aldrig göra mig besviken och är Remedy så här nöjda med MP3 så kommer nog jag också att vara det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.

Pfff, GTA IV var verkligen inte bra.

Nej spel som slår rekord och toppar de flestas recensioner brukar inte vara bra....

Seriöst, bara för att du inte gillade GTA IV så betyder det inte att det är ett dåligt spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.

Kanske inte, men de har gjort en del sega spel.

Jo, om det nu är något negativt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Tror multiplayern kan bli jävligt ballt!

Medlem
Skrivet av Loxus:

Hm, artikeln känns lite...konstig. Var skribenten trött när han skrev den?

Ja, det är i stort sett en direktöversättning av originalartikeln. Om man tar och översätter en text så kan man fixa uppenbara språkfel i citaten.

Medlem

Kul att läsa. Har han aktier i spelet kanske? Nej men jag ser fram emot detta mycket. MP2 är ett av de spel jag håller högst av alla.. men jag skulle nog inte tycka det var skitbra om det var mer av dem varan bara.. det behövs något mer än bullettime nu för att få oss att häpna som vi gjorde då med MP och MP2


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Loxus:

Hm, artikeln känns lite...konstig. Var skribenten trött när han skrev den?

Ja, det är i stort sett en direktöversättning av originalartikeln. Om man tar och översätter en text så kan man fixa uppenbara språkfel i citaten.

Jag skulle nog säga att google translate har använts för översättningen av citaten. Skribenten var lite väl lat skulle jag nog vilja påstå


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ok visa spel är sådär som tex Red Dead Revolver och dom lite äldre midnight club som Rockstar hsar gjort och L.A Noire var skit bra i början sen blev det enformigt och g.t.a IV hade en brastory men var tråkigt att spela och inget slår San Andreas

Medlem

Flera konstiga meningar i artikeln, som för övrigt kändes.... meningslös. En slags reminder om att spelet är på G, fast istället för att släppa dumpar, teasers eller liknande så kommer detta.

Aja, ser fram emot det iaf.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.

Pfff, GTA IV var verkligen inte bra.

Nej spel som slår rekord och toppar de flestas recensioner brukar inte vara bra....

Seriöst, bara för att du inte gillade GTA IV så betyder det inte att det är ett dåligt spel.

Nej, vi får vänta tills FZ gör en "objektiv" recension innan vi kan uttala oss om huruvida GTA IV är bra eller dåligt. Tills vidare får vi nöja oss med att det av många anses vara bra. Snyft..

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.

Pfff, GTA IV var verkligen inte bra.

Nej spel som slår rekord och toppar de flestas recensioner brukar inte vara bra....

Seriöst, bara för att du inte gillade GTA IV så betyder det inte att det är ett dåligt spel.

Ja, för spel som säljer bra kan ju aldrig vara dåliga produkter och spel-medier gör enbart objektiva recensioner (Fallout 3 någon?). Vilken befrielse det måste vara att leva i den fantasivärld du uppenbarligen befinner dig i. Själv är man fast i verkligheten.

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.

Pfff, GTA IV var verkligen inte bra.

Nej spel som slår rekord och toppar de flestas recensioner brukar inte vara bra....

Seriöst, bara för att du inte gillade GTA IV så betyder det inte att det är ett dåligt spel.

Nej, vi får vänta tills FZ gör en "objektiv" recension innan vi kan uttala oss om huruvida GTA IV är bra eller dåligt. Tills vidare får vi nöja oss med att det av många anses vara bra. Snyft..

De har skapat populära spel. Många datorspelare gillar deras produkter.

Vad som är tråkigt eller roligt är subjektivt. Man kan inte likställa populärt med roligt och påstå det som någonting objektivt. Däremot kan man såklart rent subjektivt säga att de enbart har gjort bra eller dåliga spel.

Skulle "roligt" vara ett objektivt faktum (vilket det inte är!) styrt av hur många som tycker om något så gissar jag att alla datorspel klassas som tråkiga då antalet människor som spelar datorspel är en minoritet i världen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

De borde, med facit i hand, ha svårt att göra ett dåligt Max Payne-spel, men då det överhypade "Red Dead Redemption" är ett sömnpiller, kan vad som helst hända. Jag hoppas de har gjort ett bra spel den här gången som håller fast vid de sakerna vi gillade med de två första spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av apokalypze:

Ja, för spel som säljer bra kan ju aldrig vara dåliga produkter och spel-medier gör enbart objektiva recensioner (Fallout 3 någon?). Vilken befrielse det måste vara att leva i den fantasivärld du uppenbarligen befinner dig i. Själv är man fast i verkligheten.

Ska man bedöma huruvida ett spel är bra eller inte så får man gå på någon form av konsensus.

Försäljning är helt klart en indikation oavsett vad du tycker eller inte. Spel som är dåliga säljer inte bra över lång tid, trots marknadsföring eller hype.

Ett annat sätt är att titta på recensionssajter som Metacritic. Visst kan det finnas oseriösa recensioner, men när recensioner från massor av olika ställen grupperas i en stor mängd blir det en mycket liten faktor. Det finns en del som tror på konspirationer och "betald media", just för vissa specifika spel som de inte gillar och/eller irriterar sig på har fått bra recensioner.

Medlem

Hade fortfarande velat ha ett demo från detta spelet så att man själv hade kunnat skaffa sig en uppfattning om detta.


signatur
Medlem

Rockstar har ALDRIG gjort ett dåligt spel vad jag vet, alla jag spelat har varit asbra! från gta-serien till the warriors till table tennis. Jag har varit nöjd som fan över allt! GTA IV var ju lätt den tidens största och bästa spel och jag spelar det fortfarande för att roama runt, jag tröttnar oftast på spelen när man lirat igenom hälften eller så.. men rockstars titlar 100%:ar man ju direkt bara för att allt är så sköj!

Jag har så sjukt stor tillit till dom här mästarna nu! Kalla mig fanboy eller nöjd kund.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av apokalypze:

Ja, för spel som säljer bra kan ju aldrig vara dåliga produkter och spel-medier gör enbart objektiva recensioner (Fallout 3 någon?). Vilken befrielse det måste vara att leva i den fantasivärld du uppenbarligen befinner dig i. Själv är man fast i verkligheten.

Ska man bedöma huruvida ett spel är bra eller inte så får man gå på någon form av konsensus.

Försäljning är helt klart en indikation oavsett vad du tycker eller inte. Spel som är dåliga säljer inte bra över lång tid, trots marknadsföring eller hype.

Ett annat sätt är att titta på recensionssajter som Metacritic. Visst kan det finnas oseriösa recensioner, men när recensioner från massor av olika ställen grupperas i en stor mängd blir det en mycket liten faktor. Det finns en del som tror på konspirationer och "betald media", just för vissa specifika spel som de inte gillar och/eller irriterar sig på har fått bra recensioner.

Ja, bara man inte i en diskussion kring något subjektivt vill få någon av parterna att ha "rätt" eller "fel".

Varje individ får stå för sin egen smak. Sedan kan man över tid lära sig vilka smakråd man kan följa för att hitta ett roligt spel. För en del är metacritic ett bra hjälpmedel, för andra inte. Ingen har mer rätt eller fel än någon annan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Varje individ får stå för sin egen smak. Sedan kan man över tid lära sig vilka smakråd man kan följa för att hitta ett roligt spel. För en del är metacritic ett bra hjälpmedel, för andra inte. Ingen har mer rätt eller fel än någon annan.

Precis. Tyvärr är det förstås svårt att veta om man gillar ett spel innan man har spelat det. Recensioner och allmänt tycke är bara en vägledning för en själv. Finns för lite demos på spel, speciellt på konsolsidan (vad jag känner till, är inte konsolspelare för närvarande).

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Tybalt:

Varje individ får stå för sin egen smak. Sedan kan man över tid lära sig vilka smakråd man kan följa för att hitta ett roligt spel. För en del är metacritic ett bra hjälpmedel, för andra inte. Ingen har mer rätt eller fel än någon annan.

Precis. Tyvärr är det förstås svårt att veta om man gillar ett spel innan man har spelat det. Recensioner och allmänt tycke är bara en vägledning för en själv. Finns för lite demos på spel, speciellt på konsolsidan (vad jag känner till, är inte konsolspelare för närvarande).

Med tanke på hur stort internet är idag, och med sajter som t.ex. Youtube, Gametrailers osv, så behövs sällan ett demo för att man ska få ett första intryck om spelet, gameplay videos i kombination med recensioner och kommentarer från vanligt folk brukar räcka gott och väl.

Ett demo är ju självklart ett plus, men även där kan det leda till att man köper grisen i säcken. Låt oss säga att det du får testa i demot är den bästa delen i hela spelet och resten kanske suger, det om något är väl irriterande?

Dåliga kontroller, buggar och skit-gameplay överhuvudtaget kommer fram förr eller senare, och är något spel man känner sig osäker på så kan man avvakta, medans om det kommer från en spelstudio med bra omdöme, t.ex. Rockstar, Blizzard, Valve och allt va det nu kan vara så får man väl känna efter om det är värt att förboka utan att ha testat. Jag har t.ex. förbokat Diablo 3 utan att ha testat betan, för jag vet att spelet kommer vara bra baserat på det jag sett och läst om spelet, plus att det är en genre jag tycker om.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Rockstar games har inte gjort ett dåligt spel.

Pfff, GTA IV var verkligen inte bra.

Nej spel som slår rekord och toppar de flestas recensioner brukar inte vara bra....

Seriöst, bara för att du inte gillade GTA IV så betyder det inte att det är ett dåligt spel.

Byt ut spelet mot Dragon Age 2 och försök med samma argument.

Notera att jag själv inte tycker det är ett dåligt spel, DA2 alltså. Däremot tyckte jag GTA IV var ruskigt dåligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Google Translate +1


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av apokalypze:

Ja, för spel som säljer bra kan ju aldrig vara dåliga produkter och spel-medier gör enbart objektiva recensioner (Fallout 3 någon?). Vilken befrielse det måste vara att leva i den fantasivärld du uppenbarligen befinner dig i. Själv är man fast i verkligheten.

Ska man bedöma huruvida ett spel är bra eller inte så får man gå på någon form av konsensus.

Försäljning är helt klart en indikation oavsett vad du tycker eller inte. Spel som är dåliga säljer inte bra över lång tid, trots marknadsföring eller hype.

Ett annat sätt är att titta på recensionssajter som Metacritic. Visst kan det finnas oseriösa recensioner, men när recensioner från massor av olika ställen grupperas i en stor mängd blir det en mycket liten faktor. Det finns en del som tror på konspirationer och "betald media", just för vissa specifika spel som de inte gillar och/eller irriterar sig på har fått bra recensioner.

Ett bugginfesterat spel som även efter patchar kraschar stup i kvarten är ingen bra produkt oavsett försäljningssiffror. Då har jag inte ens gett mig in på innehållet i spelet. En väloljad hypemaskin är ett kraftfullt vapen, framförallt när den riktas mot en yngre publik.

Du nämner köpt media och avfärdar detta som konspirationsteorier för att sedan nämna Metacritic, ett ställe där man verkligen kan se prov på ovan nämnda. Exempelvis är det vanligt förekommande att genomsnittsbetyget för recensioner skrivna för någon form av spelsajt eller liknande varierar en hel del mot det användarskrivna snittet.
Ofta är det dessutom de användarskrivna recensionerna som faktiskt öppet vågar kritisera ett storspel medan media överlag hyllar samma titel blint. Hur oinsatta dessa recensioner av de senare kan låta bör ju också nämnas.

Däremot kan jag hålla med om att det görs alldeles för lite demos nu för tiden. Förr var ett vettigt demo något som kunde avgöra ett köp, särskilt när utvecklaren lagt ner tid till den grad att de lyckats förmedla helhetsintrycket av deras titel fast i en mindre dos.

Medlem

Herregud! Jag kan inte läsa vad han säger och få något som helst resonemang i vad han menar... den här artikel översättningen behöver omarbetas bums, läser ni inte igenom innan ni publicerar?


signatur

Nämen!

12
Skriv svar