Problem; spel stängs ner

Medlem
Problem; spel stängs ner

Hejsan!

Jag känner att mina edits kan vara lite krångliga att förstå osv, så jag ska försöka skriva en bra sammanfattning; Efter att jag formaterade om min dator med Windows 7 professional 64-bit så kunde jag spela något spel utan att det efter ett tag bara stängs ner, först trodde jag att det bara var spelet ''World of tanks'' men det var det inte, utan är så med alla spel jag spelat ( Minecraft, blacklight retribution -eller hur det stavas- , och world of tanks.) Jag har testat att installera om nya drivrutiner till grafikkortet efter att jag fick en blåskärm en gång, men det funkade inte då heller så jag installerade gamlare drivrutiner som jag vet har funkat innan, men det funkade inte heller, sen har jag också testat att formatera om hela datorn, men det funkade inte heller. Sen har jag ju inte heller... ''äkta'' windows 7, så jag ska snart köpa äkta så fort jag får pengar

***Okej, den här tråden blev inte som jag hade tänkt mig, (att jag uppdaterar vad jag gör)....***

När jag spelar world of tanks så stängs det ner efter en stund, ibland stängs det bara ner till skrivbordet direkt, och ibland så kommer det upp en ruta att spelet har slutat fungera.
Jag formaterade om datorn idag med Win7 64-bit prof , hade 32-bit innan, och efter att jag formaterat om datorn så började jag få detta problem. Har aldrig detta problem innan på world of tanks.

Nån som har nåt bra förslag på vad jag kan göra?

Tack i förhand!
***********
EDIT1: Kan tillägga att jag bara har testat detta spelet än sålänge
***********
EDIT2; Okej, jag testade att uppdatera mitt moderkort chipset sak... och efter att jag gjorde det och testade spela World of tanks så fick jag blåskärm...
Här är lite om blåskärmen;

*Bug Chek String: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*Bug Check code: 0x00000050

*Parameter 1: fffff800`01dccda0

*Parameter 2: 00000000`00000000

*Parameter 3: fffff880`03c22722

*Parameter 4: 00000000`00000000

*Caused by driver: nvlddmkm.sys

*Caused by adress: nvlddmkm.sys+2b76ae

*Crash Address: ntoskrnl.exe+71f00
*******
EDIT3; Okej, nu har läst runt lite och jag läste att det kan vara Realtek LAN drivers som kan vara problemet, ska testa att uppdatera dom
*******
EDIT4; Det funkade inte... Aja, läste också att det kan vara nåt konstigt med drivrutiner till grafikkortet... ska testa att installera om drivrutinerna till grafikkortet
*******
EDIT5; Okej... det funkade inte att installera om drivrutinerna till grafikkortet, jag har också testat att ladda ner gamlare drivrutiner som jag vet funkar, men det hjälpte inte heller, så jag antar att det är mjukvarufel, jag testade att installera om windows 7 professional 64-bit men fortfarande samma problem, kan väl tilläggas att jag inte använder... hrm... you know what i mean ....

Jag ska köpa ÄKTA windows 7 professionals 64-bit och då borde det fixa sig... allt jag behöver nu är pengar B)

Eller vad tror ni? kan det vara mjukvarufel? eftersom det inte hjälpte att installera om både nya och gamlare drivrutiner till grafikkortet + att jag har formaterat om och allt det...

Även om det är mjukvarufel eller ej så tänker jag iallafall köpa äkta
*****
EDIT6; Nu har jag formaterat om datorn igen, fast den här gången med 32-bit istället... Ska bara patcha klart ett spel och sen ska jag testa och se om det funkar

Medlem
Skrivet av jimsam100234:

Hejsan!

***Okej, den här tråden blev inte som jag hade tänkt mig, (att jag uppdaterar vad jag gör)....***

När jag spelar world of tanks så stängs det ner efter en stund, ibland stängs det bara ner till skrivbordet direkt, och ibland så kommer det upp en ruta att spelet har slutat fungera.
Jag formaterade om datorn idag med Win7 64-bit prof , hade 32-bit innan, och efter att jag formaterat om datorn så började jag få detta problem. Har aldrig detta problem innan på world of tanks.

Nån som har nåt bra förslag på vad jag kan göra?

Tack i förhand!
***********
EDIT1: Kan tillägga att jag bara har testat detta spelet än sålänge
***********
EDIT2; Okej, jag testade att uppdatera mitt moderkort chipset sak... och efter att jag gjorde det och testade spela World of tanks så fick jag blåskärm...
Här är lite om blåskärmen;

*Bug Chek String: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*Bug Check code: 0x00000050

*Parameter 1: fffff800`01dccda0

*Parameter 2: 00000000`00000000

*Parameter 3: fffff880`03c22722

*Parameter 4: 00000000`00000000

*Caused by driver: nvlddmkm.sys

*Caused by adress: nvlddmkm.sys+2b76ae

*Crash Address: ntoskrnl.exe+71f00
*******
EDIT3; Okej, nu har läst runt lite och jag läste att det kan vara Realtek LAN drivers som kan vara problemet, ska testa att uppdatera dom
*******
EDIT4; Det funkade inte... Aja, läste också att det kan vara nåt konstigt med drivrutiner till grafikkortet... ska testa att installera om drivrutinerna till grafikkortet

Verkar som du har strul med gkortet och dess drivers.
Avinstallera och ominstallera diva gkortsdrivers.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Blåskärmen beror på dina Nvidia drivrutiner.
Vad har du för grafikkort och vilka drivrutiner använder du?

Medlem

Okej, jag installerade om drivrutinerna och allt funkar bra än sålänge, spelet har inte kraschat och har inte fått blåskärm

1
Skriv svar