Problem: Spel minimerar sig

Medlem
Problem: Spel minimerar sig

Hej!

Om detta hör hemma i någon annan del av forumet får ni ursäkta.

Till saken:

Ända sen jag skaffade Mass Effect 3 via Origin har alla mina spel börjat minimerat sig till skrivbordet varje 20e minut ca.

Har inte lyckats hitta något vettiga lösningar när jag sökt på internet och de flesta hänvisar till AVG-antivirus som drar ner det men själv kör jag McAfee.

Jag har tidigare kört BF3 via Origin utan problem utan det startade med Mass Effect. Nu spelar det ingen roll om jag kör stand-alone, via steam eller origin, allt minimeras.

Någon som vet vad det kan bero på?

Hälsningar,
Andreas

Medlem

Läste att folk har problem med bf3 också. BF3 + Mass Effect 3 = Orgin. Kan det inte vara något fel med orgins? Kan du updatera orgins? Eller avaktivera orgins o testa något spel o se om det funkar.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

http://www.tomshardware.co.uk/forum/114511-25-game-minimizing...

Kör du nvidia 500 serien?

Nvidia 560/570 Freezing / Graphics Issues Fix:

1) Update to LATEST Nvidia Drivers
2) Turn OFF - AA - DEFERED
3) Turn OFF - VSYNC
4) Turn OFF - Motion Blur

It worked for me and if you have a 560 and still having issues try

Nvidia 560 Ti Lockup / Freeze:

1.Go to your card manufacturers website. (E.g. Gigabyte, MSI, Asus etc)
2.Select your card type (E.g. GTX 560Ti)
3.Download the latest BIOS for the card
4.Flash it (Install, it's usually an .exe file)
5.Reboot (Most will prompt you to do it automatically)
6.Frag away.

En annan kille: Flashed my Gigabyte GTX 560 ti with the latest bios and have not had a crash for the past 5 hours of solid play!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

läs igenom tråden jag skickade. funkar inget av det så får du söka på

"game minimizes itself"

Fick upp grymt mycket. Hittar du inget där kan du alltid söka på "game minimizes itself (grafikortet)" eller "game minimizes itself (spelet)"


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

har samma problem med DotA2 och då bara DotA2


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Jag har fortfarande inte hittat någon lösning på problemet.

Kör på ett Radeon 6900-kort och vet inte att det ska vara några problem med dessa.

Notera också att minimeringen gäller alla spel(oavsett Origin eller Steam) och verkar inte påverka typ XMBC eller andra helskärmsprogram utan bara spelen.

Rusktigt irriterande problem.

Det finns mycket om det på internet men då gäller det antingen AVG-anti virus eller Nvidia-kort.

Jag har de senaste drivrutinerna för mitt kort.

Medlem

Om problemet försvinner när du gör en "clean startup" så är det antagligen något program i bakgrunden som stör ditt spel.

Testa en "clean startup".

http://support.microsoft.com/kb/331796


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tack för svaret!

Ska pröva, återkommer om det fungerar.

Medlem

Tänkte vara en del av den mängd som finns och rapporterar då om att jag har samma problem, dock med andra spel, t.e.x. Simbins Race, och lite andra spel. Tror inte detta har med något grafikkort att göra, har ett Nvidia GTX580.

Kör med Microsoft Security Essentials och den inbyggda brandväggen på Windows 7 64 bit.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Jag hade samma problem, det visade sig att det var en auto-updater som låg i bakgrunden. Varje gång auto-updatern kollade efter uppdateringar så aktiverades (fick fokus) den, bara en kort stund (typ millisekunder). Det räckte för att spelet skulle inaktiveras och därmed minimeras.

Kolla om du har antivirus, iTunes, LogiTech eller något annat program som ligger i autostarten som kollar efter updates med jämna intervall.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är möjligt att Origins overlay skapar detta felet. Ni som har problemet, har ni overlayen aktiverad?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag tror jag har löst det.

Jag använde Tybalts metod och kunde isolera problemet till något bakgrundsprogram AMD körde som minimerade alla spel.

Tack för all hjälp!

/P

Medlem

Trevligt att det löste sig och tack för att du talade om vad det var, det kanske hjälper andra senare


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar