10 000 får gå från Sony

Robot
10 000 får gå från Sony

Sex procent av arbetsstyrkan på Sony ska kapas, enligt flera japanska tidningar.

#nyhetstips, #sony


Medlem
10 000 får gå från Sony

"Under förra finansåret gick Sony back 2,9 amerikanska dollar."
Det var inte mycket, måste så många gå för ca 20kr? =D


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

"Under förra finansåret gick Sony back 2,9 amerikanska dollar."
Det var inte mycket, måste så många gå för ca 20kr? =D

Dålig stil.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Groggo:

"Under förra finansåret gick Sony back 2,9 amerikanska dollar."
Det var inte mycket, måste så många gå för ca 20kr? =D

Ja, de har så billig arbetskraft.

Miljarder dollar ska det vara, förstås.

MFC
Medlem

Ska ju tilläggas att Sony inte gått med vinst sedan bra länge (innan "förra" finanskrisen 2008 ).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Är det hela Sony som går med förlust, eller delar av det? Vore intressant att veta hur bra t ex speldivisionen går kontra t ex TV/Ljud.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

" 2,9 miljarder amerikanska dollar."

Jösses!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Men är det inte så att sony alltid har gått med förlust när det gäller försäljningen av konsolerna?! Att det bara är spelförsäljningen som gör att dom går plus i vanliga fall.
För att vad jag har läst innan, så var det att de kostade mer att tillverka en PS3 än vad det kostade för en konsument att köpa ett..

Tråkigt för deras anställda bara..


signatur
MFC
Medlem
Skrivet av conthox:

Är det hela Sony som går med förlust, eller delar av det? Vore intressant att veta hur bra t ex speldivisionen går kontra t ex TV/Ljud.

Sony skyller på den starka yenen (drabbar exporten), översvämningen samt att Sony avbröt samarbetet med Samsung om tillverkning av platta skärmar.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Nu är det som så att förlusten faktiskt kommer att uppgå till 6,4 miljarder dollar...och inte 2,9 som det språkats om tidigare. http://www.reuters.com/article/2012/04/10/us-sony-idUSBRE8390...

Medlem

Samsung har kört om Sony på nästan allt dom gör


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Davwve:

Men är det inte så att sony alltid har gått med förlust när det gäller försäljningen av konsolerna?! Att det bara är spelförsäljningen som gör att dom går plus i vanliga fall.
För att vad jag har läst innan, så var det att de kostade mer att tillverka en PS3 än vad det kostade för en konsument att köpa ett..

Tråkigt för deras anställda bara..

De gör lite mer än bara ps3an...

Medlem

Det som Sony tjänar mest på är väl försäkringar?

Medlem

Better safe than Sony?

Medlem
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av Davwve:

Men är det inte så att sony alltid har gått med förlust när det gäller försäljningen av konsolerna?! Att det bara är spelförsäljningen som gör att dom går plus i vanliga fall.
För att vad jag har läst innan, så var det att de kostade mer att tillverka en PS3 än vad det kostade för en konsument att köpa ett..

Tråkigt för deras anställda bara..

De gör lite mer än bara ps3an...

Nähäää...... det menar du inte..

Men vad jag minns var att iaf i början utav PS3 karriär så var det att dom sålde konsolerna för en mindre peng än vad det kostade att tillverka en... så dom lär ju har förlorat en del pengar på det i början..

Sen vet jag såklart att dom tillverkar det mesta i elektronikväg, så undrar om det är likadant med deras andra saker att dom säljer det billigare än vad tillverkningskostnaderna är?


signatur
Inaktiv
Medlem

Det är fel i artikeln tror jag, Sony räknade med att gå 2,9 miljarder dollar back. Det gjorde de inte. De gick 6,4 miljarder dollar back.


signatur

Burn in the light.

Medlem

nice hoppas detta på sikt leder till att företaget går under.
Är så trött på all deras lögner, brott mot mänskliga rättigheter och svek mot sina kunder

Medlem
Skrivet av conthox:

Är det hela Sony som går med förlust, eller delar av det? Vore intressant att veta hur bra t ex speldivisionen går kontra t ex TV/Ljud.

Senast jag läste var att spel låg inbakat i typ underhållning, som rymde bra mycket mer som Walkman och andra enheter. Dock har inte deras "underhållningsdel" gått särskilt bra alls, Ps3 är fortfarande dyr att tillverka, Walkmans på tillbakagång, Ericsson friköpta, PS Vita säljer långt under 3DS etc.
För att inte tala om att de beslutade sig för att helt strunta i att utveckla OLED för att fortsätta sälja billiga LCD/LED och köpa OLED teknik av andra framöver istället, något som är riktigt illa då Sony låg långt fram på den fronten. Tror deras satsning på Ps3, blu-ray och 3D kostat dem mer än de tjänat i slutänden.

1
Skriv svar