Patch till Mass Effect 3 släpps idag

Robot
Patch till Mass Effect 3 släpps idag

Bland annat fixas den vanliga buggen att inte kunna importera sin Shepards ansikte till Mass Effect 3. Gratis-dlc:et Resurgence släpps också idag.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Patch till Mass Effect 3 släpps idag

Såvitt jag har sett släpps gratis-DLC'n idag.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hohum, patchen släpptes igår, till pc iaf. Och DLC till pc verkar inte släppas än förrän om ett antal timmar tydligen finns det ute till xbox redan men det är bara kartorna som är aktiva.

Medlem

Är det svårt att lägga in holster funktionen för PC igen? F**k you Bioware, EA, allt! Varvade spelet igår och det var en jävla besvikelse, ganska dåliga cutscenes rakt igenom spelet, låg kvalité på mycket tack vare consolens förfärliga framfart. Men jag tyckte om spelet, hade kul, det tog dock stopp vid slutet men men. Vi får väl se vad Bioware kockar ihop till sommaren med gratis DLC'n

Medlem

De borde göra något åt den sjukt buggiga shoppen också. 8 av 10 gånger man kämpat ihop 60000 credits till ett Spectre pack fastnar skiten i limbo. Visserligen får man oftast sina prylar efter omstart ändå, men man måste själv bläddra igenom varenda mod till varenda vapen för att se om någon av de gått upp i level eller om man rent av fått splajjans grejer. Står heller ingenting om buggen som gör att man inte kan interagera med någonting i MP (Inte skada, bli skadad, reviva, klättra, aktivera etc.) Sjukt jobbigt att vara den sista levande personen och veta att alla döingar undrar vad fan man håller på med, tills man quittar och alla förlorar sin xp/sina pengar.

Bör dock nämnas att MP är fruktansvärt roligt, balanseras ofta och att det redan på silver blir plågsamt svårt (gold vågar jag inte ens fundera på!) vilket innebär lång livslängd och en ordentlig utmaning.

Medlem

vore trevligt om kontrollerna blev användbara så man slipper brottas med dom. har aldrig haft såna problem med spelkontroller förut. när jag vill ta skydd då vill jag det, inte hoppa eller stå stilla och se på den vackra inkommande eldgivningen. Tacka vet jag ME2

Medlem

Undrar lite hur de tänker när de ligger allt på samma knapp när man har ett helt tangentbord att tillgå.. Visst, om man vill kan man väl få ha det så. Men jag vill inte ha det så. Jag föredrar en knapp för sprint, en för skydd, osv. Att sprinta och därefter slida över skydd är ju för fan näst intill omöjligt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Smekarn:

Bör dock nämnas att MP är fruktansvärt roligt, balanseras ofta och att det redan på silver blir plågsamt svårt (gold vågar jag inte ens fundera på!) vilket innebär lång livslängd och en ordentlig utmaning.

Testade nyss en guldmatch, vi klarade oss bara till round 6 men fan vad credits man får på det! 150000 exp spelar inte så stor roll då man i princip måste spela lvl 20 för att ha en chans, men 10000 credits för uppdraget på round tre och då troligtvis det dubbla på round 6 känns ju helt okej även om man förlorar sen Utmanande dock.

Medlem

Spelade klart en runda guld med ett par polare.

97,000 credits och 309,000 xp. Helt finfint va!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

nj
Medlem
Skrivet av Smekarn:

Bör dock nämnas att MP är fruktansvärt roligt, balanseras ofta och att det redan på silver blir plågsamt svårt (gold vågar jag inte ens fundera på!) vilket innebär lång livslängd och en ordentlig utmaning.

Lite OT men imo så är guld enklare än silver av den simpla anledningen att (oftast) så vet de flesta vad som gäller och spelar därefter.
I silver däremot så verkar folk tro att man kan spela på samma sätt som brons och springer runt som yra höns och dör på andra sidan kartan (vilket ofta resulterar i att personen som dog kör en disconnect direkt eller slösar en medigel under wave 1).
Silver kräver sammarbete, ska man springa runt så måste hela gruppen röra sig tillsammans. Leker man rambo dör man rätt fort om man inte är infiltrator och använder cloak för att ta sig runt under runda 3/6/10 om fyra olika punkter måste (de)aktiveras.

Finns en del filmer på youtube där folk visar upp strategier för framförallt guldmatcher (fungerar även i lägre svårighetsgrader, men guld kräver att man är i cover hela tiden nästan).
Även Biowares eget forum innehåller massa bra tips för hur man hanterar olika svårighetsgrader, kartor och fiender.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Undrar lite hur de tänker när de ligger allt på samma knapp när man har ett helt tangentbord att tillgå.. Visst, om man vill kan man väl få ha det så. Men jag vill inte ha det så. Jag föredrar en knapp för sprint, en för skydd, osv. Att sprinta och därefter slida över skydd är ju för fan näst intill omöjligt.

Ja, jag har heller aldrig fattat varför de skall envisas med det systemet.

Inte ovanligt att man gör the hokey pokey blandat med teabagging ovanför ens kumpaner i deras sista stund. Fatta att leva med det på samvetet!

Värst av allt måste ju vara DICEs val att i BFBC2 använda samma knapp för att arma/disarma MCOM-stationen som för att plocka upp döingars kit...
Hur jävla svårt kan det vara att antingen förutse att det gissningsvis kommer att ligga 31st wookie-kit runt den aktuella MCOMEN, eller om man inte är synsk, upptäcka att det ligger 31st wookie-kit vid första jävla provspelningen!? Har tappat räkningen på hur många Rush-matcher man förlorat bara för att man råkar plocka upp en SVD med lilltån istället för att fortsätta rädda dagen med pekfingret.

De har lyckligtvis löst den biffen i 3:an, men istället får man tampas med att ha samma idiotknapp för att sluta följa sin tragiskt missriktade TV-missil halva banan runt som för att hoppa ur helikoptern... Det skall till ett BRA spasmryck om man skall lyckas ejecta istället för att titta bort från monitorn i verkligheten, så varför kunde de inte satt eject på typ CTRL+E eller nånting? Eller åtminstone låtit mig avgöra?

Någon som vet om DICE anser mig vara stor nog att få kniva med MOUSE 4 ännu?

Medlem

Ja, jag måste lägga ner mina rambofasoner. Det är bara så svårt att låta bli när man kör Vanguard, Infiltrator eller Krogan Sentinel

Medlem

Snark.. ge mig DLC PSN!

Medlem

Cover.. vad e det?

Krogan SMASH! RAAAAAAAAAWRRR!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Ute till pc nu.

Medlem

Japp, som Mesmerize sa, det är ute nu till pc. Finns inget speciellt pack till resurgence grejerna än men det kommer. Tillsvidare kan man hitta de nya karaktärerna och vapnen i spectre packs.

Medlem

Fortfarande inget till PS3. gg

1
Skriv svar