Guild wars 2 priser

Medlem
Guild wars 2 priser

det känns ju som att europa blir ripped of igen, deluxe edetion på deras sida kostar 74.99 euro och i staterna 79.99, lite snabbt räknande så det skiljer ta mig fan 100 spänn mellan dom


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det är för att de Amerikanska priserna är +moms, medans i vårt pris är momsen medräknad redan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ish
Medlem

Ring aftonbladet.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Ring aftonbladet.

varför ens orka kolla in ifall du tycker allt är så värdelöst


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det är för att de Amerikanska priserna är +moms, medans i vårt pris är momsen medräknad redan.

Nej det är inte riktigt rätt. Vi har en moms (Value Added Tax) på 25% här i Sverige medans de i de flesta stater i USA applicerar "Sales Tax" som är mellan 0-13%. Sen finns det nog gott om andra aspekter att hålla reda på (spelen kanske trycks i USA och inte behöver fraktas lika långt t.ex.) som kan påverka priset i en eller annan riktning.

/ LordDaimos

Ish
Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Ish:

Ring aftonbladet.

varför ens orka kolla in ifall du tycker allt är så värdelöst

Jag skulle aldrig gnälla om en hundring för något jag ville ha. Om något är det väl ditt självbehov som är värdelöst, inte min inställning.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Zymac:

Det är för att de Amerikanska priserna är +moms, medans i vårt pris är momsen medräknad redan.

Nej det är inte riktigt rätt. Vi har en moms (Value Added Tax) på 25% här i Sverige medans de i de flesta stater i USA applicerar "Sales Tax" som är mellan 0-13%. Sen finns det nog gott om andra aspekter att hålla reda på (spelen kanske trycks i USA och inte behöver fraktas lika långt t.ex.) som kan påverka priset i en eller annan riktning.

/ LordDaimos

Ja, men i just detta fallet gäller det en digital version av spelet, inge tillverknings eller fraktkostnad alltså.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

nj
Medlem

Vill man komma billigare undan för GW2 så säljer Green Man Gaming det för $55/$75.

Edit: Nähepp, tydligen inte tillgängligt i min region när jag går in på produktsidan... ignorera mig.

Medlem

första öppna betan i slutet av april, vilket verkar vara samma beta som 1 miljon skrev upp sig för, så undrar om man borde avvakta för att se om man kommer in eller inte xD


signatur

always use the nubs for cover

nj
Medlem
Skrivet av cute_ninja:

första öppna betan i slutet av april, vilket verkar vara samma beta som 1 miljon skrev upp sig för, så undrar om man borde avvakta för att se om man kommer in eller inte xD

Alla som blivit uttagna till betan från deras anmälning ska ha kontaktats med information om det. Minns inte exakt när de skrev det, men tror det var förra eller förrförra veckan som det nämndes det på GW2s Twitter.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av cute_ninja:

första öppna betan i slutet av april, vilket verkar vara samma beta som 1 miljon skrev upp sig för, så undrar om man borde avvakta för att se om man kommer in eller inte xD

Alla som blivit uttagna till betan från deras anmälning ska ha kontaktats med information om det. Minns inte exakt när de skrev det, men tror det var förra eller förrförra veckan som det nämndes det på GW2s Twitter.

äsh då, trodde man skulle ha lite högre chans att komma in då man varit med gw sen starten =/


signatur

always use the nubs for cover

nj
Medlem

Verkar som att Impulse/GamestopDL säljer GW2 med, bättre pris än att köpa direkt från ArenaNet.
Skickade iväg en fråga om att man verkligen får EU-versionen till dom på Twitter, men har inte fått något svar än. Antar dock att man får rätt version utifrån vilken region man bor i när man köper eller nått.

Medlem

det blev en digital deluxe version för min del, hittade kosing i en gammal övergiven fond xD ska bli kul att se senare när gw2 kommer ut vad alla mina hom points ger mig ingame


signatur

always use the nubs for cover

nj
Medlem

Impulse/Gamestop kunde inte svara på hur det är med EU/NA-version (fick länka infon från GW2s FAQ till dom), men de skulle kolla upp det och återkomma.
540kr för Digital Deluxe hos dom är bästa priset jag sett än så länge iaf.

1
Skriv svar