Inga planer på Max Payne 3-demo

Robot
Inga planer på Max Payne 3-demo

De som hoppades på att få prova en demoversion av Rockstars tolkning av Max Payne kan sluta hoppas. Företaget har inga planer på att lansera ett demo.

#rockstar-games, #max-payne-3, #remedy-entertainment


Medlem
Inga planer på Max Payne 3-demo

Rockstar borde tänka om lite med att inte släppa ett demo, pga av att många vill troligtvis se hur det ser ut innan man köper det..

Jahapp, hade hoppats på ett demo

Medlem

Ett av få spel jag kommer köpa utan att först testa, men om dom sabbar det kommer jag aldrig köpa ett spel i serien igen. Fast dom kanske inte har planerat att göra en till, man vet aldrig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Trist. Nu är jag ju sugen på Max Payne 3 ändå men demos har gjort att jag köpt en hel del spel som jag annars helt säkert inte hade brytt mig om eller varit tveksam till. Så är det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Då får man väl ladda hem ett "demo" då.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Man blir inte direkt köpsugen när man ser att spelföretag inte vågar visa produkten.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

äh man laddar ju ner hela bara och testar numer, demo är oldschool


signatur

//monster

KoP
Medlem

Äsch.. det är ju Rockstar som ligger bakom. Behövs inget demo, ta mina pengar! Mig veterligen släppte dom inga demos till senare års succéer såsom GTA IV och RDR heller, kanonspel båda två.

Medlem

Efter att ha köpt Mass Effect 3 så har jag bestämt mig för att aldrig igen köpa ett spel som jag inte tankat ner före.
Så det här blir att tanka ner ett eget demo på och sen köpa snorbilligt på en steamrea i framtiden och det är tillräckligt bra.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av KoP:

Äsch.. det är ju Rockstar som ligger bakom. Behövs inget demo, ta mina pengar! Mig veterligen släppte dom inga demos till senare års succéer såsom GTA IV och RDR heller, kanonspel båda två.

Nja, det är ju Rockstar Vancouver som gör det som bara släppt Bully innan.

Inte släppa ett demo? Det tycker jag är riktigt dåligt, det är väl som om man skulle köpa ett par skor över internet, man vet inte om dom kommer passa när man väl får på sig dom.

Dessutom blir jag alltid misstänksam mot spel som inte har nån demo, att släppa ett demo på ett bra spel borde ju vara bra PR.

Blir att ladda hem ett eget "demo".

Medlem

Borde vara lag på att släppa demo.

Medlem
Skrivet av Oddjob:
Skrivet av KoP:

Äsch.. det är ju Rockstar som ligger bakom. Behövs inget demo, ta mina pengar! Mig veterligen släppte dom inga demos till senare års succéer såsom GTA IV och RDR heller, kanonspel båda två.

Nja, det är ju Rockstar Vancouver som gör det som bara släppt Bully innan.

Inte släppa ett demo? Det tycker jag är riktigt dåligt, det är väl som om man skulle köpa ett par skor över internet, man vet inte om dom kommer passa när man väl får på sig dom.

Dessutom blir jag alltid misstänksam mot spel som inte har nån demo, att släppa ett demo på ett bra spel borde ju vara bra PR.

Blir att ladda hem ett eget "demo".

Fast köper du skor på nätet kan du ju prova och sen skicka tillbaka inom 14 dar. Tror inte rockstar kommer godkänna det.

Medlem

Surt att det inte släpps många demos på spel nuförtiden. Det finns absolut ingen anledning till att inte släppa något..

Medlem

Idioti att inte släppa demo.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Idioti att inte släppa demo.

Instämmer. Sen blir de förvånade över att folk tuggar hem piratversion för att inte köpa grisen i säcken. När ska de lära sig...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bara idiotiskt rent försäljningsmässigt att släppa ett demo till ett så hype:at spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Längtar tills 1:a juni! är övertygad om att det kommer bli grymt bra, ända minus är checkpoints :/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Bara idiotiskt rent försäljningsmässigt att släppa ett demo till ett så hype:at spel.

Tvärtom. En begränsad demo som ger mersmak får folk att köpa spelet sen. Finns det inget demo tuggar många hem en piratversion som de sen, av lättja eller ekonomiska skäl, nöjer sig med.

De som fastnat för hypen kommer köpa produkten oavsett, ofta med preorders. Det är gruppen som är tveksamma som demot behövs till.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Idioter, då kan ni ju räkna med att jag laddar ner spelet (olagligt) för att prova istället. DET ÄR 2012 ROCKSTAR, förhelvete.

Medlem

Kommer ändå bli knäckt dag 1.. ganska korkat att inte marknadsföra det som Bioware gjorde med ME3 det blev ju en rätt stor succe... fattar ej varför alla är så anti demo idag..

Inaktiv

köper ingen spel utan att ha prövat demon ,måste kunna pröva om spelet är värt de pengarna, så speltillverkarna fortsätt bara så ,så ni medverkar ökande piratkopiering

Inaktiv

IronCouncil 2012-04-10 14:46:54 #11
Borde vara lag på att släppa demo.
skriver under (:

Medlem

Helt fel. En demo borde dem garanterat släppa. Jag som spelat och gillat både Max Payne 1 & 2 kommer att köpa 3an utan att testa den innan, men många andra kommer nog att ladda ner torrentz då det inte finns demo. Sedan lär dem inte köpa det när de väl har torrenten, de säger att dem gör det men det stämmer sällan.

Medlem

Tja, få se. Känns ljummet, jämfört med en del annat som släpps snart.

Är väl fortfarande lite tveksam till ölkaggeversionen av Payne, även om det sista som visats verkar rätt ok. Kollar igenom recensionerna i lugn och ro först. Blir kanske köp senare i sommar.

Medlem
Skrivet av jonis:

Tvärtom. En begränsad demo som ger mersmak får folk att köpa spelet sen. Finns det inget demo tuggar många hem en piratversion som de sen, av lättja eller ekonomiska skäl, nöjer sig med.
De som fastnat för hypen kommer köpa produkten oavsett, ofta med preorders. Det är gruppen som är tveksamma som demot behövs till.

Risken för att demon för ett hype:at spel gör folk besvikna är större än chansen att det skulle locka fler potentiella köpare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av jonis:

Tvärtom. En begränsad demo som ger mersmak får folk att köpa spelet sen. Finns det inget demo tuggar många hem en piratversion som de sen, av lättja eller ekonomiska skäl, nöjer sig med.
De som fastnat för hypen kommer köpa produkten oavsett, ofta med preorders. Det är gruppen som är tveksamma som demot behövs till.

Risken för att demon för ett hype:at spel gör folk besvikna är större än chansen att det skulle locka fler potentiella köpare.

Ja, om utvecklaren är medveten om att spelet inte håller måttet så håller jag med dig.

Avsaknaden av demo borde (med vissa undantag) tolkas som att utvecklare/producent inte tror tillräckligt på sin produkt utan hoppas på tillräcklig mängd dag ett-försäljningar. Klart som attan att folk vill testa först.

"Köp grisen i säcken! Vi har ett dussinspel att erbjuda!"


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Prefekt, då låter vi bli att köpa detta innan det ligger i Rea-backen då

Medlem

Olycksbådande, vad försöker dom dölja?

Nå, ingen förlust för mig. Spelet ser så ruskigt tråkigt ut.

"Men om Remedy kommer lyckas förvalta spelserien.... osv"

Tror det blir svårt för Remedy att förvalta någonting som har med Max Payne 3 att göra iom att de inte gör spelet? Misstänker att det borde stå "Rockstar" där

12
Skriv svar