Rykte: GTA V släpps i oktober

Robot
Rykte: GTA V släpps i oktober

Enligt ett CV från en person som jobbar på Rockstar North kommer Grand Theft Auto V att släppas i oktober i år.

#rockstar-games, #grand-theft-auto-5-2, #2k-games, #bioshock-infinite


Medlem
Rykte: GTA V släpps i oktober

GIEEEEF ME NAOW :')

Medlem

När det kommer så kommer det, som hon sa ....

Medlem

Om det innebär att spelet kommer på realisation tidigare så... visst.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Så fort det är välpolerat får det gärna släppas. GTA IV behövde som bekant ett par patchar för att funka bra på PC.

Medlem

Frågan är.. Pc? eller Xbox-360/PS3
Samt kommer det vara portat ??

Medlem

portat eller inte. Gta 4 är ett av spelena jag har spelat som jag har spelat längst

Medlem

Jag är ju ändå lite skeptisk, PS3/X360 kunde ju knappt hantera GTA-IV utan framedrops så är det verkligen troligt att GTA-V släpps till denna generations konsoler? Nu är jag inte så insatt i alla rykten så Rockstar kanske redan sagt att det ska komma till denna generation men jag skulle heldre vänta 1 år till och bli överväldigad igen istället för besviken. Till PC lär det ju dröja minst 3 år innan vi får se GTA-V...

Medlem

Varför publicerar ni sådana här nyheter överhuvudtaget..? Det har noll trovärdighet.


signatur

Imperator

Medlem

Ja, det skulle inte vara fy skam.

Medlem

Rockstar! Just take my money....

Medlem

Frågan är väl om det verkligen släpps till pc på en gång eller om pc versionen kommer drygt ett år senare...

Medlem
Skrivet av Chilli88:

Frågan är.. Pc? eller Xbox-360/PS3
Samt kommer det vara portat ??

Först till Xbox-360/PS3 och sedan portning till PC, kanske.
GTA 4 PC sålde ju bara i Europa. I USA var PC-utgåvan ett fiasko om jag tolkat siffrorna rätt. Fast vi kan ju alltid hoppas på att Steam smörar rejält.


signatur

Det var detta...

Medlem

AC 3 ska väl också släppas i oktober?

Medlem

Åååååååååååååhhh geee mig!!!! Man blev ju lagom deppad när alla rykten sa Mars-Maj 2013, men OM det nu skulle komma i oktober hade det varit sjukt epic, eller iaf innan jul så att man kan ta värsta feteledigheten på julen (då julafton infaller perfekt i år) och lira två veckor konstant typ ;D;D gaaah!

Medlem

Äntligen!


signatur

Meep!

Medlem

Högst osannolikt med tanke på att Max Payne kommer i vår/sommar. Rockstar brukar inte släppa 2 stortitlar på ett år.

Och 2k games är inte förläggare av GTAV fz, de har inte gett ut något GTA. Take Two är det däremot.

Medlem

Läste på en annan sida där 80% ville ha det nästa år på XBOX 360 och PS3 eller till nästa generationen konsoler! När ska dator komma in i spel världen igen? Känns som inget spel är gjort till PC längre! Varför gör man inte spel som kräver lite prestanda och är gjort till PC, XBOX 360 och PS3 utan att det ska behöva portas över från konsol! Är less på dessa dåliga konsoler som ska ta många år att uppgradera!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv

GTA IV grafik fast ännu bättre i San Andreas fast ännu större och bättre = OMG

Medlem

Lär ju släppas till konsoler först

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Läste på en annan sida där 80% ville ha det nästa år på XBOX 360 och PS3 eller till nästa generationen konsoler! När ska dator komma in i spel världen igen? Känns som inget spel är gjort till PC längre! Varför gör man inte spel som kräver lite prestanda och är gjort till PC, XBOX 360 och PS3 utan att det ska behöva portas över från konsol! Är less på dessa dåliga konsoler som ska ta många år att uppgradera!

Jesper troligtvis för att att Rockstar tjänar mer pengar på att sälja det till konsol först. Om dem skulle släppa det till PC samtidigt så skulle dem nog gå miste om pengar med tanke på hur mycket GTA V kommer piratkopieras till PC så kommer dem förlora pengar på. Det är därför dem kör detta race att släppa till konsol först vänta halv år år sen släppa till PC.

Medlem

Undrar vad Systemkraven kommer ligga på, har en känsla av att om den skulle komma till next gen konsollerna ( vilket ej är troligt) lär det väl kräva en Quadcore processor som minimum.. Med tanke på vad GTA IV krävde.

Medlem
Skrivet av Chilli88:

Undrar vad Systemkraven kommer ligga på, har en känsla av att om den skulle komma till next gen konsollerna ( vilket ej är troligt) lär det väl kräva en Quadcore processor som minimum.. Med tanke på vad GTA IV krävde.

Troligen är det RAGE motorn fast fin putsad och förbättrad så kraven borde inte ändras jättemycket!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Damn it! Då hinner man dräggla rätt mycket innan det hinner släppas..

Medlem

Med risk för att svära i kyrkan så tycker jag att det är för tidigt...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ska man kolla på trenderna med de tidigare GTA-spelen så kommer det ju till PS3 och 360 som någon frågade om tidigare, och är rätt säker på att Rockstar skrev tidigare att de inte ska porta spelet själva återigen, så en bra port är väl inte att vänta sig.

Medlem
Skrivet av Chilli88:

Undrar vad Systemkraven kommer ligga på, har en känsla av att om den skulle komma till next gen konsollerna ( vilket ej är troligt) lär det väl kräva en Quadcore processor som minimum.. Med tanke på vad GTA IV krävde.

Well, med GTA IV handlade det mest om (oavsett plattform) fruktansvärt dålig optimering. Så jag tror inte att det kommer att bli ett problem denna gången eftersom de blev smärtsamt medvetna om det misstaget.

Men, yes, vad för dator som krävs för att köra 4:an i högsta läge.. det vete fan.. hehe


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Om dem skulle släppa det till PC samtidigt så skulle dem nog gå miste om pengar med tanke på hur mycket GTA V kommer piratkopieras till PC så kommer dem förlora pengar på. Det är därför dem kör detta race att släppa till konsol först vänta halv år år sen släppa till PC.

Varför skulle de gå miste om pengar om det släpptes samtidigt till både konsoll och PC?
De är inte på något sätt beroende av varandra och de som köper till konsoll kommer att köpa till konsoll oavsett när det släpps till PC. Och omvänt förstås.
Vad du däremot, antar jag, menar är att de kommer att bränna mer krut på konsollversionerna vilket gör att portningen (kräääääääk...) till PC kommer att dröja.

Vad jag vill veta är om man kommer att kunna spela det bekvämt i soffan?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Om det kommer i höst, kommer jag köpa det så snabbt det bara går! (=

12
Skriv svar