Kändisar stödjer kampanjen för gay-vänliga EA-spel

Robot
Kändisar stödjer kampanjen för gay-vänliga EA-spel

Efter att anti-gay-grupper kritiserat spel som Mass Effect 3 och The Old Republic så slår nu jämställdhetsivrarna tillbaka – över 60 000 spelfans uppmanar EA att "stå emot den mörka sidan".

#electronic-arts


Medlem
Kändisar stödjer kampanjen för gay-vänliga EA-spel
Citat:

Över 60 000 spelfans

Du menar 60 000 av EAs bottar?

Medlem

Where do I sign?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Svårt att hålla sig för skratt. Fast...vänta, vann inte EA den "Gyllene Bajskorven" nyligen? Nu blev det svårt att inte förknippa homo med bajs... *wink, wink*

Medlem

Hela jippot är ju bara en rökridå för att flytta uppmärksamheten bort från faktumet att EA röstades fram till att vara årets sämsta amerikanska företag, samt omständigheten att EA:s aktie sjunker som en sten.

Medlem

Löjligt att folk sitter och antar att det handlar om att flytta uppmärksamheten från nåt. De har redan gjort ett uttalande om det, och det är det.

Om ni tror att EA har köpt alla de som röstat så har ni nog lite paranoia-problem.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Löjligt att folk sitter och antar att det handlar om att flytta uppmärksamheten från nåt. De har redan gjort ett uttalande om det, och det är det.

Om ni tror att EA har köpt alla de som röstat så har ni nog lite paranoia-problem.

Löjligt att folk sitter och äter upp allt som EA slänger på er... Det är inget fel med lite vardagligt detektivarbete.

http://www.forbes.com/sites/erikkain/2012/04/10/ea-anti-boyco...

http://i.imgur.com/sURQd.jpg
http://i.imgur.com/jIfao.png

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Löjligt att folk sitter och antar att det handlar om att flytta uppmärksamheten från nåt. De har redan gjort ett uttalande om det, och det är det.

Om ni tror att EA har köpt alla de som röstat så har ni nog lite paranoia-problem.

Vet du ens hur PR och damage control fungerar? Allt EA gör just nu är by the book.

[http://i.imgur.com/sURQd.jpg]

Älskar när dom ger sig på dom efterblivna människorna i samhället.
Hoppas dom religiösa står på tur nu också så även dom blir uppretade.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Löjligt att folk sitter och äter upp allt som EA slänger på er... Det är inget fel med lite vardagligt detektivarbete.

http://www.forbes.com/sites/erikkain/2012/04/10/ea-anti-boyco...

http://i.imgur.com/sURQd.jpg
http://i.imgur.com/jIfao.png

Sant, då kan du läsa i länkarna du själv ger.

“AllOut.org has temporarily disabled the campaign page of its website due to a cyber attack by hackers. In the attack, hackers added roughly 3000-5000 comments and signatures onto the petition. AllOut.org is currently in the process of removing those signatures, but can verify that over 60,000 members have sign onto the petition and continue to urge Electronic Arts to stay away from the dark side.”

3-5000. Av 75000.

"... but can verify that over 60,000 members have signed onto the peition ..."

Alltså är en mindre del av totalen botar, och INGET säger att det är EA. Det kan mycket väl, och förmodligen mer troligen, vara någon som vill skada EA, och inte EA själva. Tror du verkligen att EA skulle vara så pant jävla blåsta att de gjorde det i nuläget?

Att det kommer in spammade votes är inget nytt i votes, det innebär inte att företaget det berör ligger bakom de. Tror ni också att melodifestivalens spambot-votes kommer ifrån den artisten som mottog de rösterna?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Tror du verkligen att EA skulle vara så pant jävla blåsta att de gjorde det i nuläget?

Svar ja. De hoppas väl att alla är lika godtrogna som du är

Medlem

Bevisa det. Kom med ett elekroniskt fingerprint eller ett uttalande som beviser det. Tills du gör det sitter du bara och sprider rykten och egen-tolkningar på internet, vilket de flesta nog kan hålla med om inte är så jättehäftigt.

Det mest patetiska är nog den person som gav mig -1 på ALLA mina inlägg i denna tråden. Åsiktsskillnad innebär inte en sänkt kvalitet på posts. Ska jag samtidigt som att alla andra kastar paj anta att den som gjorde det är homofob, då jag fick en -1 på min "Where do I sign?" ?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Bevisa det. Kom med ett elekroniskt fingerprint eller ett uttalande som beviser det. Tills du gör det sitter du bara och sprider rykten och egen-tolkningar på internet, vilket de flesta nog kan hålla med om inte är så jättehäftigt.

Likewise.
Ord står mot ord. Ingen kan bevisa något.

Medlem

Exakt, och därför ger vi f*n i att sitta och anklaga EA för saker som vi inte vet något om. Du pratade iallafall tidigare som att du var helt tvärsäker på att det är EA. Det är du inte, och kan heller inte vara. Om du tror att EA gjort något, är det en helt annan sak. Men framför inte teori som fakta.

Till den som inte vet; tumme upp och ner ges vid inlägg som saknar substans, vettig reson eller kvalitet. Inte när man har meningsskiljaktigheter.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Exakt, och därför ger vi f*n i att sitta och anklaga EA för saker som vi inte vet något om. Du pratade iallafall tidigare som att du var helt tvärsäker på att det är EA. Det är du inte, och kan heller inte vara. Om du tror att EA gjort något, är det en helt annan sak. Men framför inte teori som fakta.

Till den som inte vet; tumme upp och ner ges vid inlägg som saknar substans, vettig reson eller kvalitet. Inte när man har meningsskiljaktigheter.

Jag har aldrig sagt att jag med 100 % säkerhet kan säga att så är fallet. Du får helt enkelt implicit läsa in att det rör sig om spekulationer.

Medlem

Bra av EA att förstora upp detta så folk "glömmer bort" att dom fick Den Gyllene Bajskorven.

GOOD JOB ON THAT DAMAGE CONTROL BILLY, HERE HAVE A 5MILIJON DOLLAR BONUS.
NOW LETS SEE WHAT FEATURES AND CONTENT WE CAN MAKE DLC TO ROB THE GAMERS.

Medlem

@Cm0s, njaaa.. Läser du dina egna posts är du väldigt specifik med att EA lägger upp en rökridå och att allt de gör är by the book. Det låter inte som teorier i min mening.

@Tobblish; Din caps-lock tycks ha fastnat. Helt ärligt, folk bryr sig inte ett smack om att EA fick den "awarden". Like it or not, som de själva säger, deras spel säljer som smör.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Tobblish; Din caps-lock tycks ha fastnat. Helt ärligt, folk bryr sig inte ett skit om att EA fick den "awarden". Like it or not, som de själva säger, deras spel säljer som smör.

EAs fina caps lock mate.
Att EA säljer spel som smör bevisar bara hur idiotiska gamers är idag, förstör för oss alla.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Cm0s, njaaa.. Läser du dina egna posts är du väldigt specifik med att EA lägger upp en rökridå och att allt de gör är by the book. Det låter inte som teorier i min mening.

Som sagt, du får utläsa det implicit.

Men det är ju väldigt passande att EA får en massa arga brev helt plötsligt från lobbyorganisationer, nu när aktien går så dåligt och Bioware börjar få dåligt rykte.

Medlem

Ja och inte får gamers en bättre bild utåt av att vi sitter och caps-lockar halva posts, och ger tumme ner på meningsskiljaktigheter, som skett i halva den här tråden?

Men mer till poängen med ditt inlägg; Jag är alltså en idiot för att jag spelar Mass Effect 3 och Battlefield 3? EA's bullshit har inget med spelen att göra, då EA i större sammanhang ger ut spel än producerar spel.

Skrivet av cm0s:

Som sagt, du får utläsa det implicit.

Men det är ju väldigt passande att EA får en massa arga brev helt plötsligt från lobbyorganisationer, nu när aktien går så dåligt och Bioware börjar få dåligt rykte.

Jag håller med om att det ser suspekt ut, ja. Om du menar det du skriver som teoretiskt (Vilket det ordval inte påvisar), så accepterar jag det och ber om ursäkt för eventuell felbedömning.

I övrigt verkar communityn inte hålla så hög nivå i dessa diskussioner dock.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hah, mogen attityd här. Jag är ingen idiot för det, jag har bara en annorlunda åsikt än dig, och det får du helt enkelt acceptera.

Såklart går EA in och tjabblar med hur det ska bli, men de kan bara göra det till en viss gräns. Det jag menar är att du dömer ut gamers baserat på vilket spelföretag de köper spel ifrån.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hah, mogen attityd här. Jag är ingen idiot för det, jag har bara en annorlunda åsikt än dig, och det får du helt enkelt acceptera.

Såklart går EA in och tjabblar med hur det ska bli, men de kan bara göra det till en viss gräns. Det jag menar är att du dömer ut gamers baserat på vilket spelföretag de köper spel ifrån.

Släpper EA ett spel utan day1 DLC så sure, det spelet är ju redan bättre än allt annat med Day1 dlc.

Har man en idiotisk åsikt och syn på saken är man en idiot., något som du helt enkelt får acceptera.

Diskutera på en någorlunda trivsam nivå med varandra oavsett om ni är oense eller ej, annars stoppar jag upp era sängkuddar med sniglar.

Medlem

Nej, jag tänker inte acceptera att du kallar mig för idiot för att jag inte delar din åsikt. Det är helt ärligt redigt omoget av dig, och ställer mig frågande till hur du resonerar. Kallar du alltid folk för idioter när de tycker något som DU personligen tycker är dåligt?

Du vet om att tumme-ner ges vid inlägg med dålig kvalitet, och inte om man har en annan åsikt också va?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Nej, jag tänker inte acceptera att du kallar mig för idiot för att jag inte delar din åsikt. Det är helt ärligt redigt omoget av dig, och ställer mig frågande till hur du resonerar. Kallar du alltid folk för idioter när de tycker något som DU personligen tycker är dåligt?

Du vet om att tumme-ner ges vid inlägg med dålig kvalitet, och inte om man har en annan åsikt också va?

Komiskt att du inte kan acceptera min åsikt när du pratar om att acceptera andras.

Medlem

Att sitta på ett forum och kalla någon för idiot är inte en åsikt, utan ett personangrepp. Du kan tycka att det jag säger är fel, och det är din åsikt. Att du tycker jag är en idiot får stå för dig, och har inte att göra på forumet.

Edit: Och åter igen med en tumme ner... FZ är inte redo för detta.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Att sitta på ett forum och kalla någon för idiot är inte en åsikt, utan ett personangrepp. Du kan tycka att det jag säger är fel, och det är din åsikt. Att du tycker jag är en idiot får stå för dig, och har inte att göra på forumet.

Edit: Och åter igen med en tumme ner... FZ är inte redo för detta.

Lille vän jag står för det
"Här i FZs forum ansvarar du själv som medlem för vad du skriver."

Medlem

Jag tror på att du står för det.

Däremot försöker jag följa reglerna vilka också säger att man inte ska gå till personangrepp osv. Vilket du gör. Men jag lämnar hela diskussionen vid det här laget, då jag inte orkar med detta längre. Tveksamt om jag orkar kommentera på någon artikel gällande EA igen, då det alltid leder till pajkastning, antagelser och personangrepp.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Jag tror på att du står för det.

Däremot försöker jag följa reglerna vilka också säger att man inte ska gå till personangrepp osv. Vilket du gör. Men jag lämnar hela diskussionen vid det här laget, då jag inte orkar med detta längre. Tveksamt om jag orkar kommentera på någon artikel gällande EA igen, då det alltid leder till pajkastning, antagelser och personangrepp.

Jo tack och moral tanter som säger till en vad man får ha för åsikt och inte.
God Jul

Medlem

Håller vi fortfarande på att lägga oss i folks kärleksliv när vi borde lägga krut på världsfred och gemensamma omklädningsrum? -.-' människor...

123
Skriv svar