Kändisar stödjer kampanjen för gay-vänliga EA-spel

Medlem

Har ingen i min direkta vänkrets som är hbt, men för människors lika värde stödjer jag lätt denna kampanj.

Men snälla FZare, kan vi inte låta bli att kasta skit på varandra. Den förra artikeln om ME3 hbt tjosan innehöll väldigt mycket skit och blev tillslut låst.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Håller vi fortfarande på att lägga oss i folks kärleksliv när vi borde lägga krut på världsfred och gemensamma omklädningsrum? -.-' människor...

Väl pratat!

Skrivet av Woffen:

Har ingen i min direkta vänkrets som är hbt, men för människors lika värde stödjer jag lätt denna kampanj.

Återigen väl pratat. Jag har två nära vänner som är bi, och det rör mig inte en sekund. Att folk fortfarande hänger upp sig på det är lite skrämmande..

Skrivet av Tobblish:

Jo tack och moral tanter som säger till en vad man får ha för åsikt och inte.
God Jul

Jag har då aldrig sagt vilka åsikter du får ha. Jag har endast försökt föra en diskussion som baseras på det vi vet, och inte det vi antar. Samt har jag faktiskt försökt undvika personangrepp.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Att sådana homofobiska uttryck ens får publicitet året 2012 tyder på att problemet är betydligt större än dessa små fundamentalistiska grupperingar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag kommer undvika alla företag som propagerar för homosexualitet. Jag kommer aldrig tycka det är normalt att en kille trycker på en anna kille där bak. Och att sedan säga att man är nedsättande har inget med saken att göra och försöka klistra på en ettiket att man är elak. Alla är olika och dom som kallar detta homofobi får skylla sig själva att folk slår tillbaka. Man måste få ha en åsikt även om det handlar om en minoritet som avviker. Sen måste man skilja på person och gärning. Säger man att man inte gillar homosexualitet så säger man inte att man hatar personen, bara att man inte gillar sexuella handlingen.

Medlem

Jag tycker det är sorgligt att folk än idag trakasseras och förföljs för deras sexuella läggning. Hur fan kan man döma ut en sexuell läggning som är helt harmlös? Det värsta är när idioter jämställer "normaliteten" i homosexualitet med pedofili. Pedofili innebär utnyttjandet av barn till syften som inte ens går att nämna medan homosexualitet handlar om attraktion mellan lika parter där ingen blir utnyttjad, att säga att homosexualitet är onormalt är för mig som att säga att heterosexualitet är onormalt.

Jag förstår inte hur kärlek "man<->man" eller "kvinna<->kvinna" är sämre än kärlek "kvinna<->man".

Det är ni som inte kan acceptera folk för de dom är som är den riktiga samhällsfaran och är bra mycket närmare att vara "onormala" i mina ögon än en homosexuell person. Läste en intressant studie om kopplingen mellan homofober och homosexualitet, den pekade på att uttalade homofober var i större grad homosexuella än icke-homofober. Länkar artikeln här: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8772014 (ni får själva leta reda på den fullständiga rapporten)

Ta en tankeställare och sluta vara rädda för att vara onormala, var inte så jävla mainstream att ni faller för grupptrycket att hata homosexuella, eller bara tycka att det är konstigt med dessa människors läggning.

Det är sådana trångsynta människor som gör världen till den hemska plats den är. Och nej, jag är inte homosexuell.

Medlem

Ja alltså visst EA är väldigt bra på den punkten. Kolla DA2 fick till och med dom homosexuella att känna sig analt penetrerade. Men ska vi ta en liknelse?
Hitler var ju också bra på den punkten att han inte dödade Svenskar, menar dom var ju så ariska och fina.
Lika som EA dom är så fina med sina same sex relations spel. Vem fan bryr sig? det är en del av livet big deal gör det inte bättre att dom tar död på allt annat.

Medlem

Suck...

För det första, om man nu är hetero...varför blir man då så emotionellt engagerad och upprörd över att att andra är homo?

Är själv hetero och tycker det är lite skumt när folk tydligen har så starka känslor om något som egentligen inte borde beröra dem det allra minsta, som andras sexuella preferenser...om man nu verkligen känner sig helt trygg i sin egna sexuella läggning det vill säga.

För mig känns homofobi snarare som att man är lite "smygbög" själv, men inte har modet att erkänna det för sig själv, kanske t.o.m. hatar sig själv för det och som försvarsmekanism projicerar detta på de som öppet vågar visa att de gillar människor av samma kön. Jag menar, varför skulle man annars bli så otroligt upprörd?

För mig är det ganska enkelt:

1. Vad andra vuxna människor vill göra med varandra i samförstånd angår inte mig, i alla fall inte så länge ingen inblandad tar allvarlig skada. Det angår inte mig, jag har inget behov av att veta och jag har definitivt ingen rätt att "fördöma" det.

2. Om människor älskar varandra, så kan man väl bara vara glad för deras skull oavsett deras kön? Det är ju inte som att det finns ett överflöd av kärlek och respekt på denna planet direkt.

Och ni som tycker att det är onaturligt...jag tycker också att det känns onaturligt - för MIG. Dock måste jag även respektera att min heterosexualitet kanske känns lika onaturlig för andra. Det handlar inte om vad som är naturligt eller inte överlag, det handlar om vad som känns rätt för varje enskild...för just den personen.

Slutligen så skiter jag uppriktigt sagt i vad EA gjort, vad dom vill eller inte o.s.v. Det relevanta här är inte EA, utan den reaktion som vissa människor visat på homosexualitet. DET är vad som är viktigt och DET är vad som behöver diskuteras. EA råkar bara vara inblandade i just detta fallet, men homofobi är tyvärr något som förekommer överallt.

Det är år 2012, och man kan bara hoppas att vi i vårt så kallade "civiliserade" och "moderna" samhälle någon gång kan lära oss att respektera varandra som människor och inse att ju mer olika vi är, desto mer har vi även att lära utav varandra.

SE

Medlem

Varför just bara homo?

Make it Bi. Best of both worlds.

Fullt stöd hos mig att ha homos och bi i spel. Jag är ingen dyrkar av EA, men jag tycker dom ska kämpa FÖR detta.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Men herregud!

Skrivet av xverminator:

Jag kommer undvika alla företag som propagerar för homosexualitet. Jag kommer aldrig tycka det är normalt att en kille trycker på en anna kille där bak. Och att sedan säga att man är nedsättande har inget med saken att göra och försöka klistra på en ettiket att man är elak. Alla är olika och dom som kallar detta homofobi får skylla sig själva att folk slår tillbaka. Man måste få ha en åsikt även om det handlar om en minoritet som avviker. Sen måste man skilja på person och gärning. Säger man att man inte gillar homosexualitet så säger man inte att man hatar personen, bara att man inte gillar sexuella handlingen.

För att citera en ovan utmärkt kommentar: Det är lika onaturligt för homos att tänka sig hetrosex som det är för dig att trycka en snubbe i götten.

Medlem
Skrivet av SchnitzlFritzl:
Skrivet av xverminator:

Jag kommer undvika alla företag som propagerar för homosexualitet. Jag kommer aldrig tycka det är normalt att en kille trycker på en anna kille där bak. Och att sedan säga att man är nedsättande har inget med saken att göra och försöka klistra på en ettiket att man är elak. Alla är olika och dom som kallar detta homofobi får skylla sig själva att folk slår tillbaka. Man måste få ha en åsikt även om det handlar om en minoritet som avviker. Sen måste man skilja på person och gärning. Säger man att man inte gillar homosexualitet så säger man inte att man hatar personen, bara att man inte gillar sexuella handlingen.

För att citera en ovan utmärkt kommentar: Det är lika onaturligt för homos att tänka sig hetrosex som det är för dig att trycka en snubbe i götten.

Så sant som det är sagt.

Och gilla och inte gilla förövrigt.. Vad i hela helskotta angår det någon annan vad andra vuxna människor har för sig i sänghalmen? Den dagen som folk ansåg sig ha rätten att diskutera och kommentera vad jag och min fru har för oss när ljuset är släckt är dagen då någon skulle få näsblod.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Om EA nu av någon anledning ger efter, vilket dom rent ekonomiskt inte borde kunna göra (tänk das lawsuit i amerikat) så tycker jag att det är extremt tråkigt med alla dessa haters, varför bry sig om någons sexuella läggning?

Sen har jag lite svårt att tro på att EA skulle dra igång en debatt om detta pga PR. Hursomhelst så ser man ju i den andra tråden att detta måste diskuteras och att alldeles för många forumanvändare har en förtryckarmentalitet. Riktigt jävla tråkigt.

Medlem

Fatta inte vart man skulle skriva under..
Om det är en reklamkampanj från EA vet jag inte och ärligt talat vet jag inte vad det spelar för roll? Jag tycker den här frågan är lite större än DLC dag 1 frågan.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jag gillar EA, dem har många bra spel under bältet som jag har spelat och spelar fortfarande. Inga problem med day 1 DLC eller betalda DLC heller för övrigt.

Skönt att se att EA också är emot gay hat. Snyggt jobbat!

Medlem

Kom igen, ingen bryr sig om "gyllene bajskorven" hur mycket ni än tror på det, allra minst EA.
Vem som helst kan skapa nedvärderande utmärkelser, men "Golden Poo Award" har inte ens en Wikipedia-sida.
Utmärkelsen har överhuvudtaget ingen betydelse alls i något sammanhang.

Rätt löjligt att komma dragandes med konspirationsteorier om att EA försöker skapa en dimridå genom att:

1. Fejka brev med böghat
2. Svara på de fejkade breven med böghat.
3. Spamma en namninsamling som är pro-gay.

Vad har ni för bevis? Om ni inte har några bevis ska ni inte anta korkade saker bara för att det känns bra att hata EA. Jag avskyr själv det mesta som EA smetat på sin logotyp på, men jag har goda skäl snarare än reflexmässigt hat.

Även om EA är fruktansvärt onda på ett sätt måste man kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Alla bra sakerna EA gör är inte till för att täcka för sina misstag. De bra sakerna blir inte heller meningslösa bara för att de gör onda saker.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Säger man att man inte gillar homosexualitet så säger man inte att man hatar personen, bara att man inte gillar sexuella handlingen.

Sluta ha sex med män då om du inte gillar det. Låt andra som gillar det hålla på.

Inaktiv

Hur jag känner inför Gay-debatten i spelvärlden? Jag känner att EA använder den för att vinna PR i ett läge där de är väldigt illa sedda av väldigt många spelare. Jag känner att EA kanske hoppas på att få mer support utanför "gaming"-världen genom det här utspelet.

För den som tvivlar på att EA underblåst det här; betänk att hela frågan kom igång då EA själva valde att gå ut med uppgifter om hur mycket mail de fått och dessutom publicerade ett sådant brev. Det är inte så att tredje part kört igång något som EA sedan rider vågen på.

När det gäller frågan i sig som rasat här på forumet så tycker jag det är bekräftat att merparten av användarna på FZ inte är speciellt duktiga debattörer, att de knappt vet något om ämnet som avhandlas och att alltför svåra och kontroversiella frågor inte lämpar sig att diskuteras på en sida som FZ där mertparten av användarna är grälsjuka tonåringar.

Medlem
Medlem

jag avskyr ea innerligt.....men om dom inte böjer sig för extremisterna skulle jag nog kunna få lite respekt för ea...folie hattarna är på ser jag..ea kastar skit på sig själva för att styra undan fokus, jomenvist det tror jag när jag får bevis..för övrigt har jag noll hbt personer i min bekantskaps krets, vad vuxna människor gör bakom stängda dörrar ska väll du jag och herr Jesus skita i..
alla har rätt till en åsikt i frågan men om om man har fördomar mot hbt bör man nog hålla käften...annars framstår man bara som en intolerant snorunge/religiös nöt.
slutligen så har ju en hel del av biowares spel en ålders märkning, så föräldrarna som tar anstöt kan ju göra sitt jobb som föräldrar och se till att banen inte spelar dess djävulens spel.
_________________________________________________
alt ovan för denna linje är min högst personliga åsikt om jag förolämpa nån med den ber jag om ursäkt.

Medlem

Jag lägger hundra spänn på att FZ stänger den här tråden. Någon emot?

Medlem

Humor, har fan into garvat åt folks kommentarer så här mycket på länge.
Vad är felet med EA?
Dom är ett företag som säljer spel, med betoning på SÄLJER, dvs man utbyter en tjänst/vara mot pengar. Dessa pengar går till utvecklings- och produktionskostnader mm. Om man inte får in pengar så har man inget att betala räkningarna med vilket resulterar i att inga spel tillverkas och bolaget läggs ned. Inte svårt att förstå faktiskt...
Så vill EA tjäna pengar?
Antagligen ja, annat antagande vore inte speciellt genomtänkt...
Är det fel att EA involverar olika typer av personligheter i sina karaktärer?
Om man tänker så här, ta en spelkaraktär, ta bort alla karaktärens egenskaper, ta bort det unika i utseendet, ta bort rösten, ta bort sexualiteten och könstillhörighet. Vad blir kvar?
Alla ÄR olika och det är faktiskt ganska bra.
Jag personligen gillar inte homosexualitet, tycker inte att män attraherar mig. Men andra tycker det och det får dom tycka. Men bara för att jag inte delar deras uppfattning betyder inte det att dom inte ska få finnas.
Jag tycker inte det är speciellt trevligt att se två vuxna karlar grovhångla i en butik eller på annan offentlig plats. Två snygga brudar och saken hade varit en annan...(ja, jag är en hycklare....)
Tycker också det är fel med bröllop i kyrkan då man kränker folks tro. Självklart får dom gifta sig, typ borgligt, men inte på bekostnad av andra människors religionstillhörighet.

Att spelföretagen tar med olika typer av personligheter i spelens karaktärer är en bra sak. Tänk om Nathan Drake skulle varit utan sin specifika personlighet, hade Uncharted varit lika bra då?
Nu handlar det ju inte om ett tvång utan om rollspel där alla möjligheter finns medräknade, vill man inte bli tagen i arslet så kan man ju faktiskt undvika det...
Angående den "gyllene exkrementet" så känns den lika seriös som namnet och grundar sig i folks tendenser till att "smuts"-kasta andra och deras åsikter och säger faktiskt mer om dom som ger "priset" än dom som får det...
Tycker jag att EA är ett bra bolag?
Ja och nej, dom har många småföretag under sig som aldrig hade fått en chans utan en stor utgivare bakom sig men dom har också ofta en dålig kvalitet på produkten i form av buggar. Att ta upp DLC-problemet behöver jag nog inte ens göra....

Och det där med Fifa är väl redan självklart, fotbollskillar är ju inte direkt speciellt maskulina av sig, ser ju mer svettiga ut när dom kommer ut från omklädningsrummen än när dom går av planen...

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Hur jag känner inför Gay-debatten i spelvärlden? Jag känner att EA använder den för att vinna PR i ett läge där de är väldigt illa sedda av väldigt många spelare. Jag känner att EA kanske hoppas på att få mer support utanför "gaming"-världen genom det här utspelet.

För den som tvivlar på att EA underblåst det här; betänk att hela frågan kom igång då EA själva valde att gå ut med uppgifter om hur mycket mail de fått och dessutom publicerade ett sådant brev. Det är inte så att tredje part kört igång något som EA sedan rider vågen på.

När det gäller frågan i sig som rasat här på forumet så tycker jag det är bekräftat att merparten av användarna på FZ inte är speciellt duktiga debattörer, att de knappt vet något om ämnet som avhandlas och att alltför svåra och kontroversiella frågor inte lämpar sig att diskuteras på en sida som FZ där mertparten av användarna är grälsjuka tonåringar.

Även om EA försöker vinna publicitet (vilket det saknas bevis för, och som egentligen är irrelevant) så kvarstår faktum att de har mottagit en mängd brev från upprörda extremister. EA har all rätt att bemöta det enligt god debatt-sed. Det är dock inte hela historien. Mass Effect 3 blev attackerat på Metacritic.com där böghatarna organiserade sig, registrerade nya konton och röstade ner spelet i kombination med hatfyllda kommentarer. Jag tycker att sådant beteende förtjänar utrymme i media där det kan bemötas.

Om det inte vore för spelmedias rapportering hade jag inte känt till det. Om det inte vore för EA:s uttalande hade spelmedia enbart kunna rapportera om Metacritic-attacken. Jag betvivlar att någon hade känt till antigay-kampanjen startad av Family Research Organization om det inte var för EA:s uttalande. Jag tycker nyheten är högst relevant eftersom den visar tydligt att en klick kristna extremister försöker påverka innehållet i mina spel.

Vad som är värst i hela historien kan man ju fråga sig. Är det värsta att EA (ett vinstdrivande företag) får publicitet, eller att extremister försöker bannlysa delar av mångas favoritspel baserat på vad som står i bibeln eller annan helig skrift?

Som jag ser det var det inte EA som kastade första stenen. Om homohatare bjuder in till konfrontation är det EA:s fulla rätt att svara på det utan att behöva betraktas som publicitetsökare.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag kommer undvika alla företag som propagerar för homosexualitet. Jag kommer aldrig tycka det är normalt att en kille trycker på en anna kille där bak. Och att sedan säga att man är nedsättande har inget med saken att göra och försöka klistra på en ettiket att man är elak. Alla är olika och dom som kallar detta homofobi får skylla sig själva att folk slår tillbaka. Man måste få ha en åsikt även om det handlar om en minoritet som avviker. Sen måste man skilja på person och gärning. Säger man att man inte gillar homosexualitet så säger man inte att man hatar personen, bara att man inte gillar sexuella handlingen.

Hur kommer det sig att så fort media porträtterar samkönade relationer så tolkar homofober det som en reklamkampanj för sodomi?
Att man målar upp en värld med verkliga företeelser som homosexualitet reflekterar sällan skaparnas åsikter eller avsikter utan visar snarare på att de försöker måla en mer realistisk bild som speglar fler av samhällets aspekter. Med denna absurda logik blir ju varje film med en nazist en reklamfilm för nazism, varje krigsspel en kampanj för folkmord och våld. Att man låter en sådan liten detalj färga hela mediets budskap visar mer på hur man själv tänker än hur skaparna tänker. Här tänker jag dra den gamla uttjatade klassikern om hur människor som äcklas och upprörs av homosexuella handlingar i media är osäkra och rädda att "smittas" ("om man inte vill misshandla en bög, betyder det att man själv är bög?"-tänket som heterosexuella män marknadsfört i hundratals år) eller uppfattas som homosexuella själva.

Dessutom är det löjeväckande att måla upp ett spel med några enstaka bi- eller homosexuella personer som "gayreklam" när majoriteten av karaktärerna i spelet fortfarande utgörs av heterosexuella.

Medlem

Kampanjen hade ju haft lite trovärdighet om den inte var översvämmad utav EA bottar....

Medlem

Oj, det verkar vara trollmatning på hög nivå här. Tycker synd om mitt scrollhjul som får slita så fasligt.

On topic: Bra att folk tar sig ton emot felriktat hat. EA eller inte. Snart kommer det väl en lobbygrupp som är emot kärlek i datorspel överhuvudtaget också...? Blir så trött på folk med huvudet i sanden ibland.

Medlem

Tycker båda sidorna är patetiska.

Om folk har något emot homosexuella så ok visst, låt dem tycka det. Men att skicka Hat mejl etc till EA så att inge mer homosexuellt ska finnas i deras spel är tragiskt. Om dem inte gillar bögar/lesbiska så behöver dem inte spela en homosexuell karaktär.

Samma sak går för dem som är för homosexualitet.
"Bra gjort av @EA att be homofoberna dra åt ¤%¤#. De borde göra *varje* karaktär i sina spel gay i ett år bara för att reta upp de intoleranta"

"ett speciellt "gay-vapen" i nästa Modern Warfare, som bör vara bättre än alla andra vapen. Detta eftersom det skulle tvinga till och med homofoberna att använda det."

Båda uttalanden är även här tragiska. Dem gnäller på att homofober är intoleranta.
Fast dem själva är intoleranta mot homofober.

Det kommer alltid att finnas homofober, rasister etc.
Låt dem ha sina åsikter.
Inte fan gör det mig någonting ifall en person har något emot homosexuella.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Jag tycker det är sorgligt att folk än idag trakasseras och förföljs för deras sexuella läggning. Hur fan kan man döma ut en sexuell läggning som är helt harmlös? Det värsta är när idioter jämställer "normaliteten" i homosexualitet med pedofili. Pedofili innebär utnyttjandet av barn till syften som inte ens går att nämna medan homosexualitet handlar om attraktion mellan lika parter där ingen blir utnyttjad, att säga att homosexualitet är onormalt är för mig som att säga att heterosexualitet är onormalt.

Jag förstår inte hur kärlek "man<->man" eller "kvinna<->kvinna" är sämre än kärlek "kvinna<->man".

Det är ni som inte kan acceptera folk för de dom är som är den riktiga samhällsfaran och är bra mycket närmare att vara "onormala" i mina ögon än en homosexuell person. Läste en intressant studie om kopplingen mellan homofober och homosexualitet, den pekade på att uttalade homofober var i större grad homosexuella än icke-homofober. Länkar artikeln här: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8772014 (ni får själva leta reda på den fullständiga rapporten)

Ta en tankeställare och sluta vara rädda för att vara onormala, var inte så jävla mainstream att ni faller för grupptrycket att hata homosexuella, eller bara tycka att det är konstigt med dessa människors läggning.

Det är sådana trångsynta människor som gör världen till den hemska plats den är. Och nej, jag är inte homosexuell.

Men homosexualitet är onormalt. Icke norm, eller vad för uttryck du vill använda.
Inte därför att det är sämre, lr fel. Men av den simpla anledningen att majoriteten av människorna är Heterosexuella. Alltså är minoriteten onormal.

ang: "den pekade på att uttalade homofober var i större grad homosexuella än icke-homofober."

Ungefär lika logiskt som att påstå att en person som säger att han inte är galen, är mentalt rubbad.
(scenario tager från diverse filmer/dokumentärer)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av r3lev4nt:

Löjligt att folk sitter och antar att det handlar om att flytta uppmärksamheten från nåt. De har redan gjort ett uttalande om det, och det är det.

Om ni tror att EA har köpt alla de som röstat så har ni nog lite paranoia-problem.

Vet du ens hur PR och damage control fungerar? Allt EA gör just nu är by the book.

[http://i.imgur.com/sURQd.jpg]

Haha, dom bästa kommentarerna kommer ju från Ben och Mike i från Nordkorea För det första, Ben och Mike? Kim och Kim hade varit mer trovärdigt, och för det andra, Nordkorea och öppen internetuppkoppling mot västvärlden? Knappast.

Medlem

"Gay tube" rosa granatkastare i nästa CoD som direkt vid avfyrning ger dig en 30+ killstreak och droppar 5 tactical nukes. Dock kommer din karaktär tvingas bära handväska och kjol de kommande 75 matcherna

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

"Gay tube" rosa granatkastare i nästa CoD som direkt vid avfyrning ger dig en 30+ killstreak och droppar 5 tactical nukes. Dock kommer din karaktär tvingas bära handväska och kjol de kommande 75 matcherna

Haha, jag förstår att du bara skämtar, men det sorgliga är att om dem faktisk skulle göra ett "gay-vapen" så skulle det säkerligen vara något i still med "Gay tube" Rosa granatkastare (vilket vapen som helst egentligen, men det skulle vara rosa)
Och sen skulle ens karaktär säkerligen ha tajta rosa kläder.

Men för mig är det mer intolerant att säga att "bögar gillar rosa och har tajta kläder"
Än att säga "jag stödjer inte homosexuellt sex"

Ungefär som jag tycker det är mer rasistiskt att säga "Afro-Amerikan" en "Neger"

Då Neger enligt ordbok betyder:
"individ tillhörande den människoras som är inhemsk i Central- o. Sydafrika o. som bl. a. kännetecknas av mycket mörk (stundom chokladbrun) hy, ulligt, krusigt hår, bred, platt näsa o. tjocka läppar.”

Alltså är ordet neger endast ordet för en ras.

Medan ordet Afro-Amerikan tyder på att alla mörkhyade personer har afro och är Amerikanare.
Vilket jag personligen tycker är mycket mer rasistiskt.

Men min värld är väll uppochner antar jag


signatur

Rwa?

123
Skriv svar