Här är listan över 2012 års mest efterlängtade spel

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Norre:

Det står ju att det är från amerika.
Det är väldigt liten andel som spelar på PC i usa.

Det tror jag verkligen inte att det är en väldigt liten andel.

Tror? Det gör man i kyrkan. Pc är en betydligt mindre marknad än konsolmarknaden, särskilt i USA. Sen ifall det är det som gjort att de struntade i att ta med pc eller om det beror på något annat låter jag vara osagt.

Okej då, jag ändrar ordet tror till förmodar.

Det bästsäljande spelet 2010 på konsol i Amerika 692,000 exemplar spelet var NCAA Fotball II. Jämför det med det bäst säljande PC spelet under samma år Starcraft II vilket sålde 721,000 exemplar.

Denna är intressant :

http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2011/09/IgniteG...


signatur

Nämen!

Inaktiv

Enda intressanta var ju Bioshock Infinite på dom där listorna, men det köper jag till PC då jag inte spelar FPS på konsol. Annars är det inte mycket jag ser framemot under 2012. Fable Journey hade ju varit lite intressant, synd bara att det kräver kinect.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Norre:

Det står ju att det är från amerika.
Det är väldigt liten andel som spelar på PC i usa.

Det tror jag verkligen inte att det är en väldigt liten andel.

Tror? Det gör man i kyrkan. Pc är en betydligt mindre marknad än konsolmarknaden, särskilt i USA. Sen ifall det är det som gjort att de struntade i att ta med pc eller om det beror på något annat låter jag vara osagt.

Okej då, jag ändrar ordet tror till förmodar.

Det bästsäljande spelet 2010 på konsol i Amerika 692,000 exemplar spelet var NCAA Fotball II. Jämför det med det bäst säljande PC spelet under samma år Starcraft II vilket sålde 721,000 exemplar.

Denna är intressant :

http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2011/09/IgniteG...

Bakläxa för din del Struggle. Om man kollar din annars rätt intressanta länk så står det (ganska) tydligt att det mest sålda konsolspelet i JULI 2010 var NCAA Football II, medan StarCraft II var det som sålde mest till PC det året.

Ska man dra det ett steg längre så bör man även i en jämförelse mellan konsoler och PC räkna samman siffrorna för alla versioner av konsolspelet, på bilden ser man PS3-versionen så siffran gäller kanske endast PS3-versionen och inte sammanlagt till t.ex. 360, Wii, PS3...

Men hör du, tyckte du att det lät troligt (förmodligt nej det är nog inte ett ord) att ett spel baserat på amerikansk collegefotboll som inte ens nått en miljon sålda skulle vara det som sålde bäst år 2010? Samma år som till exempel Black Ops släpptes och sålde som smör.

Vad som DÄREMOT är intressant är statistiken som säger att PC omsätter mer pengar än konsoler. Fast jag blir osäker på om det endast gäller digital distribution, ser ut som det.

Det jag tyckte var allra mest intressant med din finfina länk var annars hur många procent av konsolerna som kraschar och hur många timmar man lägger på ett spel i snitt till de olika konsolerna och till PC. Wii låg väldigt bra till i konsolkrascherna men rätt illa till i timmar spenderade på ett spel.

(Vill man vara taskig kan man då säga att denna omvända korrelation beror på följande regressionssamband: Wiispelare spelar så lite på sina konsoler att de sällan går varma och därför sällan heller slits ut! ) MWAHAHA!!!

Medlem

Xenoblade Chronicles förtjänar att vara på Wii-listan, bästa JRPGet denna generation, men det släpptes ju förra året här.

Det är bara 3 spel jag ser fram emot detta år; Bioshock: Infinite, Dishonored och Way of the Samurai 4. Nåja, kommer släppas andra spel som så småningom blir köp dom också, men dom är inte speciellt viktiga och kan vänta tills dom kostar 5e under en Steamrea eller något sådant.

Medlem
Medlem

@Banjo.

Fair enough, my bad, det är på July 2010, men det gäller båda spelen. Inte bara NCAA, så försäljningsiffrorna för Starcraft II är fortfarande högre än vad NCAA sålde på alla platformarna den släpptes till, under July.

Tag då i beaktande även att detta gäller fysiska sålda exemplar av Starcraft II, och medräknat är inte Digitala försäljningen hos Blizzard, då de brukar vara kinkiga att släppa digitala siffror.

Som du säger är det här i ett land där dom älskar sina NCAA, NFL spel.

Det är det den sammanlagda siffran då NCAA sålde 368,000 till Xbox 360 och 298,800 till PS3 = 666,800 resten som tillkommer är PS2,Nintendo DS, och Iphone spelen.

Att tänka på sedan angående Black Ops tex är att det såldes förutom på konsoler, till PC också, även om det var relativt få exemplar. Men ska man gå och titta på den mörka sidan av månen så är ju tyvärr piratkopieringen större på PC, och Black Ops blev nedladdat ganska hårt. Precis som många andra PC-Spel.

Tyvärr är bra statstik på PC svårt att få tag på då de oftast inte kan räkna ordentligt tack vare digital distrubition (de flesta håller sina siffor hemliga) sedan är det väldigt hyss hyss från ESA och dessa organisationer i USA, för de hatar piratkopieringen och skyller allt på den, så de ger inte alltid ut PC siffrorna. Man kan få en hel del info om man läser de specifika bolagens försäljningsiffror, då kan man skapa sig ett litet hum om att PC inte ligger så långt efter som dom vill få oss att tro.

Sen om man ska dra det extrema strået kan man ju bara kika på alla Free2Play titlar på PC, alla diverse Facebook spel som spelas i stor utsträckning på PC. Som inte heller räknas in i Statstiken.

Sen kan man ju tillägga WoW sålde/har sålt mer i USA än i Europa. Man kan ju kika på de andra MMO spelen som finns, de är ganska populära hos jänkarna, Rift tex. SWTOR sålde bra också.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sillage:

PC listan?

De hade inte med någon pc-kategori.

Sad panda face


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Baldur's Gate Enhanced Edition!

(sen var det väl några andra)

Medlem

De spelen jag ser fram emot:

Dark Souls (PC)
Grand Theft Auto V
Baldur's Gate Enhanced Edition
Diablo 3
StarCraft 2: Heart of the Swarm (Förmodar att det kommer i år åtminstone)
SimCity

Nyfiken på:
STALKER 2
Far Cry 3
Hitman
Max Payne 3

Medlem

GTA V och Guild Wars 2 lätt!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sillage:

PC listan?

De hade inte med någon pc-kategori.

Då kan man ju undra lite varför artikeln finns med i listan för PC-nyheter ?

Inaktiv

Saknas ett stort format, vilket kan det vara nu igen?

Medlem

Jag väntar mer på GTA V än på alla dessa spelen!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Skyll inte på att PC listan saknas när FZ bara kan ändra rubriken till mest efterlängtade konsol spel 2012 ? Alla vet ju mer eller mindre att PC inte är så stort i USA men här i Sverige är det ju ganska stort.

Medlem

Vart tog Darksiders 2 vägen?

Skrivet av Camlin:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sillage:

PC listan?

De hade inte med någon pc-kategori.

Då kan man ju undra lite varför artikeln finns med i listan för PC-nyheter ?

Många spel är multiformat.

Medlem

men kära barn... var är pc listan...

Medlem

Syns lång väg att det är en USA-lista. Vore mer intressant att se EUs/Resten av världens (också).

Skrivet av Cliffie:

vad är det för fel på den här världen?

Många saker. Vet du en bättre värld, så flyttar jag gärna med dig


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Darksiders 2 > alla de spelen.

Medlem

Ser fram emot Diablo 3 såklart, sedan Borderlands2 och GTA V, blir ett bra år!!!!!!!


signatur

Meep!

Medlem

Byt ut Madden mot FIFA så har ni europas listor

Medlem

Varför gör inte FZ en egen lista istället för att ta någons annans?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Norre:

Det står ju att det är från amerika.
Det är väldigt liten andel som spelar på PC i usa.

Det tror jag verkligen inte att det är en väldigt liten andel.

Tror? Det gör man i kyrkan. Pc är en betydligt mindre marknad än konsolmarknaden, särskilt i USA. Sen ifall det är det som gjort att de struntade i att ta med pc eller om det beror på något annat låter jag vara osagt.

Okej då, jag ändrar ordet tror till förmodar.

Det bästsäljande spelet 2010 på konsol i Amerika 692,000 exemplar spelet var NCAA Fotball II. Jämför det med det bäst säljande PC spelet under samma år Starcraft II vilket sålde 721,000 exemplar.

Denna är intressant :

http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2011/09/IgniteG...

Det där är ju bara för juli månad. Det spel som sålde mest 2010 var Black Ops med lite drygt 9 miljoner sålda, och som idag har sålt över 23 miljoner exemplar tillsammans på konsol och bara lite drygt 1.5 miljoner på PC. Och visst, sålda titlar från tjänster som Steam räknas inte in i säljstatistiken, men det gör inte heller den begagnade marknaden, och jag har lite svårt att tro att 20 miljoner skulle ha köpt Black Ops för €60 på Steam, vilket förmodligen är den enda tjänsten som används av majoriteten som köper COD-spel.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sillage:

PC listan?

De hade inte med någon pc-kategori.

"Välrespekterade mätnings- och statistikfirman Nielsen"?

I think not.

Ja, världen ter sig allt mer mörk, men, vi får vara glada ändå. Spelindustrin frodas.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta var ju den mest värdelösa listan jag sett....tar inte ens med PC... -_-

Medlem

En sån här undersökning utan PC tar jag inte seriöst och tror inte ett skit på den då den inte visar hur det ligger till.

Medlem

Kan ju inte vara en seriös undersökning om man exkluderar en hel plattform

Medlem

Kul att 360 iaf har ett exklusivt spel på topp, och lyckas få in ett par till på topp 11. Ps3 tycks se fram emot bra portade spel kan man hoppas, och Wii har inte ens nog med titlar för att fylla en topp 11?
Pc har väl Diablo 3, random starcraft expansion, Sims expansion, MMO-expansioner?
Hade varit kul att se vad folk på PC fronten såg fram emot generellt också, men de kanske hade svårt att hitta någon att fråga?

Medlem

Command & Conquer: Generals 2 står över alla spel. Dock kommer det väl 2013 verkar det som...

123
Skriv svar