En ung tjej spottade precis på mig

Flakmonkey
En ung tjej spottade precis på mig

Fick en riktigt bra start på arbetsdagen idag tack vare en ung dam som hade svårt att kontrollera sig och sina kroppsvätskor. Jag satt nämligen på en buss på väg till jobbet där busschauffören vägrade köra iväg från Fridhemsplan eftersom den unga damen i fråga inte hade blippblippat (visat upp färdbevis). När busschauffören påpekade det så blev det först ett utbrott i stil med "Din jävla fitthora! Jag ska döda dig!" följt av en mars ut ur bussen. Innan hon passerat dörrarna så hann hon dock med att spotta mot busschauffören över de platser som var närmast utgången. Tyvärr kom ju spottet inte särskilt långt utan hamnade på mig och mina medresenärer istället.

Var bara att tack och ta emot samt förundras över den bristande uppfostran som vissa tycks få. Vilket i sin tur fick mig att känna mig rejält gammal... Vet inte riktigt vad som var värst faktiskt

#blogg

Medlem
En ung tjej spottade precis på mig

Hoppas du får en riktigt bra dag som kompensation för din morgon.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Antingen ett tecken på ett Sverige i förfall eller en människa som verkligen har en dålig dag eller liv i allmänhet så det finns någon sorts ursäkt även om det inte är en bra en. Hoppas på det senare.

Inaktiv

Det var således en tjej som yttrade detta:

"Din jävla fitthora! Jag ska döda dig!"

Det är ju fel på så många plan att det blir humor!
Hon plankar(stöld), spottar(kränker), svär(bara dåligt uppfostrad), skriker(dålig självbehärskning), mordhotar(ganska olagligt) och betecknar det kvinnliga könet som något man köper och förnedrar vilket totalt sätter pricken över i:et, då hon sänker sig själv och sina medsystrar.

Du borde gratuleras för att ha bevittnat något osannolikt idiotiskt. För så här lågt kan vi väl inte sjunkit?

Jag frågar mig med ett leende, vad skulle Chuck Norris ha gjort i denna situationen?

"When Chuck Norris crosses the street, the cars have to look both ways."

"If Chuck Norris roundhouse kicks you, even Google won't be able to find you."

"When Alexander Bell invented the telephone he had 3 missed calls from Chuck Norris."

Jag tror jag har spelat mot henne i MW3. Beklagligt beteende. Ni skulle ha polisanmält.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vidrig människa med vidrigt beteende.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hade blivit fly förbannad om jag fått spottet på mig....vilken människa.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Hon gick sen hem och nyttjade sociala medier och vred händelsen till sin egen fördel.

Total brist på respekt i allmänhet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Med dagens förebilder så är man kanske inte så förvånad tyvärr. Speciellt när vuxna inte får markera gränser för barn eller tonåringar, och respekt helt saknas till äldre och deras samlade livserfarenhet.

Fast det här var ju ett extrem fall, man kan ju hoppas att det öppnade ögonen för några i alla fall och leder till positiv förändring hos några.

Medlem

Den tråkigaste känslan infinner sig när liknande händelser sker så ofta att man upphör förvånas och inte orkar bli upprörd längre.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Häromdagen hörde jag på radion att i linje med att skolor drivs av kommersiella aktörer så konkurerar man genom att höja betyg och eleverna blir betraktade som kunder.

Ni är fan inte kloka någon av er tänkte jag och stängde av.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Finns människor för allt idag, tyvärr.
Tycker det är bra att sånt här uppmärksammas. Finns säkert många fler som beter sig likadant. Tro mig, har träffat en hel del.

Oavsett vart man jobbar, finns risken att man träffar något rötägg som antingen haft en dålig dag eller bara är allmänt spydig med dålig attityd.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Glädjande nog har allt jag ville skriva redan sags i kommentarer ovan. Du ska inte känna dig gammal bara för att du fått en bra uppfostran. Att döma av kommentarer här så finns det hopp!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Flakmonkey

Trevligare mornar har man ju givetvis haft, men av någon anledning blev jag sälv inte särskilt sur. Mest bara paff eftersom jag har så svårt att förstå beteendet. Kan inte minnas någon gång då jag blivit så pass sur i någorlunda vuxen ålder och det här var över en skitgtej där hon måste ha vetat om att hon gjort fel som gått på utan att betala.. Men men vi människor är ju rätt knepiga varelser

Medlem

Fascinerande! Har stött på några sådana fall på buss 161 tyvärr.

1
Skriv svar