Medlem
Ang citering

Kan ni inte införa så att exempelvis jag har rätt att redigera / ta bort de inlägg där folk har citerat mig? Jag menar om jag skriver fel och sen citerar nån mig innan jag hinner redigera inlägget så blir det väldigt frustrerande. Jag vill inte konstant bli påmind om ett felsägande.

Medlem

äh, skit i det. Bjud på't bara


signatur
Medlem

Tror tyvär att det kommer resultera i att om person A blir citerad utav person B, person B vinner en diskussion mot person A i det citerade inlägget.
Person A blir sur och tar bort person B:s kommentar.


signatur

Rwa?

Inaktiv

Nej det håller inte. Klart att man ska stå för det man skriver. Hur skulle det se ut om citat förändras? I sådana fall kan vi ta bort den funktionen.

Medlem

Självklart står jag för vad jag säger men inte om jag förklarar det på ett såpass dåligt sätt att folk misstolkar mig. Alla är inte födda till skribenter. Hur som helst, Jag släpper det nu.

Medlem

Hade varit bättre om själva citatet inte kunde redigeras av den som citerar, utan hängde med på något sätt orört och uppdaterades när originalinlägget uppdateras.

Men då uppstår ett annat problem, det är när en person citerar en annan person som i sin tur har citerat någon. Vid flera steg av citat så kommer inlägget och sidan bli väldigt långa. Redan idag finns det folk som inte kan hantera citat-funktionen och det blir inlägg som är 4-5 citat djupa och 1-2 A4 långa.

En gräns på citatdjupet på kanske 1-2 citat hade varit bra redan nu.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Jag tror det enklaste är att författaren tar sig tid att läsa igenom inlägget en extra gång om det blir fel, alternativt uppdaterar med info om att det ändrats. Det här känns inte som ett problem som förekommer så ofta att det är värt att sätta kodarna på att lösa det.


signatur
1
Skriv svar