Resident Evil 6-releasen framflyttad, ny trailer!

Robot
Resident Evil 6-releasen framflyttad, ny trailer!

Nya släppdatumet för actionskräckisen är tidigt i oktober.

#capcom, #resident-evil-6


Medlem
Resident Evil 6-releasen framflyttad, ny trailer!

Såg denna igår eller förrgår. EPIC! EPIC!

Men gillar inte att Ada(?) smutskastar Wesker???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ser ju bara mer och mer intressant ut, tycker jag minsann.

Medlem

Action, action, action!

Snacka om att helt tappat bort vad som gjorde de ursprungliga spelen bra... Orkade inte ens spela igenom RE5.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Action, action, action!

Snacka om att helt tappat bort vad som gjorde de ursprungliga spelen bra... Orkade inte ens spela igenom RE5.

De gamla spelen var bra för vad de var. Samma skulle jag säga går för de nya ockå. Capcom utvecklar och fortsätter storyn på ett intressant sätt och gameplay har varit smidig och bra utfört. Problemet ligger snarare i att man tar sig an de nya spelen som om de vore samma kategori som de gamla. Dvs, skräck, suspens och klastrofobi osv. RE4 och 5 är riktigt bra actionspel med (åtminstone enligt mig) en bra touch av lite läskigheter, och Capcom utför detta bra. Varför inte låta RE1-2-3-CV vara. Låt dom vara bra, och ta serien för vad den är nu. Bara för att det inte är samma gamla concept med osmidiga kameravinklar och läskiga korridorer så behöver inte serien vara dålig i sig.

Medlem

RE4 var enligt mig jävligt läskigt, då man kände av klaustrofobin i byn när alla bybor attackera en, eller att man aldrig riktigt hade tillräckligt med ammo.
RE5 däremot var ett simpelt mörsch spel, kutade igenom spelet utan minsta problem och tyvärr var genomspelningen inget vidare intressant.

Medlem

Leon = traditionell resident evil
Criss = mer action
Weskers son = survival


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Fick precis en beta nyckel till Online liret TERA.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Tror detta lär bli otroligt bra. Blir lite ledsen på folket som tycker att de ska vara som 1-3,
hade varit jätte mycket gnäll om att spelen inte gjorde något nytt då.

Medlem

Alla RE spelen är grymt bra! Haters gonna hate!

Medlem
Skrivet av schmuttah:

RE4 var enligt mig jävligt läskigt, då man kände av klaustrofobin i byn när alla bybor attackera en, eller att man aldrig riktigt hade tillräckligt med ammo.
RE5 däremot var ett simpelt mörsch spel, kutade igenom spelet utan minsta problem och tyvärr var genomspelningen inget vidare intressant.

This ^

Hoppas 6an blir läskigt, 5an var inte alls skrämmande

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Alla RE spelen är grymt bra! Haters gonna hate!

Men vad är det kvar att älska när det blivit ett till mediokert cover-shoter som det svämmar över med nu för tiden?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Hur menar du med "framflyttad" om releasen har tidigarelagts? Den har ju inte flyttats framåt i tiden.

Medlem

Antar att ni menar tidigarelagd release, inte framflyttad

Medlem

jag vet inte riktigt, tycker inte riktigt det känns rätt... saknar lite RE känsla!

Medlem

Det är verkligen synd vad som har hänt med Resident Evil-serien. 6:an ser ut som att det kan bli ett kul spel, absolut... men det har ju ingenting med de riktiga Resident Evil-spelen att göra.

1
Skriv svar