Dark Souls utan Games for Windows Live

Medlem
Dark Souls utan Games for Windows Live

Som vi nu vet så använder Dark Souls till PC Games for Windows Live[GFWL]. Såg ingen tråd om detta så tänkte jag skapar en. GFWL är en dödsdom för spelet. Jag är själv inte glad för någon slags DRM, men av alla möjliga så är GFWL den värsta. Så om du är en av de som älskar Dark Souls eller är sugen på att äntligen får spela det:

http://www.change.org/petitions/namco-bandai-and-from-softwar...

Ge din signatur om du känner för att stötta det! Det har bara gått ett par timmar och en del signaturer har redan lagts. Vet inte om det redan är försent, men det är värt att försöka, för både deras och våran skull.

Medlem
KoP
Medlem

Vad är grejjen med games for windows live? Är väl ungefär som xbox live, ett gui där du har dina spel samlade + butik och div. annat lull-lull.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad är grejjen med games for windows live? Är väl ungefär som xbox live, ett gui där du har dina spel samlade + butik och div. annat lull-lull.

Inte riktigt. Games for Windows Live är en jäkla massa strul, särskilt när det kommer till online-biten för spel, vilket Dark Souls har mycket utav. Det har en tendens att plötsligt förlora uppkopplingen etc. Bioshock 2 multiplayern slaktades t.ex pga GFWL.

Ett exempel jag kan ta som väldigt många haft tydligen är i Batman. Flera timmars spelande, plötsligt dör GFWL och bam, du har inga saves kvar.

Dark Souls: Prepare to Lose your saves Edition.

Edit: En liten kort beskrivning finns på sidan där.

Citat:

GFWL is unpopular, difficult to use, inconvenient, has terrible online support (a key feature in Dark Souls), and is downright unpleasant.

KoP
Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av KoP:

Vad är grejjen med games for windows live? Är väl ungefär som xbox live, ett gui där du har dina spel samlade + butik och div. annat lull-lull.

Inte riktigt. Games for Windows Live är en jäkla massa strul, särskilt när det kommer till online-biten för spel, vilket Dark Souls har mycket utav. Det har en tendens att plötsligt förlora uppkopplingen etc. Bioshock 2 multiplayern slaktades t.ex pga GFWL.

Ett exempel jag kan ta som väldigt många haft tydligen är i Batman. Flera timmars spelande, plötsligt dör GFWL och bam, du har inga saves kvar.

Dark Souls: Prepare to Lose your saves Edition.

Edit: En liten kort beskrivning finns på sidan där.

Citat:

GFWL is unpopular, difficult to use, inconvenient, has terrible online support (a key feature in Dark Souls), and is downright unpleasant.

Ja det låter ju onekligen lite sugit. Antar att jag får undersöka saken själv då jag får min nya burk (efter en paus på flera år ifrån pc-spel scenen).

MS borde ju för övrigt känna till dessa problem och jobba bort dem relativt snabbt. :/

Medlem

Jag har aldrig haft problem med GFWL, möjligtvis att det var lite strul med Gears of War till PC men det var ett bra tag sen. GTA IV, Bioshock, Fallout, Batman Arkham City & Asylum, Street Fighter IV och många fler spel har samtliga fungerat problemfritt. GTA IV hade lite dropouts i början, men det berodde på Social Club och inte Live.

Jag vet inte vad som orsakar problemen hos vissa då jag själv inte har några problem. Förmodligen sitter ni bakom en brandvägg som stör kommunikationen eller så har ni ett svajigt internet. GFWL har funnits i 5år nu, och jag har svårt att tro att MS inte skulle ha lokaliserat ett problem hos dom vid det här laget.

Sen tycker jag folk ska vara tacksamma för att Dark Souls ens släpps till PC. Först var det namninsamlingar för att få utvecklarna att släppa det till PC, och nu är det namninsamlingar för att spelet kommer använda sig utav GFWL. Mycket vill ha mer...

Ni vet väl att spelet kommer kräva GFWL hur många namn ni än samlar in? From Software och Namco har förmodligen redan ingått ett kontrakt med Microsoft, och det enda sättet för att slippa GFWL är om alla angry gamers går in och betalar summan för att bryta kontraktet i förtid.

Medlem

Kommer aldrig mer att köpa ett spel som använder sig av GFWL, sämsta skiten någonsin!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Signed. Tror tyvärr inte det kommer att göra någon skillnad. Har inte haft några direkta problem med GFWL i GTA IV men att måsta skapa ett konto på en värdelös tjänst är inte särskilt lockande. Hoppas verkligen att GTA V blir en lyckad port utan en massa skräp.

1
Skriv svar