Retro/Vintage bilder... vad tycks?

Medlem
Retro/Vintage bilder... vad tycks?

http://bentphotos.tumblr.com/

Försöker köra lite 70-tals känsla på bilderna.. lite ofokus, lite snett, lite suddigt och 40 år bakåt i tiden


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Snajsigt

Något säger mig dock att fototekniken på 70-talet överlag gav en varmare ton i bilderna? En del av dina bilder är mitt i prick, medan andra har en blå, kallare ton som jag inte associerar till 70-talet...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Snajsigt

Något säger mig dock att fototekniken på 70-talet överlag gav en varmare ton i bilderna? En del av dina bilder är mitt i prick, medan andra har en blå, kallare ton som jag inte associerar till 70-talet...

Jag instämmer. Precis samma tanke som slog mig.
Gillar bilderna men färgmässigt är bilderna något kalla.


signatur

Have a good time!

Medlem

De är bra, men tror det behövs mer än att göra dom svart-vita för att ge dom en "gammal" look. Dom ser t ex fortfarande för bra ut för att ge ett gammalt intryck. En del är inte helt i gråskala heller, utan det är som om det finns lite färgtoner kvar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

De är bra, men tror det behövs mer än att göra dom svart-vita för att ge dom en "gammal" look. Dom ser t ex fortfarande för bra ut för att ge ett gammalt intryck. En del är inte helt i gråskala heller, utan det är som om det finns lite färgtoner kvar.

Var har du fått att de är svart-vita ifrån?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av conthox:

De är bra, men tror det behövs mer än att göra dom svart-vita för att ge dom en "gammal" look. Dom ser t ex fortfarande för bra ut för att ge ett gammalt intryck. En del är inte helt i gråskala heller, utan det är som om det finns lite färgtoner kvar.

Var har du fått att de är svart-vita ifrån?

Hmm, det var nog att det skulle vara gamla bilder, så antog jag att de skulle vara svart-vita. Men du har rätt, lite färger är det kvar på dom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det verkar som du varken tittat på bilderna eller läst vad TS skrivit. Va då "lite färg är det ändå kvar i dem"? Bilderna är allt annat än svartvita, och varför skulle TS vilja ha svartvita bilder? Han sa 70-tal, inte 30-tal...


signatur

Imperator

Medlem

Nja, alltså, många av dom har väldigt lite färger. Det tillsammans med "gammal look" gjorde att svart-vitt dök upp snabbt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Reize:

Det verkar som du varken tittat på bilderna eller läst vad TS skrivit. Va då "lite färg är det ändå kvar i dem"? Bilderna är allt annat än svartvita, och varför skulle TS vilja ha svartvita bilder? Han sa 70-tal, inte 30-tal...

Här är en som tittade iaf


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Med risk för att låta för självgod.. men satan vilka bra bilder jag tagit. Börjar bli riktigt stolt över dem. Fotostipendium nästa?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

För lite hoppande i bilderna för att få fotostipendium. *fniss*

Förlåt! *lite skamsen*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Med risk för att låta för självgod.. men satan vilka bra bilder jag tagit. Börjar bli riktigt stolt över dem. Fotostipendium nästa?

Nja inte stependium än kanske (inte för att jag är bättre alls) men bilderna ser väldigt 70-tal ut så bra jobbat där

Medlem

Jättefina bilder, du är riktigt duktig


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar