The Old Republic patchas till 1.2 idag

Robot
The Old Republic patchas till 1.2 idag

Den massiva 1.2-patchen implementeras under dagen.

#bioware, #star-wars-the-old-republic


Medlem
The Old Republic patchas till 1.2 idag

nice då!

Medlem

Det är nice, synd att man har slutat spela detta då. Jag lär inte börja spela igen heller.

Medlem

ranked wz kommer dock försenas

Medlem

Kanske man skall ta sig ett par timmar på vadnudendärplanetenheter som man var på.

// edit

"Medpacs can now only be used once per fight. When a medpac is used during combat, another cannot be used until after combat has ended."

Hmm, detta var lite udda. Undrar hur det kommer att förändra saker och ting.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dom flesta servrar är så gott som tomma idag. Tror inte spelet överlever året ut.


signatur
Medlem
Skrivet av conthox:

"Medpacs can now only be used once per fight. When a medpac is used during combat, another cannot be used until after combat has ended."

Hmm, detta var lite udda. Undrar hur det kommer att förändra saker och ting.

Operations kommer bli ett rent helvete

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av conthox:

"Medpacs can now only be used once per fight. When a medpac is used during combat, another cannot be used until after combat has ended."

Hmm, detta var lite udda. Undrar hur det kommer att förändra saker och ting.

Operations kommer bli ett rent helvete

Heh, och det skriver du med en jätteglad smiley efter


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av cammo:

Dom flesta servrar är så gott som tomma idag. Tror inte spelet överlever året ut.

Är det verkligen så illa? Om det stämmer så måste TOR vara en av de största flopparna i spelhistorien.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av cammo:

Dom flesta servrar är så gott som tomma idag. Tror inte spelet överlever året ut.

Är det verkligen så illa? Om det stämmer så måste TOR vara en av de största flopparna i spelhistorien.

Jag var inne en kort vända häromdagen. Det var allt liv o rörelse, inte jättemånga online, men absolut inte tomt. Det beror nog på var man är i spelet, level och tid på dygnet osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av cammo:

Dom flesta servrar är så gott som tomma idag. Tror inte spelet överlever året ut.

Är det verkligen så illa? Om det stämmer så måste TOR vara en av de största flopparna i spelhistorien.

Folk sa att det var "helt dött" när jag spelande för ett tag sedan också. Då hade jag varit med sedan launch och det fanns massor av spelare. Ibland var det kö 2 månader efter release.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

sw-tor inhar mitt rekord i kortast spelad mmo... knappt 2 veckor......Terra online är jag ruskigt upphetsad över dock.....cbt5 eu på fredag

Medlem

Vissa saker, som t.e.x. UI cusomization, guildbank eller texturer, skulle ju självklart varit med från release. Det duger inte att slänga in dessa 3,5 mån efter release och förvänta sig att spelarna ska vara tacksamma. För lite, för sent. Det här kommer jag inte komma tillbaka till ändå. Synd, fanns mycket i spelet som jag gillade.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det är svårt att göra MMORPG idag, det skall man komma ihåg. Varför? Det är så många som jämför det med redan etablerade spel som har funnits ute i flera år, vilket är en väldigt felaktig jämförelse.

Sedan kan man tycka att utveckalarna borde ha lärt sig vid det här laget. Att hellre utöka utvecklingstiden ett halvår och ha med fler saker, istället för att släppa ett halvdant och se spelare lämna för att inte komma tillbaka pga besvikelse.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

bögsex nudå?
(nej, jag är inte speciellt intresserad, tycker bara att det är att förväntas av bioware numera)


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Lirar inte så ofta och med ungefär en månad kvar till D3 så är det dags att ändra till enmånadsprenumeration istället. Hoppas det här gör det roligt att spela igen.

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av cammo:

Dom flesta servrar är så gott som tomma idag. Tror inte spelet överlever året ut.

Är det verkligen så illa? Om det stämmer så måste TOR vara en av de största flopparna i spelhistorien.

Folk sa att det var "helt dött" när jag spelande för ett tag sedan också. Då hade jag varit med sedan launch och det fanns massor av spelare. Ibland var det kö 2 månader efter release.

Det ÄR dött på vissa servrar, har min mainkaraktär på Niman, en vanlig kväll är det ca 90 personer inne på republicsidan, på HELA servern, många planeter är man ensam på, att hitta grupp för flashpoints är till det närmaste omöjligt, kör man warzone är det samma spelare man spelar med/mot varje runda.

Det är inte kul, och jag tror Bioware/EA tappar många spelare pga detta.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av conthox:

"Medpacs can now only be used once per fight. When a medpac is used during combat, another cannot be used until after combat has ended."

Hmm, detta var lite udda. Undrar hur det kommer att förändra saker och ting.

Operations kommer bli ett rent helvete

Då har ni kassa helare. Vi klarade 8 mans SOA NightMareMode igår utan problem, tack vare två bra helare. Tror ingen använde ett enda medpack.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av zoane:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av cammo:

Dom flesta servrar är så gott som tomma idag. Tror inte spelet överlever året ut.

Är det verkligen så illa? Om det stämmer så måste TOR vara en av de största flopparna i spelhistorien.

Folk sa att det var "helt dött" när jag spelande för ett tag sedan också. Då hade jag varit med sedan launch och det fanns massor av spelare. Ibland var det kö 2 månader efter release.

Det ÄR dött på vissa servrar, har min mainkaraktär på Niman, en vanlig kväll är det ca 90 personer inne på republicsidan, på HELA servern, många planeter är man ensam på, att hitta grupp för flashpoints är till det närmaste omöjligt, kör man warzone är det samma spelare man spelar med/mot varje runda.

Samma på Kellian Jarro. Men vi kämpar på i gillet.
Har en karaktär på The Red Eclipse, och DÄR är det folk så det räcker och blir över till allt. 30sek väntan mellan PVP-rundorna, alltid folk till H2/H4/FP/Operations. ^^


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av conthox:

"Medpacs can now only be used once per fight. When a medpac is used during combat, another cannot be used until after combat has ended."

Hmm, detta var lite udda. Undrar hur det kommer att förändra saker och ting.

Operations kommer bli ett rent helvete

Då har ni kassa helare. Vi klarade 8 mans SOA NightMareMode igår utan problem, tack vare två bra helare. Tror ingen använde ett enda medpack.

Jo men förändringarna på Jedi Sage i kombination med detta gör VÄLDIGT mycket. Vet du hur mycket man sparar på att folk använder medpacs? Alla etablerade guilds har i stort sätt haft ett krav på att man ska dra en medpack så fort man blir skadad. Från dom guilder som lirat PTS så har dom haft ENORMA problem att hålla hälsan uppe. Får väl se hur det ser ut nu när 1.2 gått live.

Medlem

fy fan för Bioware att komma och förstöra bra spel. den här patchen var dropen som fick bägaren att rinna över.

Medlem
Skrivet av ERzIL:

fy fan för Bioware att komma och förstöra bra spel. den här patchen var dropen som fick bägaren att rinna över.

De skulle ha gjort KoToR 3 istället

Medlem
Skrivet av ERzIL:

fy fan för Bioware att komma och förstöra bra spel. den här patchen var dropen som fick bägaren att rinna över.

Vad är det som är så hemskt med den här patchen? Tycker spelet från början var gjord för att misslyckas, ser ingen skillnad med den här patchen som sagt, varken bättre eller sämre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Runt 350+ online idag bara på Fleeten på Empire sidan (server Bloodworthy) sitter för nuvarande och köar lite PvP och vanligtvis såhär dags på dygnet (02+) brukar det ta låååång tid att komma in, nu är det nästan instant kö ;D

Största problemet är nog att Bioware var lite överentusiastiska med serverna, PÅ tok för mycket servrar ATM, slå ihop lite servrar och det skulle absolut inte vara tomt på folk. dock spelar jag hellre på en gles server med folk jag känner och gillar än på en server med mycket folk ensam ;D

Visst finns det mycket som fortfarande behöver åtgärdas men spelet är iallafall spelbart. saknar lagg osv och det kan nog vem som hellst intyga att WoW inte var 4 månader efter realase om man nu vågar dra en sådan parallell ;D

Själv sitter jag mest och dödar tid tills man får spela GW2 på heltid och det duger trots allt SWTOR väldigt bra till, välgjorda storylines och har man inte redan levlat upp alla klasser finns det ju lite att fixa nu i och med Legacy systemets vidareutveckling.

Medlem

Rätt kul att det länkas till PTS-patchen (med påvisade förändringar under tiden) och inte den slutliga patchen för live-servrarna. Nåja. FZ val..

Stör mig dock på att de gör en del saker lättare, menar....hur svåra var tex. Lights Out och Old Enemies att göra solo (med companion) med rätt klasser? Eller duo med ngn annan (med eller utan companions). Så går de och gör om dem till 2+.........pfft.

Möjligen att man återaktiverar för att prova det nya innehållet, men risken är att HMs är lika buggiga än idag trots jobbet de lagt ner (fixaen grej men skapar två nya problem med fixen har varit rätt vanligt förekommande från BWs sida i detta spel).

Skrivet av lealgeir:

Runt 350+ online idag bara på Fleeten på Empire sidan (server Bloodworthy) sitter för nuvarande och köar lite PvP och vanligtvis såhär dags på dygnet (02+) brukar det ta låååång tid att komma in, nu är det nästan instant kö ;D

Största problemet är nog att Bioware var lite överentusiastiska med serverna, PÅ tok för mycket servrar ATM, slå ihop lite servrar och det skulle absolut inte vara tomt på folk. dock spelar jag hellre på en gles server med folk jag känner och gillar än på en server med mycket folk ensam ;D

Visst finns det mycket som fortfarande behöver åtgärdas men spelet är iallafall spelbart. saknar lagg osv och det kan nog vem som hellst intyga att WoW inte var 4 månader efter realase om man nu vågar dra en sådan parallell ;D

Själv sitter jag mest och dödar tid tills man får spela GW2 på heltid och det duger trots allt SWTOR väldigt bra till, välgjorda storylines och har man inte redan levlat upp alla klasser finns det ju lite att fixa nu i och med Legacy systemets vidareutveckling.

Nja ett annat stort problem som skapade så många servrar är mer att servrarna i sig är för klena för att palla trycket. Därför öppnades det istället fler servrar istället för att beefa upp de de redan hade för att klara fler spelare.

1
Skriv svar