Miyamoto önskar att han hade skapat Angry Birds

Robot
Miyamoto önskar att han hade skapat Angry Birds

Nintendo-legenden prisar det finskutvecklade spelet och önskar att han hade kommit på idén först. Kontrollerna hade varit ännu bättre på Nintendo DS, säger han.

#angry-birds, #rovio


Medlem
Miyamoto önskar att han hade skapat Angry Birds

Jaha. Det var ju en... intressant nyhet...


signatur

Imperator

Medlem

Hah, vem önskar inte det? Ställ dig i kö, Miyamoto.

Medlem
Skrivet av Reize:

Jaha. Det var ju en... intressant nyhet...

Uppenbarligen, eftersom du klickade på och kommenterade den.

Oerhört märkligt. Det är som om världens mest talangfulle kock sa att han önskar att han fick jobba på McDonalds.

Medlem

Själva konceptet har ju funnits länge. Kommer ihåg att jag spelade ett flashspel med exakt samma koncept för 5-6 år sedan. Låter som att Miyamoto är lite förvirrad.


signatur

Have a good time!

Medlem

Tvivlar på att det hade varit ens i närheten så populärt om det släppts till DS istället för iOS/Android. Angry Birds är för mig ett spel som är helt okej, och som jag spelar i brist på bättre spel till telefonen. I jämförelse med övriga DS-spel tycker jag inte att Angry Birds har så mycket att komma med.

Medlem

The shit prints money!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Brain:

Själva konceptet har ju funnits länge. Kommer ihåg att jag spelade ett flashspel med exakt samma koncept för 5-6 år sedan. Låter som att Miyamoto är lite förvirrad.

Kanske var "traditionella och nya spelmekaniker kombineras" som var själva huvudgrejjen. Det finns säkert flera spel sedan tidigare som går ut på samma sak, men detta var nog det första som kombinerade pekskärmtekniken med det gamla, simpla sidoskrollande actionpusslet, eller vad man skall kalla det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Han hade tappat mycket respekt, han ska va glad.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag önskar att jag skapat Microsoft för då skulle jag varit rik och känd!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Wartex:

Hah, vem önskar inte det? Ställ dig i kö, Miyamoto.

Menar det, skaparna av detta simpla flashspel lär ju ha tjänat X antal miljoner.

Inaktiv

Nintendo har tappat bollen. Vi är less på Mario och grabbarna nu. Wii U är föråldrat innan det ens släppts...

Medlem

Eller var det Crush the Castle han önskade att han kom på? Nä, det tjänarju inte lika mycket pengar.


signatur

Xd

Medlem

Hade aldrig kunna bli lika stort på DS. Inte de äldre i alla fall då de inte hade digital distribution. 3DS kanske har blivit bättre på den fronten.

Medlem

Angry Birds hade ju inte blivit någonting om det lanserades till DS. Hela grejen med AB är ju att alla har det i sina telefoner.

Medlem
Skrivet av Gurant:

Angry Birds hade ju inte blivit någonting om det lanserades till DS. Hela grejen med AB är ju att alla har det i sina telefoner.

Precis. Simpelt, tillgänligt, och underhåller en på 10 minuters-bussen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Millen:

Tvivlar på att det hade varit ens i närheten så populärt om det släppts till DS istället för iOS/Android. Angry Birds är för mig ett spel som är helt okej, och som jag spelar i brist på bättre spel till telefonen. I jämförelse med övriga DS-spel tycker jag inte att Angry Birds har så mycket att komma med.

Du glömde att det är till pc med och inte bara mobiler. Rätt ska vara rätt

Inaktiv

Tvivlar starkt på att det skulle vara bättre till DS. Tycker personligen kontrollerna är bättre till pc och android. Sure på pc är det bara musen som behövs, men är då som sagt bättre kontroller på dessa plattformar än vad det skulle varit på DS oavsett.

Inaktiv
Skrivet av Gurant:

Angry Birds hade ju inte blivit någonting om det lanserades till DS. Hela grejen med AB är ju att alla har det i sina telefoner.

Med tanken på att prislappen garanterat hade landat på 50 gånger så mycket om inte mer så är det helt korrekt. Tror inte ett dugg på att Angry Birds hade blivit någon succé på DS, bättre kontroller eller inte.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Millen:

Tvivlar på att det hade varit ens i närheten så populärt om det släppts till DS istället för iOS/Android. Angry Birds är för mig ett spel som är helt okej, och som jag spelar i brist på bättre spel till telefonen. I jämförelse med övriga DS-spel tycker jag inte att Angry Birds har så mycket att komma med.

Du glömde att det är till pc med och inte bara mobiler. Rätt ska vara rätt

Visst, det finns till PC också, och playstation 3 om jag inte är ute och cyklar. Men spelet släpptes ursprungligen till iPhone, och sedan till Android-telefoner. Det jag menade med mitt inlägg var att jag tror att det är såpass känt och populärt för att det släpptes just som ett smartphonespel. Sen om framgången har lett till att spelet portats till andra format är en annan femma.

Inaktiv

Jag kommer aldrig någonsin i hela mitt liv förstå varför detta har blivit så populärt. Skicka iväg fågeln och se vad som händer........yayyyy......kul (???)

Medlem
Skrivet av neonille:

Jag kommer aldrig någonsin i hela mitt liv förstå varför detta har blivit så populärt. Skicka iväg fågeln och se vad som händer........yayyyy......kul (???)

Hela grejen med AB är ju att de är ett tidsfördriv (tycker jag iaf) ett hyfsat roligt å utmanande sådant oxå, och de finns ju rätt många levels till att plöja igenom, så de tar ju inte slut så snabbt de spelet precis.

Medlem

Klart han gör. Tänk er mjölkningsmöjligheterna. Angry Mario, Angry Luigi, Angry Zelda, Angry Smash Bros., Angry Party 12.

Medlem

Perfekt, kontrollen och precisionen är ju det avgörande i spel som Angry Birds, där hardcore gamers investerar timmar inför varje ny bana, varje fågel, och köper dyr hårdvara som Razers nya "Birdie" med 140 000 dpi, platinaplätterad fågel och 75 nya knappar, för optimal spelupplevelse
Nej, gå tillbaka till att mjölka Mario istället, det fungerar nog bättre ^^

Medlem

fattar inte vartför plants vs zombies inte sålt mer en detta

Spekonceptett har ju funnits länge, det enda Angry Birds gjorde var att lägga det i en annan förpackning. Vilken nöt Miyamoto är....

Medlem

Hade han skapat det till nintendo ds så hade dom mjölkat ur 400kr+ för det! Hade aldrig blivit samma hit med det priset imo...

1
Skriv svar